242 329 läst · 469 svar
242k läst
469 svar
Projektet "Dröm Stugan" - Eller är det bara vatten över huvudet!?
Köriga tider…
Fick ta ut ett proffs för de sista 4 feta som stod lite illla till - Fort var det gjort!
Attans vad det öppnar upp - Hela tomten känns liksom bara ljusare….
Sen kom det där med att städa upp - Tur att ved är värt nästan som guld nu för tiden - En annons om bortskänkes och grannskapet klev ur huset och kom och hämtade - Det skall ju fortfarande ned från berget… tappade räkningen hur många svängar det blev med fyrhjulingen…
Precis innan snön landande över Stockholm och sedan dess har det inte hänt så mycket mer.
Joo! Golvvärmen och pannan är levererat! Alltid nått!
Fick ta ut ett proffs för de sista 4 feta som stod lite illla till - Fort var det gjort!
Attans vad det öppnar upp - Hela tomten känns liksom bara ljusare….
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen kom det där med att städa upp - Tur att ved är värt nästan som guld nu för tiden - En annons om bortskänkes och grannskapet klev ur huset och kom och hämtade - Det skall ju fortfarande ned från berget… tappade räkningen hur många svängar det blev med fyrhjulingen…
Logga in
Skapa konto
Precis innan snön landande över Stockholm och sedan dess har det inte hänt så mycket mer.
Joo! Golvvärmen och pannan är levererat! Alltid nått!
Tyst i tråden men ändå full fart i bakgrunden!
2.5 tons grävare och en 2.5 tons frontlastare är beställt till den 24/2 och i samma veva kommer 16kubik 8-16, 8kubik 6-8 och så 8kubik 0-4/0-6 till att toppdressa vägen.
Kantelement, cellplast, markduk och armering skall visst även det ankomma under fredagen den 24. Blir trångt på gatan!
På tjänsteresa just nu och jagar stubbfräsaren för att få besked om alla är borta eller hur det går… det enda som verkligen kan sätta käppar i hjulen just nu. Lagom stressad över den biten!
Flyger hem i 24 timmar nu över helgen och då skall time-lapse kameran upp, dräneringsrör med ut, diesel till maskinerna, arbetsbelysning och annat fixas… Det kommer att bli galet!!
”Stay tuned!” Den 24/2 sätts skopan i marken!
2.5 tons grävare och en 2.5 tons frontlastare är beställt till den 24/2 och i samma veva kommer 16kubik 8-16, 8kubik 6-8 och så 8kubik 0-4/0-6 till att toppdressa vägen.
Kantelement, cellplast, markduk och armering skall visst även det ankomma under fredagen den 24. Blir trångt på gatan!
På tjänsteresa just nu och jagar stubbfräsaren för att få besked om alla är borta eller hur det går… det enda som verkligen kan sätta käppar i hjulen just nu. Lagom stressad över den biten!
Flyger hem i 24 timmar nu över helgen och då skall time-lapse kameran upp, dräneringsrör med ut, diesel till maskinerna, arbetsbelysning och annat fixas… Det kommer att bli galet!!
”Stay tuned!” Den 24/2 sätts skopan i marken!
Det var i alla fall en lilleman som hade en av sina bästa dagar någonsin!!slacker skrev:
Logga in
Skapa konto
Dagen spenderades med att såga ned stubbar och springa med en Huskvarna stubbfräs - Totalt oergonomisk och värdelös maskin. Måste ju ha använt modeller på 143cm när dem byggde den där skiten… dessutom trasig magnapull, trasig gasvajer och allmänt värdelös.
så nu har man ont i ryggen - Stubbarna må vara borta men det har sitt pris…
Bra jobbat!
Ja det finns ju en anledning att man gärna anlitar nån att fräsa.
Synd att jag inte hann se annars hade du fått numret till de som fräste hos mig. Riktigt bra pöjkar. Maskin på larvband med "svärd" fram som tuggade i sig stubbarna.
Nom nom nom.
Ser med spänning fram mot fortsättningen på vad Pitpajken har hittat på
Synd att jag inte hann se annars hade du fått numret till de som fräste hos mig. Riktigt bra pöjkar. Maskin på larvband med "svärd" fram som tuggade i sig stubbarna.
Nom nom nom.
Mm… när jag väl insåg att loppet var kört gällande stubbfräsningen så ringde jag ett antal företag i regionen om stubbarna. Tyvärr var det ingen som kunde med så kort varsel…Appendix skrev:Bra jobbat!
Nom nom nom.
Galen helg, började med att man vaknade fredag morgon med feberfrossa och 38 grader, det här håller fortfarande i sig. Feberfrossa, snoret rinner, halsen är som taggtråd och kroppen matt. Släpande nog hem någon hemsk bakterie från utlandet där två kollegor var sjuka onsdag till torsdag. Lägligt min tur…
Vårt första försök till time-lapse finns här på datorn och skall försöka få upp dessa imorgon. När jag har lite andrum.
Den fångar platsen men tyvärr inte allt annat som pågår i bakgrunden.
Nu har vi i alla fall en ny väg till stugan - Och vad som liknar börjar till en grund.
hela 80 liter diesel gick åt till maskinerna och frontlastaren har fått jobbat hårt då en vända för grus tar cirka 6 minuter…
Filmer kommer!!
Tråkigt att åka till jobbet så jag pillade lite..
Och för att svara på lite frågor - Nej, ingen markduk, det är berg under hela grusbädden.
Dränering då!? Ja, det var planerat och inhandlat, slätt berg förut 3 gropar där vatten står kvar, omöjligt att dränera ur dessa då dem ligger djupare än berg nedanför - Naturlig avrinning således och spränga hade varit enda lösningen...
Dag 1; 20230225, RAW Unedited Version
Första Skopan!!
Självklart händer det mycket mer även utanför bild...
Och för att svara på lite frågor - Nej, ingen markduk, det är berg under hela grusbädden.
Dränering då!? Ja, det var planerat och inhandlat, slätt berg förut 3 gropar där vatten står kvar, omöjligt att dränera ur dessa då dem ligger djupare än berg nedanför - Naturlig avrinning således och spränga hade varit enda lösningen...
Dag 1; 20230225, RAW Unedited Version
Första Skopan!!
Självklart händer det mycket mer även utanför bild...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Yttrycket ”Det ligger på is” stämmer verkligen just nu.
Logga in
Skapa konto