"Älskling, jag går ned i källaren och kör lite med jungfrun!" följt av ett rytmiskt dunkande under golvet...

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Just4fun och 15 till
  • Laddar…
tommib
Ett pågående byggprojekt i en källare med verktyg och nyputsade väggar och element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Putsat lite mer ikväll. Det är lite som ett femtonspel där nere nu, man måste flytta runt grejer varje gång man ska göra något. Får se vad det blir nästa gång, när det nu blir.

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Har du bara 15 bitar i ditt femtonspel?
Du har tur, du...

Byggnation av en hemmagjord pizzau gn i ett garage, med murade väggar och verktyg runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
Donn och 6 till
  • Laddar…
tommib
Nja, det är en viss brist på utomhus för att kalla det där för ett utekök, men jag medger att det är likt en del sådana...

• Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
tommib
Oputsade väggar och trappsteg i en byggarbetsplats med verktyg och hinkar.
Skapa konto

Putsa lite mer.....

Funderade på att blanda en säck till men tittade på klockan och konstaterade att det inte blir så.

• Gilla
Donn och 8 till
  • Laddar…
tommib
Pågående putsarbete på betongvägg med ojämnt pålagt bruk, intill en vit dörr i ett orenoverat källarrum med verktyg och material.
Skapa konto

Putsa lite mer. Ledig på måndagförmiddagar men kom ner sent. Synd att inte hinna göra klart väggen men jag kände att jag ville hinna äta lunch innan jag startar upp Teams.

• Gilla
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
tommib
Mittenkillen är lite ledsen för tillfället och vi vet inte varför. Det är lite kämpigt med mycket förväntningar och saker som inte går som han tänkt sig. Då är det tur att man kan få vara med och göra nytta i källaren. Han är nöjd och glad när vi gör saker tillsammans.

Barn hjälper till med renovering i källare, målar väggen vit, betongstruktur i tak och väggar.
Skapa konto

Jobba med mitt "Day job" då? Det får tydligen bli inatt när alla andra sover.

• Gilla
  • Älska
keeej och 24 till
  • Laddar…
Det är skönt för psyket att få göra saker med kroppen.
Och det är en trygghet och roligt att få vara med och jobba med projekt med föräldrar eller släktingar. Det är kvalitetstid som man minns många år senare som vuxn.

• Gilla
Lintto1 och 11 till
  • Laddar…
tommib
Nattjobb gör att dygnsrytmen blir lite konstig. Å andra sidan så får man lite egentid nere i krypgrunden när alla andra sover. Grundputsat vissa delar, stockat ut på andra och murade några stenar till på ett ställe medan jag väntade på att det skulle torka lagom.

Renoverad krypgrund med putsade och murade betongväggar, förvaringshyllor och byggmaterial.
Skapa konto

Tvekade länge om att mura upp det sista här men jag orkar inte med fler nivåer så även om jag "slösar bort" utrymme så får det bli jämnhögt här.
Krypgrund med nyputsade väggar och halvfärdigt mureri av betongblock, diverse byggmaterial syns.
Skapa konto

• Gilla
nombz och 16 till
  • Laddar…
tommib
Inomhus verkstadsyta under renovering med nyligen putsade väggar och betongbänkar.
Skapa konto

Putsa putsa....

• Gilla
Lintto1 och 14 till
  • Laddar…
När du har tränat lite till kan du få komma hem till mig...

• Haha
tommib
  • Laddar…
useless useless skrev:
När du har tränat lite till kan du få komma hem till mig...
+1

Är han bra på att ta ner gammal kalkputs också, utan att det dammar?

tommib
Ni kan få komma hit och träna lite. Det finns sten och lera att bära ut också medan man väntar på att det torkar :D

• Gilla
  • Haha
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
MathiasS MathiasS skrev:
+1

Är han bra på att ta ner gammal kalkputs också, utan att det dammar?
Blästring? :)

Du är välkommen hit också! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.