27 082 läst · 94 svar
27k läst
94 svar
Propplösare förbjuds 2025
Regler regler och regler, byråkraterna har verkligen inget att göra. Undrar när det krävs tillstånd att leva, man kan ju dö?J jahallåja skrev:
För en gångs skull kommer jag bunkra något innan det blir förbjudet. Nej, jag har ingen lust att fylla förrådet med varken DDT, Roundup, amoxicillin eller annat som är dåligt även om man hanterar det rätt, men vanlig propplösare är ju bara dåligt om man hanterar det fel.
Jag har aldrig fått stopp i ett köksavlopp, men lite då och då behöver det hällas i propplösare i handfatet för att det ska rinna bra igen. Det är väldigt mycket smidigare än att pilla ner slangar och annat i avloppet och i mitt gamla hus vågar jag inte prova högt tryck av vare sig vatten eller luft. Även i fortsättningen kommer jag förvara och hantera dödsmedlet vettigt och berätta för eventuell rörmokare om det kan finnas något frätande i rören.
Jag har aldrig fått stopp i ett köksavlopp, men lite då och då behöver det hällas i propplösare i handfatet för att det ska rinna bra igen. Det är väldigt mycket smidigare än att pilla ner slangar och annat i avloppet och i mitt gamla hus vågar jag inte prova högt tryck av vare sig vatten eller luft. Även i fortsättningen kommer jag förvara och hantera dödsmedlet vettigt och berätta för eventuell rörmokare om det kan finnas något frätande i rören.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 566 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 566 inlägg