242 206 läst · 469 svar
242k läst
469 svar
Projektet "Dröm Stugan" - Eller är det bara vatten över huvudet!?
Å när vi då var klara med väggen - Varför inte skjuta lite tak innan ställningen skall flyttas ut för fasadarbete!
Panelen är Moelven Rough!
Den där snutten takstol är inklädd - Men hittar ingen bild på miraklet tyvärr…
Panelen är Moelven Rough!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där snutten takstol är inklädd - Men hittar ingen bild på miraklet tyvärr…
Det sista som man åstadkom under semestern vara att stryka hela stugan ett tredje varv samt alla foder ett tredje varv och dutta skruvskallar inför vintern - Utsidan är nu vintersäkrad.
Fattas gör undersökningen takfot och utsprång.
Det som inte finns med på just denna bild är hängrännor som även dem monterats upp.
Fattas gör undersökningen takfot och utsprång.
Logga in
Skapa konto
Det som inte finns med på just denna bild är hängrännor som även dem monterats upp.
Så med allt småpill som gjorts men inte riktigt dokumenterats så är faktiskt all gips på plats - Bara typ 22 skivor över så knepig planering.
Fasadbelysning är uppe och sitter på Plejd.
En massa knep och knåp både här och där samt ett evinnerligt rännande för att hjälpa andra, möten, jakt, förskolan, familj och sånt där som bara måste fixas till så har vi nu stängt igen för vintern och jag hoppas innerligt att jag hinner ut och drar igång med måleriet på insidan under vintern.
Och faktiskt det sista projektet inför vintern var att hänga tillbaka pannan med dolda rör och få den att rocka innan vi bryter vattnet för säsongen. ✅
Fasadbelysning är uppe och sitter på Plejd.
En massa knep och knåp både här och där samt ett evinnerligt rännande för att hjälpa andra, möten, jakt, förskolan, familj och sånt där som bara måste fixas till så har vi nu stängt igen för vintern och jag hoppas innerligt att jag hinner ut och drar igång med måleriet på insidan under vintern.
Och faktiskt det sista projektet inför vintern var att hänga tillbaka pannan med dolda rör och få den att rocka innan vi bryter vattnet för säsongen. ✅
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Saknas bygglov till sommarstugans "småstugor"
Bygglov -
Väggarna i gillestugan
Färg, Måla & Tapetsera -
Snuvade på drömstugan, hjälp oss slipa på förhandlingstaktiken
Köpa & Sälja hus -
Det stora sommarprojektet 2017 - ny altan i stugan!
Altan & Uteplats -
Drömhus-projektet äntligen igång!
Arkiverade bloggar