751 738 läst · 1 883 svar
752k läst
1,9k svar
Projekt källare
Kanon, tack för tipset. Skall kika lite mer på Amazon, de priserna jag hittade vid en första anblick var inte så bra.tommib skrev:
Någon särskild tanke bakom valet av 24V-batterier?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 045 inlägg
@tommib vart köper du 35 kvm kabel?tommib skrev:
Själv så vill jag köpa lite grövre kablar men hittar inget bra ställe
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kabelstold-stoppade-tunnelbananD dubbfredda skrev:
Här till exempel om det bara är för 12/24V och inte spelar så stor roll hur snyggt det blir.D dubbfredda skrev:
https://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bild-i-bil/kablar-7/stromkablar-/index.html
Sen borde jordkabel man har till svetsar finnas i hyfsade dimensioner och även på lösmeter.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 334 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 334 inlägg
Biltema. Köpte färdiga kablar med pressade kabelskor i ena ändan. Helt ok pris men lite begränsat urval. Annars har du på alla billjudbutiker (som BRL ovan), båttillbehörsbutiker (SeaSea, Hjertmans) och typ Amazon/Ebay.D dubbfredda skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 334 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 334 inlägg
Snigeldynamit, specifikt Dynacem. Ska beställa 100 kg nu.Viktor.J skrev:
Små och små, man får ju inte vara klen när man ska göra sånt här.
Eller ja, jag har så inihelvete ont i hela kroppen idag. På nivån att det var jobbigt att andas innan jag tog en ipren. Det är också en förkylning som spökar men större delen torde vara borrsläpandet. Jag efterspräcker också en hel del med kilar, till de hålen använder jag stor-Boschen som jag köpte för några år sedan.
Jag mådde också piss efter att ha kört med bergsborr. nog för att det är tungt men jag upplevde avv vibrationerna (snarare skakningarna) möblerade om innanmätet lite Har du kollat på att hyra en darda eller liknande ? Jag har med spräckt en del sten/berg men för dräneringen hade jag andra som var inne. Har du bergsborr så hr du ju ganska stora hål antar jag och då var dardan grym. Vet inte vad det kostar att hyra den som privatperson men på min faktura var det 1200kr/dygn, det tyckte jag var billigt. Jag vet inte vad snigeln kostar nu för tiden men har förstått att den inte är gratis heller.tommib skrev:Snigeldynamit, specifikt Dynacem. Ska beställa 100 kg nu.
Små och små, man får ju inte vara klen när man ska göra sånt här.
Eller ja, jag har så inihelvete ont i hela kroppen idag. På nivån att det var jobbigt att andas innan jag tog en ipren. Det är också en förkylning som spökar men större delen torde vara borrsläpandet. Jag efterspräcker också en hel del med kilar, till de hålen använder jag stor-Boschen som jag köpte för några år sedan.
Och vilken bosch är stor-boschen ? Jag har en bosch GBH 5-40, den var stor boschen innan men för varje dag så tycker jag den känns mindre och mindre
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 334 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 334 inlägg
Har övervägt darda men inte använt. Snigeldynamit fungerar bra som det är.
Det är just GBH 5-40 jag har. Det är den största rimliga borrhammaren jag hittade (undantaget Hiltis fetaste som kostar en månadslön). Får se när nästa vända där nere blir så det kan komma lite bilder. Har i uppgift att sanera hela huset först innan jag fortsätter där nere.
Det är just GBH 5-40 jag har. Det är den största rimliga borrhammaren jag hittade (undantaget Hiltis fetaste som kostar en månadslön). Får se när nästa vända där nere blir så det kan komma lite bilder. Har i uppgift att sanera hela huset först innan jag fortsätter där nere.