Viktor.J Viktor.J skrev:
Men civilingenjör är en skyddad yrkestitel
Ehh, nej.

/Ingenjören

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
E eal skrev:
Ehh, nej.

/Ingenjören
Fan, jag har blivit lurad!

(Men det är bara de med examina från civilingenjörsutbilding som "får" kalla sig för det och det är bara vissa skolor som får utbilda civilingenjörer. Till skillnad mot Hissingenjör, kastrullingenjör eller liknande där det finns obefintliga krav. )

/CIVILingenjören

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Ingenjör har blivit urvattnat begrepp, lite av ett Buzzword. Men civilingenjör är en skyddad yrkestitel :giggle:

Samma här. Blir jag inte tilltalad "Civilingenjör Johansson" så vänder jag på klacken och går :)
När jag är i USA kräver jag att bli titulerad Ingenjör H, om de kallar mig fru Ulf S. Lägger till att de kan få kalla honom mister Anna H om de vill. Annars är det bara vid tillfällen när de anser att "unga" kvinnor som jag inte begriper något jag kräver att tituleras Ingenjör.

• Gilla
Donn och 7 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
När jag är i USA kräver jag att bli titulerad Ingenjör H, om de kallar mig fru Ulf S. Lägger till att de kan få kalla honom mister Anna H om de vill. Annars är det bara vid tillfällen när de anser att "unga" kvinnor som jag inte begriper något jag kräver att tituleras Ingenjör.
Så gör jag i Tyskland när jag vill provocera. Då säger jag inte "titel och efternamn" t.ex. "Doktor Schneider" utan bara förnamnet lite avslappnat t.ex. "Jens". De blir väldigt sura. Nästa nivå är att säga "du" väldigt ofta, eller referera till dom som "han" när dom är i rummet. :cool:

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
När jag bokar hotell etc så kryssar jag alltid i Doktors rutan... Fått för mig att vi kommer få bättre service då, och min bättre hälft är ju medicinare så helt ljug är det ju inte. =)

• Haha
Luc Reiner och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten
På tal om något helt annat. Hur går det med källaren @tommib?

• Gilla
Donn och 10 till
  • Laddar…
tommib
Just nu är det en liten paus igen. Det beror på att det har bestämts att vi ska ha fest hemma och att det innan festen måste målas om i ett rum och tapetseras i ett annat. Detta har lett till en liten justering av projektlistan.

Jag hoppas på att få tid igen snart men det är lite oklart när det kan tänkas komma en ny uppdatering. Just nu får jag helt enkelt be om lite tålamod.

• Gilla
Donn och 9 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Just nu är det en liten paus igen. Det beror på att det har bestämts att vi ska ha fest hemma och att det innan festen måste målas om i ett rum och tapetseras i ett annat. Detta har lett till en liten justering av projektlistan.

Jag hoppas på att få tid igen snart men det är lite oklart när det kan tänkas komma en ny uppdatering. Just nu får jag helt enkelt be om lite tålamod.
Tålamod vi har
/Yoda

• Haha
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
:thinking::thinking:
tommib tommib skrev:

förstår inte varför ni inte har festen i källaren istället

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
Det verkar inte vara någon ordentlig fest heller, en sådan kräver ju omtapetsering EFTER, inte före. :thinking:

• Gilla
  • Haha
Just4fun och 13 till
  • Laddar…
Räknar du verkligen med att ha fest med gäster hemma och *inte* visa upp källaren?!?

• Haha
TRJBerg
  • Laddar…
richardtenggren
Kanske är säkrast att hålla gästerna borta från källaren, steget till att provborra lite lär ju inte vara långt om man ansamlas några där nere.

Jag har fått en demo av en vedprocessor, skotare osv på ett midsommarfirande i Hälsingland, jag var nog den enda nyktra ;)

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
tommib
Hittade lite tid för källarjobb.

Källarrenovering, rensade borrhål fyllda med blå plastlock på betonggolv, byggmaterial och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rensat alla borrhål nu. Nästa steg är snigeldynamit, får se när det kan bli av.

Apropå festen så har de flesta intresserade i det gänget redan bjudits på rundvandring. Risken finns för all del att någon vill provköra borren lite men jag tänker att det dämpas av klädkoden.

• Gilla
  • Älska
Donn och 12 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:

[bild]

Apropå festen så har de flesta intresserade i det gänget redan bjudits på rundvandring. Risken finns för all del att någon vill provköra borren lite men jag tänker att det dämpas av klädkoden.
Oömma kläder skulle det varit

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
tommib tommib skrev:

[bild]

Kommigen, spräck skiten nu :)
Rigga upp en live-cam så vi kan följa det i realtid.

"Älskling gå och lägg dig nu, vad kollar du på?"
"aaaHHH JAG KOMMER, men det är en kille som spräcker berg i sin källare, just nu så verkar en stor del vara på väg bort, jag kommer sedan"

:)

• Gilla
  • Haha
39x och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.