8 622 läst · 149 svar
9k läst
149 svar
Regeringen vill stoppa användandet av illegal ip-tv
Elektroniktokig
· Kalix
· 18 inlägg
Men det är fortfarande knappast gängkrig över illegal iptv...eller hur?useless skrev:
Grinigt Positiv skrev:
Den som raggar är sällan gängkriminell men var pengarna till slut hamnar är det.Grinigt Positiv skrev:
Läs gärna:
https://marcusoscarsson.se/just-nu-enormt-tv-larm-pekar-ut-600-000-svenskar/
Gängen är det vi ser av kriminella organiserade organisationer. Dessa har IPTV som en av flera inkomstkällor. Dvs det finansierar delar av deras verksamhet. Det kan inte vara svårt att förstå?Grinigt Positiv skrev:
Det betyder inte att man bråkar med andra gäng om tv-kunder.
Elektroniktokig
· Kalix
· 18 inlägg
Ja jösses... det här var ju som att trampa på en legobit 😆
Herregud så känsligt det blev tydligen, men det är ju bra att ventilera åsikter (trodde jag)
Börjar likna flashback mer och mer.
Kan poängtera bara att jag jobbar själv inom detta område så har rätt bra koll på hur detta fungerar och vart detta oftast kommer ifrån så behöver inte läsa olika artiklar eller några random spekulationer om hurvida gängkriminella ligger bakom illegal iptv.
Kan med fakta berätta att dom är oerhört små aktörer när det kommer till just detta och det vet redan myndigheterna om, men det är enklast att få stöd av folket om man enbart skyller på dom.
Over and out... trevlig lördag och gillar er allihopa i alla fall. 🙂
Herregud så känsligt det blev tydligen, men det är ju bra att ventilera åsikter (trodde jag)
Börjar likna flashback mer och mer.
Kan poängtera bara att jag jobbar själv inom detta område så har rätt bra koll på hur detta fungerar och vart detta oftast kommer ifrån så behöver inte läsa olika artiklar eller några random spekulationer om hurvida gängkriminella ligger bakom illegal iptv.
Kan med fakta berätta att dom är oerhört små aktörer när det kommer till just detta och det vet redan myndigheterna om, men det är enklast att få stöd av folket om man enbart skyller på dom.
Over and out... trevlig lördag och gillar er allihopa i alla fall. 🙂
Bra att de sätter dit de kriminella som distribuerar dessa betalTV kanaler.
Det är stöld och absolut ingenting annat.
Det är stöld och absolut ingenting annat.
Populärt i forumet
-
Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
Artikelkommentarer -
Kvarterets enklaste däckställ - gör det själv
Artikelkommentarer -
KTH-student avslöjar allvarliga brister i Verisures hemlarm
Artikelkommentarer -
Länsstyrelsen: Attefallshuset står 34 cm fel och måste rivas
Artikelkommentarer -
Elnätsavgifterna stiger – så mycket höjer bolagen
Artikelkommentarer