carlkarlin skrev:
Jag har 20w 13v halogen från hide a lite och de krävde ca 45mm. Tror 35w brukar kräva ca 12-15 cm. Du kan ju kolla vad det är för fabrikat på de och sedan googla. Mvh
Aha, här blir det 45mm, ska höra vad det är för fabrikat. På nåt sätt vill jag lita på elektrikern!

Till sådana krävs det oftast 120mm fritt till brännbart material eller burkar vad jag vet.

35 W är 35W.

Såg nu att spegelskåpet jag köpt har IP-klass IP21. Får jag ens montera det i mitt badrum?! Blev lite panik när jag upptäckte det, kanske måste beställa ett nytt. Beställde det från Bygghemma, och där stod ingenting om IP-klass, så jag förutsåg att det var IP44 när det var en badrumsmöbel.

Tack för snabbt svar! Det där innebär att jag kan använda mitt skåp, skönt!

B
Japp så länge du inte sätter den i zone 1 eller 2

Uppdaterar med lite bilder från fredagens samt dagens arbete. Elektrikern har varit här och förberett med ny rördragning. Idag var det två rörisar här och gjorde klart, har dragit rör-i-rör till handfat, dusch samt tronen.

Bjälklaget ser fortfarande ut som en spya, men i morgon kommer snickaren och städar innan det är dax att sätta skivor!

ImageUploadedByByggahus.se1365428749.921522.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1365428771.515404.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1365428787.637488.jpg
Skapa konto

Golvspån inlagt och fönster bytt!

ImageUploadedByByggahus.se1365530292.873939.jpg
Skapa konto

Härlig

T
Dom är inte snabba precis:rolleyes:

tank77 skrev:
Dom är inte snabba precis:rolleyes:
Inte direkt, men det är en ensam snubbe som är här en halv dag i stöten, ungefär. Har sagt att det får ta tre veckor, så det kommer förmodligen göra det också. Viktigare att det blir bra än att det går fort tycker jag!

Dagens fångst: nån form av skivmaterial på väggarna, samt lite övrigt pyssel. De har även forslat bort allt rivet material som legat på min gård!

ImageUploadedByByggahus.se1365607572.585679.jpg
Skapa konto

Är det såna där grönaktiga spånskivor på golvet eller är det vanliga, ser inte riktigt.

Hörde att man skulle ha de grönaktiga numera men är inte hundra på reglerna.

Det är vanliga. Ifrågasatte jag också men de hävdade att det var enligt gällande norm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.