9 480 läst · 132 svar
9k läst
132 svar
Quiz: Vad kan du om spikar?
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 462 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 365 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 482 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Det enda man behöver kunna om spik är att det blir bättre med skruv
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 493 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Om man vill ha ett helvete när man ska renovera om 20-40 år så är skruv säkert kanon. Har provat båda varianterna i villan och i torpet. Väldigt trevligt att kunna lossa foder och spika tillbaka utan att behöva kassera.AndersMalmgren skrev:
Bytte även ut ca 65-70 feta lockbrädor på vårt 1800-talstorp när vi la om taket, bara att lätta på dem med kofot. Tänkte på barnen och skruvade bara på extremt få ställen i nödfall. En bekant lejde ut deras omläggning av tak för några år sen. Det var skruvat så in i helsike ordentligt av svärfar så gubbarna var helt knäckta av rivningen och tappade oväntat massa tid på det.
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 839 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Jag fick 9/10 rätt.
Det trodde jag inte, hade räknat med typ 6/10 innan jag började.
Frågan om spik eller skruv är intressant, efter att ha byggt några enkla byggställningar med reglar och skruvat ihop dem för att uppleva att några skruvar brustit så funderar jag på att spika nästa gång.
Det trodde jag inte, hade räknat med typ 6/10 innan jag började.
Frågan om spik eller skruv är intressant, efter att ha byggt några enkla byggställningar med reglar och skruvat ihop dem för att uppleva att några skruvar brustit så funderar jag på att spika nästa gång.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 968 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 969 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Hade man inte 10 rätt på den, borde man nog inte äga en hammare
Hade man inte 10 rätt på den, borde man nog inte äga en hammare