29 710 läst · 69 svar
30k läst
69 svar
Renovering av Ejca bandsåg.
Nej nödvändigt är det inte. Men jag har aluplatta så trevligt att den inte vrider sig in i bladet vid fel tillfälle.vectrex skrev:
Det var en bit från skrotförådet, ursprungligen en front till ngt rackmonterat tror jag. Dock 5 mm så den är lite fasad på undersidan för att passa.
Gick det bra att få till lagom passform?😊
Gick det bra att få till lagom passform?😊
Hej. Var köpte du motorskyddet och motorbromsen?
Någon som har instruktionsbok/häfte till denna maskin? Finns att köpa från tillverkaren till ett väldigt högt pris. Tillverkaren av Mortens har lagt ut en instruktionsbok till sin hyvel helt gratis på sin sida. Men det är skillnad på företagens välvilja att serva sina kunder. Kan nämnas att jag har kompletta instruktionshäften till Luna L18 och Lunas stora kombimaskin om det är någon som behöver en kopia.
Det är en otroligt enkel konstruktion så jag tror inte du har så stor nytta av instruktionsboken.C Carl Snick skrev:Någon som har instruktionsbok/häfte till denna maskin? Finns att köpa från tillverkaren till ett väldigt högt pris. Tillverkaren av Mortens har lagt ut en instruktionsbok till sin hyvel helt gratis på sin sida. Men det är skillnad på företagens välvilja att serva sina kunder. Kan nämnas att jag har kompletta instruktionshäften till Luna L18 och Lunas stora kombimaskin om det är någon som behöver en kopia.
Var köper man ett stjärnvred 6336 50 M8X30 utan att bli rånad. Finna många tillverkare men ingen som vill sälja ett till mig.
Jag tror det är enklare att du bygger efter egna mått. Hade jag gjort den igen hade jag gjort den 7-8mm lägre på höga sidan för då hade dörren gått att öppna utan att montera bort den.C Carl Snick skrev:
Mina bultar är avsågade och sen limmade med epoxy i hålen. Väldigt tunt gods för att kunna gänga.
Verktygstokig
· Halland
· 7 613 inlägg