tommib
En ojämn grusbotten under ett hus med vattensamling och arbetsredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn betonggrund under hus med kablar, stegar och byggutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bjuder på ett par bilder på månlandskapet under huset.

Har varit brakförkyld så det har inte blivit något jobb där nere och nästa vecka är typ fulltecknad. Men snart....

• Gilla
Donn och 11 till
  • Laddar…
Nu är det snart dags för "den gubben till den gubben...."....

• Gilla
  • Haha
claym och 10 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har övervägt darda men inte använt. Snigeldynamit fungerar bra som det är.

Det är just GBH 5-40 jag har. Det är den största rimliga borrhammaren jag hittade (undantaget Hiltis fetaste som kostar en månadslön). Får se när nästa vända där nere blir så det kan komma lite bilder. Har i uppgift att sanera hela huset först innan jag fortsätter där nere.
Nej dardan kanske är mest effektiv om man vill ha bort stenen "här och nu". Blir spännande att se hur mycket snigeln tar nu, många fina hål :)

MathiasS MathiasS skrev:
Nu är det snart dags för "den gubben till den gubben...."....
Hadirajan!

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild][bild]
Bjuder på ett par bilder på månlandskapet under huset.

Har varit brakförkyld så det har inte blivit något jobb där nere och nästa vecka är typ fulltecknad. Men snart....
Du börjar inte att tröttna på borrandet, gruset, stenen och vattnet?
Själv är jag så trött på det att jobba med det att det inte går att beskriva med ord...
Kul att se att du kämpar på!

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Tröttna? Inte då. Jag är trött på många grejer men källarprojektet skänker mig en viss inre frid.

• Gilla
Donn och 11 till
  • Laddar…
Jo så kan det vara, kände detsamma de första 2000-3000timmarna men nu när 90% är klart så har intresset svalnat.
Kanske är samma fenomen som de där listerna som inte sätts på plats efter en renovering förrän det är dags att sälja!

• Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
tommib
Skulle tro det. Jag har ju tagit det andra rummet i bruk redan och det är lite opraktiskt att göra mer där nu.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Tröttna? Inte då.
Hur många timmar tror du att du har lagt ned?

(Endast handfast arbete räknas. Inte terapisnack på Byggahus eller sömnlösa nätter)

• Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
Vilken oförskämd fråga?

Det är ju som att fråga en dam om vikten.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Odlema och 14 till
  • Laddar…
tommib
Jag har ärligt talat ingen aning. Alldeles för många säger min fru.

Det går lite i perioder beroende på annan belastning. Får som sagt se när jag har tid/ork nästa gång det är mycket annat nu med scouter och jobb. Det där som alltså är min profession, som jag har någon slags examen inom.

• Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
D dubbfredda skrev:
@tommib vart köper du 35 kvm kabel?
Själv så vill jag köpa lite grövre kablar men hittar inget bra ställe
Här kan man beställa upp till 50mm2
https://sunlux.se/produkt-kategori/installationsmaterial/page/4/
Och på en emailfråga jag ställde fick jag svaret att de kunde kapa i beställd längd och kontaktera det färdigt ifall jag önskade.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Den här tråden får mig varje gång att tänka på när min kompis som var sjuksköterska blev invald i bevattningsföreningens styrelse "för att kvinnor är bättre på att skriva protokoll". Sedan satt gubbarna bara där och mästrade henne och i princip bokstaverade vad hon skulle skriva, eftersom hon enligt dem inte begriper sig på tryckreglerade pumpar. Så jag sade till henne att hålla en kurs i hur man ställer in en dialysmaskin för dem. Den pumpen är liiite mer avancerad än en vattenpump....

• Gilla
  • Älska
Donn och 7 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Så jag sade till henne att hålla en kurs i hur man ställer in en dialysmaskin för dem. Den pumpen är liiite mer avancerad än en vattenpump....
Men det är ju fortfarande inte en vattenpump? :surprised::rolleyes:

Ne men allvarligt, att sitta och lyssna på gamla gubbar som tror sig veta mer en "stackars kvinnorna" är bara irriterande och jobbigt. Är själv i en ganska mansdominerad branch men där det börjar komma fler och fler kvinnor, och det är en sån jäkla skön känsla när man sitter på avstånd och ser dom gamla gubbarna bli bemästrade av "den stackars tjejen". För oftast kan dom gamla gubbarna inte mycket, utan det bara låter mycket från dom :crysmile::rofl::crysmile::rofl:

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
tommib
Anna_H Anna_H skrev:
Den här tråden får mig varje gång att tänka på när min kompis som var sjuksköterska blev invald i bevattningsföreningens styrelse "för att kvinnor är bättre på att skriva protokoll". Sedan satt gubbarna bara där och mästrade henne och i princip bokstaverade vad hon skulle skriva, eftersom hon enligt dem inte begriper sig på tryckreglerade pumpar. Så jag sade till henne att hålla en kurs i hur man ställer in en dialysmaskin för dem. Den pumpen är liiite mer avancerad än en vattenpump....
Historien är iofs kul men jag förstår inte varför den här tråden påminner dig om den?

Jag betvivlar inte heller att din kompis är en duktig och driftig kvinna som förmodligen var bättre än alla gubbarna, men min egen reflektion från yrkeslivet är att förmågan att kunna rigga en maskin och starta upp den inte alls behöver korrelera med förståelse för densamma.

• Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.