27 082 läst · 94 svar
27k läst
94 svar
Propplösare förbjuds 2025
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 566 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 566 inlägg
Finns det några riktiga empiriska data på att de där "förebyggande" åtgärderna faktiskt är så effektiva att stopp aldrig uppstår. Jag tror köksavlopp sätts igen rätt frekvent även om man följer dem slaviskt.
Det är så lätt att börja moralisera över folks beteenden men sällan är det är ändrade beteenden grundlösningen på problem. Det hindrar bara att problemen förvärras ännu mer.
Det är så lätt att börja moralisera över folks beteenden men sällan är det är ändrade beteenden grundlösningen på problem. Det hindrar bara att problemen förvärras ännu mer.
Jättebra för att lösa upp hår och fett i vattenlåsen till handfaten.Alfredo skrev:
Det är många som använder bilen felaktigt, ska vi då även förbjuda bilar?Alfredo skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 566 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 566 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 566 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 566 inlägg
Men vår EU-harmoniserade kemilagstiftning är lite lurig. Den betraktar nämligen inte kemikalier som entiteter utan bygger istället på konceptet kemiska produkter. Därmed kan 24% ättika som säljs i affären som för matlagning vara helt laglig men det är samtidigt olagligt att sälja samma kemiska produkt med etiketten ogräsavdödning.Hep skrev:
Nej personligen tycker jag varken det ena eller det andra ska förbjudas.harry73 skrev:
Jag redovisade bara vad jag trodde var argument för förbudet.
Nu verkar detta dock handla om att propplösare orsakar många personskador. Så här skriver Kemikalieinspektionen.