Ironin är ju att Apple vill få sina användare att tro på frihet när telefonen är mest fängslad av alla.

Jag fick en iphone 15 Pro av jobbet. (Eller , jag valde den själv, vi får välja mellan Samsung och Apple) Jättebra telefon. Men jag vill ha en Android privat. Jag tycker Apple gör jättebra produkter och stått för många innovationer. Android har sina för och nackdelar. Apple likaså. Jag kan räkna upp mycket Apple är bättre på än tex Samsung. Men just det jag räknat upp som nackdelar med Apple har jag upplevt själv och läst på forum att många tycker är stora nackdelar. Hade geniet Wozniak fått bestämma så hade det nog sett annorlunda ut.

Lyft fram det som är bra med Apple men försvara inte det som är dåligt.

Eller jo , låter man ingen pilla så är det lättare att få ett robust system. Stängda system är givetvis robustare. Det är uppsidan av nackdelen. ;)
 
  • Gilla
jorblad och 1 till
  • Laddar…
”Apple fanboy”
🥱😴

 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
”Apple fanboy”
🥱😴

[media]
Kul att du utgår från att jag har en android....
 
Och utgår från ett 11år gammalt klipp, finns ett ungefär lika tråkigt på andra hållet.

 
13th Marine 13th Marine skrev:
Och utgår från ett 11år gammalt klipp, finns ett ungefär lika tråkigt på andra hållet.

[media]
Japp. Men det är lika gamla argument i den här tråden, så det passar bra.

…dessutom missade ni att de andra i videon (Apple-användarna) inte tog någon som helst notis om gnället. 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Japp. Men det är lika gamla argument i den här tråden, så det passar bra.

…dessutom missade ni att de andra i videon (Apple-användarna) inte tog någon som helst notis om gnället. 😉
Jasså?

2012 Apple tyckte att man inte behövde större skärmar, vilket man sedan insett att kunder visst vill ha, men jag hörde kollegor som körde Apple säga att man absolut inte behövde större skärm.
2012 spärrade också Apple alla möjligheter att koppla in externa hårddiskar, det är också något man sedan verkar ha insett inte var ett bra drag utan låst upp.
2012 vill jag dessutom minnas att om man gjorde ett tillbehör som anslöts elektriskt till en iPhone så var man tvungen att ha ett chip från apple i tillbehöret, gissar på att detta också är borta.

Så det låter ju inte som helt obefogad kritik, undrar vad de kommer ändra på härnäst som Applefrälsta inte behöver idag 🙄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.