243 327 läst · 488 svar
243k läst
488 svar
Projekt taklyft!
Jäkligt imponerade bygge måste jag säga. Snyggt som fan och imponerande att du har orken att göra så mycke själv.
Inga problemMTech skrev:Första byggtekniska problemet att lösa blir skorstenen som är lite ivägen för nockbalken!
När vi förlänger murstocken kommer vi behöva mura upp snett förbi nockbalken som bilden illustrerar!
Jag vet att helt raka kanaler är 100% optimalt men många äldre hus har ju inte helt raka kanaler så jag tror detta ska fungera! Vad tror ni?
[bild]
Taket är klart på baksidan förutom lite jobb som plåtslagaren ska göra! Gott att ha "mössa" på hela huset!
Jag har satt igen alla hål i fasaden där snickarna fällt in förstärkningar och börjat montera snickarglädje runt det extra fönstret som jag satte in i våras!
Jag fick även dit foder och knektar men glömde fota!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag har satt igen alla hål i fasaden där snickarna fällt in förstärkningar och börjat montera snickarglädje runt det extra fönstret som jag satte in i våras!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag fick även dit foder och knektar men glömde fota!
Fantastisk tråd. Jag är tidigt i planeringen av något nästan identiskt.
Jag vill göra så mycket som möjligt själv men tror att jag startar med mindre förkunskaper än du har. Så jag kommer nog ta mer hjälp.
Två frågor:
Hur stor är golvytan invändigt?
Hur mycket kostade förlängning av murstocken?
Jag vill göra så mycket som möjligt själv men tror att jag startar med mindre förkunskaper än du har. Så jag kommer nog ta mer hjälp.
Två frågor:
Hur stor är golvytan invändigt?
Hur mycket kostade förlängning av murstocken?
Tack!H Hank_Ö skrev:
78kvm boyta
15-20 tusen per meter får man nog räkna med om man lejer bort allt med murstocken! Jag gjorde rätt mycket själv förutom själva murandet!
Inte hänt så mycket det sista! Semestrar på gotland bla...
Idag kom den profilerade listen till midjan så nu kan den göras helt klar!
Mäter 170mm!
Idag kom den profilerade listen till midjan så nu kan den göras helt klar!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mäter 170mm!