A Avemo skrev:
Sedan finns det förstås fler sätt att koppla dem. Lösningen att ta bort manövern till kontaktorn K22 innebär att två element ligger i serie mellan faser. Övriga element oanvända. Resultatet blir även då 8,5 kW. Men den här gången bara på två faser. Det kräver 20A säkring.
Hur gör jag detta?

J Johnniea skrev:
Hur gör jag detta?
Du frågade om det i inlägg #62 och skrev i inlägg #79 att du gjort det och skulle provköra. Hur gick det?

A Avemo skrev:
Du frågade om det i inlägg #62 och skrev i inlägg #79 att du gjort det och skulle provköra. Hur gick det?
Nu går den igång och går 20 sekunder och sen går säkringen till 3 fas uttaget så inte själva ingående längre

J Johnniea skrev:
Nu går den igång och går 20 sekunder och sen går säkringen till 3 fas uttaget så inte själva ingående längre
Är trefasuttaget avsäkrat med 16A? Det är inte att rekommendera att belasta det med 20 A under längre tider i så fall. Men det borde ta mer än 20 sekunder för säkringen att lösa. Därför undrar jag om ånggeneratorn går igång också.

På bilderna du visar syns ett antal kontaktorer. Det går att se på dem när de drar. När du slår på ugnen. Drar då någon av kontaktorerna K33 och K35?

A Avemo skrev:
Är trefasuttaget avsäkrat med 16A? Det är inte att rekommendera att belasta det med 20 A under längre tider i så fall. Men det borde ta mer än 20 sekunder för säkringen att lösa. Därför undrar jag om ånggeneratorn går igång också.

På bilderna du visar syns ett antal kontaktorer. Det går att se på dem när de drar. När du slår på ugnen. Drar då någon av kontaktorerna K33 och K35?
K33:an drar

J Johnniea skrev:

• Kontrollpanel för industriell maskin med knappar och indikatorer för olika funktioner, inklusive temperatur och timerinställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Johnniea skrev:
Prova att koppla ur manövern till K33 och K35 också. Drar K5?

Dom som skjuter efter en stund.

Kan jag plocka ur och isolera styrströmmen på k33 och k35 samt dra kontakten på m2 (övre fläkt)? För att få ner förbrukningen

A Avemo skrev:
Prova att koppla ur manövern till K33 och K35 också. Drar K5?
Har inte provat, men kan göra och återkoppla

Räcker det inte att blockera K5 från att dra för att "komma ner" på 2 fas 8,5kW?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.