752 849 läst · 1 883 svar
753k läst
1,9k svar
Projekt källare
Fan, jag har blivit lurad!E eal skrev:
(Men det är bara de med examina från civilingenjörsutbilding som "får" kalla sig för det och det är bara vissa skolor som får utbilda civilingenjörer. Till skillnad mot Hissingenjör, kastrullingenjör eller liknande där det finns obefintliga krav. )
/CIVILingenjören
När jag är i USA kräver jag att bli titulerad Ingenjör H, om de kallar mig fru Ulf S. Lägger till att de kan få kalla honom mister Anna H om de vill. Annars är det bara vid tillfällen när de anser att "unga" kvinnor som jag inte begriper något jag kräver att tituleras Ingenjör.Viktor.J skrev:
Så gör jag i Tyskland när jag vill provocera. Då säger jag inte "titel och efternamn" t.ex. "Doktor Schneider" utan bara förnamnet lite avslappnat t.ex. "Jens". De blir väldigt sura. Nästa nivå är att säga "du" väldigt ofta, eller referera till dom som "han" när dom är i rummet.Anna_H skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 016 inlägg
När jag bokar hotell etc så kryssar jag alltid i Doktors rutan... Fått för mig att vi kommer få bättre service då, och min bättre hälft är ju medicinare så helt ljug är det ju inte. =)
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 379 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 379 inlägg
Just nu är det en liten paus igen. Det beror på att det har bestämts att vi ska ha fest hemma och att det innan festen måste målas om i ett rum och tapetseras i ett annat. Detta har lett till en liten justering av projektlistan.
Jag hoppas på att få tid igen snart men det är lite oklart när det kan tänkas komma en ny uppdatering. Just nu får jag helt enkelt be om lite tålamod.
Jag hoppas på att få tid igen snart men det är lite oklart när det kan tänkas komma en ny uppdatering. Just nu får jag helt enkelt be om lite tålamod.
Tålamod vi hartommib skrev:Just nu är det en liten paus igen. Det beror på att det har bestämts att vi ska ha fest hemma och att det innan festen måste målas om i ett rum och tapetseras i ett annat. Detta har lett till en liten justering av projektlistan.
/Yoda
förstår inte varför ni inte har festen i källaren iställettommib skrev:Just nu är det en liten paus igen. Det beror på att det har bestämts att vi ska ha fest hemma och att det innan festen måste målas om i ett rum och tapetseras i ett annat. Detta har lett till en liten justering av projektlistan.
Räknar du verkligen med att ha fest med gäster hemma och *inte* visa upp källaren?!?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Kanske är säkrast att hålla gästerna borta från källaren, steget till att provborra lite lär ju inte vara långt om man ansamlas några där nere.
Jag har fått en demo av en vedprocessor, skotare osv på ett midsommarfirande i Hälsingland, jag var nog den enda nyktra
Jag har fått en demo av en vedprocessor, skotare osv på ett midsommarfirande i Hälsingland, jag var nog den enda nyktra
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 379 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 379 inlägg
Hittade lite tid för källarjobb.
Rensat alla borrhål nu. Nästa steg är snigeldynamit, får se när det kan bli av.
Apropå festen så har de flesta intresserade i det gänget redan bjudits på rundvandring. Risken finns för all del att någon vill provköra borren lite men jag tänker att det dämpas av klädkoden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Apropå festen så har de flesta intresserade i det gänget redan bjudits på rundvandring. Risken finns för all del att någon vill provköra borren lite men jag tänker att det dämpas av klädkoden.
Oömma kläder skulle det varittommib skrev:Hittade lite tid för källarjobb.
[bild]
Kommigen, spräck skiten nutommib skrev:Hittade lite tid för källarjobb.
[bild]
Rigga upp en live-cam så vi kan följa det i realtid.
"Älskling gå och lägg dig nu, vad kollar du på?"
"aaaHHH JAG KOMMER, men det är en kille som spräcker berg i sin källare, just nu så verkar en stor del vara på väg bort, jag kommer sedan"