Jäkligt imponerade bygge måste jag säga. Snyggt som fan och imponerande att du har orken att göra så mycke själv. :)

• Gilla
Fru Uggla och 2 till
  • Laddar…
Turbo-Danne Turbo-Danne skrev:
Jäkligt imponerade bygge måste jag säga. Snyggt som fan och imponerande att du har orken att göra så mycke själv. :)
Tack!

• Gilla
sveiser
  • Laddar…
MTech MTech skrev:
Första byggtekniska problemet att lösa blir skorstenen som är lite ivägen för nockbalken!

När vi förlänger murstocken kommer vi behöva mura upp snett förbi nockbalken som bilden illustrerar!

Jag vet att helt raka kanaler är 100% optimalt men många äldre hus har ju inte helt raka kanaler så jag tror detta ska fungera! Vad tror ni?

[bild]
Inga problem

tarsson tarsson skrev:
Inga problem
Nej det var inga problem! Den är numera godkänd i sitt nya utförande!

• Gilla
tarsson
  • Laddar…
Jag rev ställningen på framsidan idag! Tyvärr lite smådetaljer kvar men det är så tidskrävande detaljer och jag känner att jag måste jobba vidare med fasad och tak på baksidan!
Nyrenoverat vitmålat hus med borttagen byggställning, stenfasad och grönska, under klart himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Joysep86 och 8 till
  • Laddar…
MTech MTech skrev:
Jag rev ställningen på framsidan idag! Tyvärr lite smådetaljer kvar men det är så tidskrävande detaljer och jag känner att jag måste jobba vidare med fasad och tak på baksidan!
[bild]
Likväl så blev det väldigt fint :)
Njut lite av denna delframgång

• Gilla
Augen81
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Likväl så blev det väldigt fint :)
Njut lite av denna delframgång
Så är det, varje delmoment som bockas av är skönt!

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Ställning nästan uppe på baksidan! När fönstret är inne tar jag sista sektionen!
Mer jobb än man tror med ställningen, tog mig nästan en dag att resa!
Byggnadsställning uppställd längs baksidan av ett hus under renovering mot blå himmel.
Skapa konto

• Gilla
Augen81
  • Laddar…
Taket är klart på baksidan förutom lite jobb som plåtslagaren ska göra! Gott att ha "mössa" på hela huset!
Nyrenoverat rött tak med färdigställda tegelpannor och en taknock.
Skapa konto
Närbild på nytt rött tegeltak med ventilationsskivor nära taknocken och oskarp trädgård i bakgrunden
Skapa konto

Jag har satt igen alla hål i fasaden där snickarna fällt in förstärkningar och börjat montera snickarglädje runt det extra fönstret som jag satte in i våras!
Bilden visar ett vitt trähus med nyinstallerade foder runt ett fönster samt snickeridetaljer och förstärkningar i fasaden.
Skapa konto
Nyinstallerad snickarglädje och foder kring ett fönster på en vit träfasad, med verktyg synligt.
Skapa konto

Jag fick även dit foder och knektar men glömde fota!

• Gilla
Wallin och 3 till
  • Laddar…
Jag har i princip bestämt mig för att leja bort isoleringen! Jag sparar ca 10k på att göra allt själv jämfört med firma som blåser lösull!

• Gilla
Fru Uggla och 2 till
  • Laddar…
MTech MTech skrev:
Jag har i princip bestämt mig för att leja bort isoleringen! Jag sparar ca 10k på att göra allt själv jämfört med firma som blåser lösull!
Ta dig en öl, sätt dig och njut när du tittar på hur de blåser in isoleringen och tänk på allt jobb du slipper ;)

N NoOne2k skrev:
Ta dig en öl, sätt dig och njut när du tittar på hur de blåser in isoleringen och tänk på allt jobb du slipper ;)
Först hade jag tänkt sätta skivor själv, det skulle gå på nästan 15k mer än att en firma blåser lösull

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
Fantastisk tråd. Jag är tidigt i planeringen av något nästan identiskt.
Jag vill göra så mycket som möjligt själv men tror att jag startar med mindre förkunskaper än du har. Så jag kommer nog ta mer hjälp.

Två frågor:
Hur stor är golvytan invändigt?
Hur mycket kostade förlängning av murstocken?

• Gilla
Lucinha och 1 till
  • Laddar…
H Hank_Ö skrev:
Fantastisk tråd. Jag är tidigt i planeringen av något nästan identiskt.
Jag vill göra så mycket som möjligt själv men tror att jag startar med mindre förkunskaper än du har. Så jag kommer nog ta mer hjälp.

Två frågor:
Hur stor är golvytan invändigt?
Hur mycket kostade förlängning av murstocken?
Tack!
78kvm boyta
15-20 tusen per meter får man nog räkna med om man lejer bort allt med murstocken! Jag gjorde rätt mycket själv förutom själva murandet!

• Gilla
Lucinha och 2 till
  • Laddar…
Inte hänt så mycket det sista! Semestrar på gotland bla...

Idag kom den profilerade listen till midjan så nu kan den göras helt klar!
Profilerad list inplastad på grusväg, redo för installation i byggprojekt.
Skapa konto
Profilerade trälistar som mäter 170mm staplade i ett garage.
Skapa konto

Mäter 170mm!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.