Nissens Nissens skrev:
Vem är det farligt för, och på vilket sätt?
Att tala om för människor att binda räntan när man har fel. En redaktion på ett forum skall inte gå ut och tala om att binda räntan. Om det var det dom försökte säga.

Fairlane
A Anders99999999 skrev:
Energie
Energie?

Menar du bidrag för energieffektivisering?

P paralun skrev:
Jo nu är det så att vi inte längre är särskilt "fristående"....ECB och Frankfurtbankirerna lägger ut kursen med Lagarde i spetsen och sedan är det bara att följa. Precis lika som när EU-Bryssel avtalar om diverse direktiv.
Ser egentligen inget problem med det bara vi själva aktivt deltar (politiker).
Jag ser sedan att det nog är hög tid att även gå över till Euro.
Du slänger dig så mycket med klyschor och svepande kommentarer.

Lets see om du nu kan svara på en enkel fråga:

Vilka är ”Frankfurtbankirerna” du talar om? Konkret!

Nissens
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Att tala om för människor att binda räntan när man har fel. En redaktion på ett forum skall inte gå ut och tala om att binda räntan. Om det var det dom försökte säga.
Det är väl upp till mottagaren. Om någon säger till mig att låsa räntan nu så är det helt ofarligt för alla - eftersom jag struntar i det rådet.

Människor ger felaktiga råd hela tiden, kolla tex på alla aktieexperter…

• Gilla
Skoog77 och 2 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Du slänger dig så mycket med klyschor och svepande kommentarer.

Lets see om du nu kan svara på en enkel fråga:

Vilka är ”Frankfurtbankirerna” du talar om? Konkret!
Klyschor...?
ECB är beläget i Frankfurt bland de stora bankerna i Europa. Bankirer överallt!
"Sätet för Europeiska centralbanken är beläget i Frankfurt, Tyskland. Lokalerna består av en skyskrapa med två torn och stadens före detta grossisthall, med ett låghus som förbinder de två. Den stod färdig 2014 och invigdes officiellt den 18 mars 2015."
Frankfurt är då det ekonomiska centret i Europa numera efter att London begick harakiri med "Brexit".

MaxHugo MaxHugo skrev:
Utbildningen är svår ändast 30% klarar de. Tuffa tester under utbildningen.
Pratar du om lokförare eller partikelfysiker?

• Gilla
  • Älska
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är väl upp till mottagaren. Om någon säger till mig att låsa räntan nu så är det helt ofarligt för alla - eftersom jag struntar i det rådet.

Människor ger felaktiga råd hela tiden, kolla tex på alla aktieexperter…
Konstigt svar... Så klart det är upp till mottagaren. Jag anser dock att Byggahus.se inte skall ge råd som kan förstöra människors ekonomi.

• Gilla
Zodde
  • Laddar…
P paralun skrev:
Klyschor...?
ECB är beläget i Frankfurt bland de stora bankerna i Europa. Bankirer överallt!
"Sätet för Europeiska centralbanken är beläget i Frankfurt, Tyskland. Lokalerna består av en skyskrapa med två torn och stadens före detta grossisthall, med ett låghus som förbinder de två. Den stod färdig 2014 och invigdes officiellt den 18 mars 2015."
Frankfurt är då det ekonomiska centret i Europa numera efter att London begick harakiri med "Brexit".
Tror du att ECBs fysiska kontors belägenhet har nåt som helst med vilka beslut de tar å göra är det bara för sorgligt. Du sa ECB OCH Frankfurtbankirena. Jag noterar att du fortfarande INTE har svarat på den första enkla frågan. ..?

Vilka är Frankfurtbankirerna som du menar har direkt påverkan på ECB. En enkel fråga.

• Gilla
robhol och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Konstigt svar... Så klart det är upp till mottagaren. Jag anser dock att Byggahus.se inte skall ge råd som kan förstöra människors ekonomi.
Du verkar missa poängen helt. Media skriver tokigheter hela tiden och har inget ansvar alls för det.

Om du skulle ställa de kraven på kvällspressen som Aftonbladet och Expressen så skulle de inte ha något att skriva om.

Och för någon kanske det är rätt att binda räntan för att få en god nattsömn. Du kan inte alltid utgå ifrån dig själv.

A Anders99999999 skrev:
Energie

Nej nej nej... Det är jag som sparkar sådana som dig :)
Bra, ingen fara på taket då
Måste bara säga att jag älskar dig haha även fast jag är medlem i den sparkade gruppen :(

• Gilla
Anders99999999
  • Laddar…
JanneJanne123
Fast att binda räntan upplever vissa som tryggt, så i det avseendet är det väl inget fel på sista meningen? Det står inte att det är smart, eller att det blir billigast.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
MaxHugo
J JohanLun skrev:
Pratar du om lokförare eller partikelfysiker?
Eftersom jag citerade en text om lokförare, så var det självklart partikelfysiker jag pratade om.

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Fast att binda räntan upplever vissa som tryggt, så i det avseendet är det väl inget fel på sista meningen? Det står inte att det är smart, eller att det blir billigast.
Vad står det då? Eller vad ska det tolkas som…?
Tryggt å binda när vi är nära räntetoppen…?

Fairlane
Z Zodde skrev:
Fast det kan vi ju inte veta.
Jag binder ingen ränta idag, men jag kan inte säga med 100% säkerhet att vi är nära toppen. Jag tror att vi är nära en topp, eller en platå, men 100% säkerhet kan nog ingen ärligt ge.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
JanneJanne123
Z Zodde skrev:
Ja, som jag skrev så upplever många att det är tryggt att binda för att man vet vad det kommer att kosta. Det är precis det som står. Sedan lägger ni på ett lager av gissningar, som jag förvisso är enig i, men nu står det tryggt, inte smart eller billigast.

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.