242 424 läst · 469 svar
242k läst
469 svar
Projektet "Dröm Stugan" - Eller är det bara vatten över huvudet!?
Men vilken milstolpe!
”Utifrån de uppgifter som har redovisats bedömer förbundet att avloppsanordningen för BDT- vatten är inrättad enligt tillstånd daterat 14 april 2020.”
Södertörn Miljö och hälsa har godkänt avloppsanläggningen i sin helhet samt godkänt ansökan på installationen av förbränningstoaletten!!!! Woohoooo!!
Orosmolnet är borta och jag känner mig lite rakare i ryggen! Underbart!
Då återstår bara takstegen som sotaren krävde…
”Utifrån de uppgifter som har redovisats bedömer förbundet att avloppsanordningen för BDT- vatten är inrättad enligt tillstånd daterat 14 april 2020.”
Södertörn Miljö och hälsa har godkänt avloppsanläggningen i sin helhet samt godkänt ansökan på installationen av förbränningstoaletten!!!! Woohoooo!!
Redigerat:
Grattis! Här behövde jag komplettera med ett "T-rör" men efter det så är anläggningen godkänd.slacker skrev:Men vilken milstolpe!
Vet känslan.... (I mitt fall duckade jag väl en kostnad på 125.000 med alla avgifter)
Han har plaskat på en bra stund nu - Vi ger det helt klart godkänt.Appendix skrev:
Frun strök ”badbaljan” från saker som skulle med ut till ön. Så även där klart godkänt - orden ”Den där är ju faktiskt bättre…” yppades!
Jag njuter av framgången, klappar mig på axeln och tar en öl. Det har jag förtjänat!
Ett annat dilemma uppdagades idag, skrotet river runt sand när vi besöker stränderna. Så en tur i snickarboa så är nu ”Hold my wine on the beach version 1.0” klar. #scrapwood
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Stiltje i tråden - Sommaren är ju passé sedan länge. Men vet ni vad!?… Det kommer ju en ny sommar med nya projekt!!
Vad för galenskaper skall han hitta på nu då tänker ni väl - Tja… Börjat kontakta lite leverantörer med målet att få iväg lite handlingar så här i början av året. Men vad är då planen?
En stuga till på ca 50kvm! Skissandet är i full gång!
Vad för galenskaper skall han hitta på nu då tänker ni väl - Tja… Börjat kontakta lite leverantörer med målet att få iväg lite handlingar så här i början av året. Men vad är då planen?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Till? (En till stuga, till vad alltså..)slacker skrev:Stiltje i tråden - Sommaren är ju passé sedan länge. Men vet ni vad!?… Det kommer ju en ny sommar med nya projekt!!
[bild] [bild]
Befintlig stuga är lite dåligt planerad med endast två sovrum och ganska så öppen planlösning.Snigla skrev:
Den lilla gäststuga som finns är även den för liten och i för dåligt skick för att det ens är värt att renovera upp den.
Stora befintliga stugan är dessutom ganska så dåligt isolerad och byggd på plintar så att få bort draget i golvet blir nog svårt om inte omöjligt.
Så tanken är väl att;
1 - Få mer och bättre plats till gäster, familj och annat löst pack.
2 - På sikt ha en stuga med bättre isolering och uppvärmning för att kunna nyttja stugan mer på vintern.
3 - Om sisådär 15+ år när grabben växer upp får han något som kan klassas som ett ”rum” då sovrum 2 i stora huset inte är mer än 60cm bredare än en 90 säng,
Det är tanken i vart fall - Det finns klart ett syfte, även över tid. Sen är det självklart en investering som kommer att betala sig över tid.
Bygga ut befintlig stuga blir liksom inte bra hur vi än tänker. Så en till stuga är bästa sättet att inte bara ta tillvara på utsikt men att även få komfort… Och tomten är ju stor, så varför inte!?
Låter kanon ju! Och glädjen att få bygga och ha ett nytt projekt ska väl inte underskattas?slacker skrev:Befintlig stuga är lite dåligt planerad med endast två sovrum och ganska så öppen planlösning.
Den lilla gäststuga som finns är även den för liten och i för dåligt skick för att det ens är värt att renovera upp den.
Stora befintliga stugan är dessutom ganska så dåligt isolerad och byggd på plintar så att få bort draget i golvet blir nog svårt om inte omöjligt.
Så tanken är väl att;
1 - Få mer och bättre plats till gäster, familj och annat löst pack.
2 - På sikt ha en stuga med bättre isolering och uppvärmning för att kunna nyttja stugan mer på vintern.
3 - Om sisådär 15+ år när grabben växer upp får han något som kan klassas som ett ”rum” då sovrum 2 i stora huset inte är mer än 60cm bredare än en 90 säng,
Det är tanken i vart fall - Det finns klart ett syfte, även över tid. Sen är det självklart en investering som kommer att betala sig över tid.
Bygga ut befintlig stuga blir liksom inte bra hur vi än tänker. Så en till stuga är bästa sättet att inte bara ta tillvara på utsikt men att även få komfort… Och tomten är ju stor, så varför inte!?