24 474 läst · 342 svar
24k läst
342 svar
Räkna med boräntor kring 6 procent
Du slänger dig så mycket med klyschor och svepande kommentarer.P paralun skrev:Jo nu är det så att vi inte längre är särskilt "fristående"....ECB och Frankfurtbankirerna lägger ut kursen med Lagarde i spetsen och sedan är det bara att följa. Precis lika som när EU-Bryssel avtalar om diverse direktiv.
Ser egentligen inget problem med det bara vi själva aktivt deltar (politiker).
Jag ser sedan att det nog är hög tid att även gå över till Euro.
Lets see om du nu kan svara på en enkel fråga:
Vilka är ”Frankfurtbankirerna” du talar om? Konkret!
Det är väl upp till mottagaren. Om någon säger till mig att låsa räntan nu så är det helt ofarligt för alla - eftersom jag struntar i det rådet.Ludde Jakobsson skrev:
Människor ger felaktiga råd hela tiden, kolla tex på alla aktieexperter…
Klyschor...?Z Zodde skrev:
ECB är beläget i Frankfurt bland de stora bankerna i Europa. Bankirer överallt!
"Sätet för Europeiska centralbanken är beläget i Frankfurt, Tyskland. Lokalerna består av en skyskrapa med två torn och stadens före detta grossisthall, med ett låghus som förbinder de två. Den stod färdig 2014 och invigdes officiellt den 18 mars 2015."
Frankfurt är då det ekonomiska centret i Europa numera efter att London begick harakiri med "Brexit".
Konstigt svar... Så klart det är upp till mottagaren. Jag anser dock att Byggahus.se inte skall ge råd som kan förstöra människors ekonomi.Nissens skrev:
Tror du att ECBs fysiska kontors belägenhet har nåt som helst med vilka beslut de tar å göra är det bara för sorgligt. Du sa ECB OCH Frankfurtbankirena. Jag noterar att du fortfarande INTE har svarat på den första enkla frågan. ..?P paralun skrev:Klyschor...?
ECB är beläget i Frankfurt bland de stora bankerna i Europa. Bankirer överallt!
"Sätet för Europeiska centralbanken är beläget i Frankfurt, Tyskland. Lokalerna består av en skyskrapa med två torn och stadens före detta grossisthall, med ett låghus som förbinder de två. Den stod färdig 2014 och invigdes officiellt den 18 mars 2015."
Frankfurt är då det ekonomiska centret i Europa numera efter att London begick harakiri med "Brexit".
Vilka är Frankfurtbankirerna som du menar har direkt påverkan på ECB. En enkel fråga.
Du verkar missa poängen helt. Media skriver tokigheter hela tiden och har inget ansvar alls för det.Ludde Jakobsson skrev:
Om du skulle ställa de kraven på kvällspressen som Aftonbladet och Expressen så skulle de inte ha något att skriva om.
Och för någon kanske det är rätt att binda räntan för att få en god nattsömn. Du kan inte alltid utgå ifrån dig själv.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Fast att binda räntan upplever vissa som tryggt, så i det avseendet är det väl inget fel på sista meningen? Det står inte att det är smart, eller att det blir billigast.Ludde Jakobsson skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 152 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 152 inlägg
Fast det kan vi ju inte veta.Z Zodde skrev:
Jag binder ingen ränta idag, men jag kan inte säga med 100% säkerhet att vi är nära toppen. Jag tror att vi är nära en topp, eller en platå, men 100% säkerhet kan nog ingen ärligt ge.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Ja, som jag skrev så upplever många att det är tryggt att binda för att man vet vad det kommer att kosta. Det är precis det som står. Sedan lägger ni på ett lager av gissningar, som jag förvisso är enig i, men nu står det tryggt, inte smart eller billigast.Z Zodde skrev: