Hur gick det med teglet runt kupan till slut, har du fått till det eller stämmer det fortfarande inte?
Om du löst det, hur gjorde du?

A antto77 skrev:
Intressant! Har själv funderat på att resa taket då jag behöver fler kvadrat men kan omöjligtvis lägga 1,5-2m som de ska ha i Stockholm, visserligen med det priset gör man inget själv.

Bor du i Västra Götaland ser jag, är det lokala hantverkare du anlitat till stommen?
Japp lokala snickare! Dom hade byggt ett antal övervåningar innan så dom visste vad dom gjorde!

• Gilla
antto77
  • Laddar…
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Hur gick det med teglet runt kupan till slut, har du fått till det eller stämmer det fortfarande inte?
Inte haft tid att greja på hela veckan! Ska ta tag i det torsdag, fredag lördag och då hoppas jag taket ligger!

Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Nu har jag löst det med teglet! Nästan så jag inte vågar skriva det Det var helt enkelt slarv från min sida!
Jag hade inte fått första raden tegel ute vid vindskivan helt rakt och sen drog det iväg mer och mer så att det blev så fel över kupan!
Det är inte riktigt optimalt att plåtbeslaget är monterat innan teglet men eftersom jag tog på mig själv att lägga teglet fick snickarna montera beslagen före medans deras ställning stod här!

Jag fick helt sonika lägga om hela högra sidan om kupan dvs gör om gör rätt

• Gilla
  • Wow
PellePeps och 8 till
  • Laddar…
Du är inte ensam, första gången jag la pannor så la vi nog halva taket innan vi gav upp att få ordning på det. Andra gången gick det fint och nu har man lärt sig knepen.

• Gilla
MTech
  • Laddar…
H huggan skrev:
Du är inte ensam, första gången jag la pannor så la vi nog halva taket innan vi gav upp att få ordning på det. Andra gången gick det fint och nu har man lärt sig knepen.
Skönt att höra att

Börjat snickra lite fasad i väntan på plåtslagaren!

Först kapa den gamla fasaden i rätt höjd, drygt jobb! Byggnadsfasad under renovering med delvis nedmonterad gammal fasad och nytt tillsatt träarbete nära taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyuppsatt trämidja ovanför gammal vit fasad, förberedd för dekorativ list.
Skapa konto

Sen har jag börjat bygga en midja med dubbla
vattbrädor, det ska dit en profilerad list mellan! Detta är en ren estetisk grej som trollar bort att midjan sitter för lågt i förhållande till det nya vägglivet!
Renovering pågår av husfasad med ny midja och dubbla vattbrädor, byggställning och verktyg synliga.
Skapa konto

• Gilla
Morgonskiftet och 6 till
  • Laddar…
Fått plåtat in kupan så nu kan jag smälla på fasad även där!!
Röd plåt monterad på takkupa bredvid terrakottafärgade takpannor.
Skapa konto
Tak med nyinstallerad plåt vid kupan nära ett fönster, redo för fasadmontering.
Skapa konto

• Gilla
Fru Uggla och 10 till
  • Laddar…
Underbart plåtjobb som man blir glad av att se. Har du gjort det själv?

• Gilla
MTech
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
Nej jag har plåtslagare, det där hade jag inte fått ihop

JanneJanne123
O Olaf3 skrev:
Håller med, fantastiskt fint arbete.

• Gilla
MTech
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Håller med, fantastiskt fint arbete.
Jag är en gör det självare ut i fingerspetsarna men vissa grejer ska man leja bort! Knacka plåt är en av dom!

• Gilla
Fru Uggla och 3 till
  • Laddar…
Dunkat dit all panel på övervåningens framsida. 13 läkt kvar sen målar vi och sätter igång med kupans fasad! Huga vilken tid det tar!
Hus under renovering med uppsatt panel på övervåningen, byggnadsställningar och byggmaterial på marken.
Skapa konto

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
MTech MTech skrev:
Dunkat dit all panel på övervåningens framsida. 13 läkt kvar sen målar vi och sätter igång med kupans fasad! Huga vilken tid det tar!
[bild]
Skönt att se en landgång!

• Gilla
MTech
  • Laddar…
Vad är planen för entrén? Öppet, tak, glasveranda... Med tanke på hur snyggt andra detaljer utformats så känns det som nåt lite extra kommer ske även där

• Gilla
MTech
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.