240 045 läst · 488 svar
240k läst
488 svar
Projekt taklyft!
Sträck läst hela tråden nu ikväll och jag är mycket imponerad... BRA jobbat
Idag passar jag på att tillverka salningar i det goa vädret!
Klyver limfogskivor med cirkelsåg och fräser ut spår med överhandsfräsen!
Vi har 2 fönster kvar sen har alla fönster i huset salningar och foder!
Klyver limfogskivor med cirkelsåg och fräser ut spår med överhandsfräsen!
Vi har 2 fönster kvar sen har alla fönster i huset salningar och foder!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nä nu är det färdigt va?
Färdigt???ByggPajken skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dom egentillverkade salningarna blev lyckade! Nu är det taklister kvar sen är det klart!
Just nu röjer vi och städar i källare/garage/trädgård! 100% eftersatt efter 2års nonstop byggande!
Tack så mycket! Ursprungliga budgeten höll inte men med tanke på hur byggmaterial har rusat det sista så får man vara glad att budgeten inte är toksprängd!pjgb skrev:
Första budgeten sattes så långt bak som 2019 och det har ju hänt en del sen dess med materialpriser!
Jag var 1rulle kort när jag tapetserade grabbens rum! Livsfarligt när det blir så där!
Idag åker iaf sista våden upp, 6månader för sent
Våran snöbollsbuske är fin från övervåningen!
Idag åker iaf sista våden upp, 6månader för sent
Logga in
Skapa konto
Våran snöbollsbuske är fin från övervåningen!
Logga in
Skapa konto
Hej och hå här bygger vi på! Skoja bara, vi gör ingenting förutom att njuta av sommaren och det vi har skapat!
Golvlister tog slut, trodde jag tog i men saknar säkert 40lpm. Jesus vilken åtgång! Ska byta vindskivor på garaget i sommar, det får nog räcka innan vi tar tag i taklister och toalett till hösten!
Golvlister tog slut, trodde jag tog i men saknar säkert 40lpm. Jesus vilken åtgång! Ska byta vindskivor på garaget i sommar, det får nog räcka innan vi tar tag i taklister och toalett till hösten!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Får man fråga vars du har beställt fönsterna ifrån?
Av någon outgrundlig anledning sågade jag aldrig av slutet på trappen när vi byggde den!
Så nu har vi slagit i tårna i 6månader
Fick plockat fram fogsvansen och sandpapper idag och fixade till. Det tog 5minuter
Så nu har vi slagit i tårna i 6månader
Fick plockat fram fogsvansen och sandpapper idag och fixade till. Det tog 5minuter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi har ofrivilligt startat ett litet projekt i köket! Som övriga huset så har vi växt ur det och har en plan för hur vi ska bygga om så att det passar oss!
Nu fick vi en rivstart iom att massa hyllor och lådor klappade ihop i vår gamla kyl.
Kort och gott är planen att göra ett platsbyggt skafferi där kyl och frys står nu.
Installera diskmaskin där vi har ett pytte skafferi nu. Handdiska för 6personer är galenskap ekonomiskt, miljö och tidsmässigt!
På andra sidan där vi satt och åt innan vi fick matsal blir det integrerad kyl och frys inbyggt med pärlspont och lite snickarglädje!
Bilder kommer allteftersom, räknar med att detta sidoprojekt kommer hålla på under hösten!
Trögt att börja med detta innan vi gör toaletten där uppe men det blev ohållbart i vardagen!
Nu fick vi en rivstart iom att massa hyllor och lådor klappade ihop i vår gamla kyl.
Kort och gott är planen att göra ett platsbyggt skafferi där kyl och frys står nu.
Installera diskmaskin där vi har ett pytte skafferi nu. Handdiska för 6personer är galenskap ekonomiskt, miljö och tidsmässigt!
På andra sidan där vi satt och åt innan vi fick matsal blir det integrerad kyl och frys inbyggt med pärlspont och lite snickarglädje!
Bilder kommer allteftersom, räknar med att detta sidoprojekt kommer hålla på under hösten!
Trögt att börja med detta innan vi gör toaletten där uppe men det blev ohållbart i vardagen!