27 082 läst · 94 svar
27k läst
94 svar
Propplösare förbjuds 2025
Det använder jag med om inte den gamla hederliga "vaskrensaren" funkar En blöt trasa att hålla för breddavloppet med & likaså en blöt trasa att täcka för så tätt det går där jag för ner munstycket på tryckluftpistolen & drar iväg några rejäla luftstötar! Hitintills har det fungerat klockrent & helt utan kemikalier. Fast det är ju när jag tänker efter en sanning med modifikation eftersom jag då & då häller ner lite YES i alla avlopp som handfat, diskho etc. Men som någon annan skrev så är ju väldigt mycket vunnet om man tänker sig för i köket med tex. stekflott. Det går rätt enkelt att spola ur stekpannan med varmvatten så det bara rinner ner i avloppet & försvinner för att efter en liten bit börjar svalna & stelna. Nä, torka ur så mycket det bara går & ha hårfällor i duschen tex. så är otroligt mycket vunnet! När det trots allt ändå börjar gå trögt, ja då drar vi tram tryckluftslangen genom huset & blåser där det kan behövas. Kanske bara haft flyt, men som sagt, hitintills har det funkat riktigt jävla bra!MrJay skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 566 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 566 inlägg
Eller så är det inte det och detta bara handlar om spekulation, gissningar och den vanliga moralismen som genomsyrar vårt samhälle. Tron att det spelar roll vad man gör moraliskt är så starkt i vårt lutherskt genommarinerade samhälle. Det styr även alla oss som inte är troende. Ofta saknas helt empiriska data som stödjer denna typ av moralism. Kanske, kanske inte säger jag i väntan på riktig empiri.Pejda skrev:Men som någon annan skrev så är ju väldigt mycket vunnet om man tänker sig för i köket med tex. stekflott. Det går rätt enkelt att spola ur stekpannan med varmvatten så det bara rinner ner i avloppet & försvinner för att efter en liten bit börjar svalna & stelna. Nä, torka ur så mycket det bara går & ha hårfällor i duschen tex. så är otroligt mycket vunnet!
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
KI spår 2.25 % styrränta före sommaren 2025
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Nibe F2025 motorskyddet löser ut när värmepumpen ska stanna
Värmepumpar -
Nibe F2025-10 stannar med felkod 07 (motorskydd)
Värmepumpar -
15 år gammal Nibe F2025 nåt att ha?
Värmepumpar -
Akrylatfärg förbjuds i sommar
Artikelkommentarer