242 395 läst · 488 svar
242k läst
488 svar
Projekt taklyft!
Husägare
· Oskarshamn
· 33 inlägg
Jag gav upp ganska omgående att samla upp spåret. Då jag ska ha kvar det som ljudisolering mellan våningarna så vid närmare eftertanke kändes det väldigt onödigt att samla upp allt!
Nu tömmer jag ett fack, lägger dit det nya bjälklaget och sen skyfflar jag bara tillbaka spåret!
Jag är i princip klar med bjälklaget nu förutom vid trapphålet som inte är upptaget än!
Jag har gjort kortlingar av dom gamla takstolarna som jag har skruvat dit för att styva upp bjälklaget!
Hade inte direkt någon användning för det virket och det kändes fel att bara kapa upp så fint virke och stoppa i kaminen!
Dom gör ju ingen skada i bjälklaget iaf!
I fredags fick jag 4 sjöpallar med träfiberisolering från Isoleringsbutiken!
Så imorgon blir det till och släpa in isoleringen, göra det sista på bjälklaget och sen börja isolera väggarna!
Nu tömmer jag ett fack, lägger dit det nya bjälklaget och sen skyfflar jag bara tillbaka spåret!
Jag är i princip klar med bjälklaget nu förutom vid trapphålet som inte är upptaget än!
Jag har gjort kortlingar av dom gamla takstolarna som jag har skruvat dit för att styva upp bjälklaget!
Hade inte direkt någon användning för det virket och det kändes fel att bara kapa upp så fint virke och stoppa i kaminen!
Dom gör ju ingen skada i bjälklaget iaf!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I fredags fick jag 4 sjöpallar med träfiberisolering från Isoleringsbutiken!
Så imorgon blir det till och släpa in isoleringen, göra det sista på bjälklaget och sen börja isolera väggarna!
Så här såg det ut när jag knackade tegel!
Massa härlig träfiberisolering!
Logga in
Skapa konto
Massa härlig träfiberisolering!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Härligt. Hur är skillnaden mellan "vanlig" isolering och den du använder? Räknar man på samma tjocklek i väggar mm?MTech skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Intressant.MTech skrev:
Kul att han försökte använda lite andra jämförelse för att inte behöva säga att det är 85% dyrare än vanlig isolering .
Men jag hade nog använt det i ett äldre hus. Glasull är djävulens påfund
Priset är en ickefråga enligt mig! Jag hade sparat 6-7000kr ( i ett projekt för 5-600 000) om jag valt glasull istället och gått miste om fördelarna med träfiberisoleringen!Ramnemark skrev: