Vi får avvakta svar från övriga..

Ja Bo det skulle vara trevligt o träffas. Om vi kan få Mikael att vara med skulle vara bra.

Mikael_L
Jag känner plötsligt pressen. :)

Jag började semestern förra veckan, men har jobbat varje dag sedan dess ändå, och det blir imorgon också. Fredag hoppas jag få min första semesterdag, bara drygt en vecka försenat. :mad:

Då börjar jag med två veckor som jag har hand om kidsen solo, kan innebära vissa smärre problem att vara med vanlig dagtid vardagar.
Sen fortsätter vi med gemensam semester, som fortfarande är rätt oplanerad.
Så jag tänker att vardagsförmiddagar två veckor framåt går bort (om vi inte samlas hos mig), i övrigt finns det luckor.

Bo kommer långt bort ifrån, ifrån långtbortistan var det väl? :)
GK100 är väl nästan lika långt bort ifrån uppland/mälardalen (östergötland va?) om han vill vara med.

Jag har bara semester månaden ut så om vi kunde ta det hos dig då Mikael. Om Bo kommer hit till "Knivsta" och sover sen åker vi över till dig Mikael nästa förmiddag "vart det nu är" och om vi ev. kan få GK100 att dyka upp också. så får jag sen pollettera hem Bo och GK100 efteråt. "Jag kan nog skramla ihop 2 tältsängar" :)
Vi bygger ju men jag kan nog knö in 2 sängar.

Min semester börjar V31 så jag får svårt att delta i en på-riktigt-träff.
Kan annars rekomendera t.ex. https://appear.in/
Sedan finns lysande slack: https://slack.com som persisterar chat-meddelanden m.m. finns en free-tier så man skulle kunna sätta upp eldim.slack.com och använda sig av appear.in/eldim för video/röst möten.

Annars så kan jag rekommendera Google Hangout för multipart videokonferens. Finns till de flesta/många plattformar och fungerar bra, även tvärs över Atlanten. Den är inte så känd dock, eftersom Google av någon outgrundlig anledning inte gör reklam för sina egna grejjor. Nu när Microsoft har krånglat till Skype, så är det ofta den vi kör.

Det finns nog anledning att träffas även i en videokonferens senare så alla kan vara med, men om vi några som har tid träffas in live!!! :)

När skulle det isf vara aktuellt med detta?

Hej GK100, Jag har semester månaden ut så det skulle vara bra innan jobben startar igen. Då funkar det för mig alla dar i veckan. Om vi skjuter det till efter semestern blir det helger vi får fokusera på. Det lät som om det funkar för Mikael och Bo också.

Om vi som kan skulle träffas "nu" och så tar vi ett videomöte framöver så lite fler kan vara med.

Redigerat:
Ja kan du ordna tid Krillew så går det säkert fint under den tiden om det passar övriga. Om Bo kommer västerifrån kanske han kan hämta upp mig i Västra eller Östra Aros för vidare transport riktning Knivsta isf,

Om vi lägger upp det så här, att Bo och GK100 kommer till mig och knoppar sen åker vi över till Mikael_L på förmiddan dagen efter. Så ordnar vi sen ett video möte senare i höst så fler kan vara med. Vad säger ni om det här? Är det någon annan som också vill vara med nu? Blir vi för många så kan det bli problem med husrum. Sen hur ni reser hit vet jag inte. Om det blir bil, tåg eller nått annat.

Hmm, Aros är alltså gamla namn för Västerås och Uppsala :) Ja, jag passerar båda städerna så det går alldeles utmärkt att åka med. Dock är jag mer inne på en dagstur så det skulle i så fall bli morgon/tidig förmiddag om det passar. Det ska bli kul, kanske redan till veckan?

Dagstur blir bra. Tisdag är jag bokad annars så passar alla dar. Mikael_L skall vi dyka upp hos dig? Funkar nästa vecka för alla?

Mikael_L
Krillew skrev:
Dagstur blir bra. Tisdag är jag bokad annars så passar alla dar. Mikael_L skall vi dyka upp hos dig? Funkar nästa vecka för alla?
Nu har det dykt upp en grej här, med gammal bekant till min bättre hälft som kommer med sina barn och hälsar på under onsdagen och sover över till tors här.
Så runt lunchtid på ons fram till aningens sen sovmorgon på tors nästa vecka är huset redan fullt här.

edit:
Men detta kan faktiskt ev betyda att jag själv kan komma loss under onsdagen.
Om det är intressant så kan jag kolla om min frånvaro uppskattas eller är välkommet. :)

edit2:
I vilket fall kanske ons öht ändå är en dålig dag för mig. Men skulle det vara riktigt önskvärt så kan jag naturligtvis kolla av läget litt.

Redigerat:
Vi bestämde att jag skulle ta fasspänning från inställningar samt att jag skulle gråa den på fliken.
Detta blev inte bra.
Inställningarna är defaultvärden.
Laddar man ett projekt så står det på ett sätt på fliken det som projektet sparats med samt det kan vara ett annat värde i setting. vad skall hända om man öppnar inställningar och stänger..????? Detta blir inte bra.
För att ändra projektets inställningar så gör man det på fliken och inte i setting.
Gråar jag Fasspänning på fliken och temperatur så måste jag göra om ganska så mycket.
Mitt förslag är att ändra så lite som möjligt till 4.0 och bara få allt att lira rätt.
Om någon kan beskriva vad som bör hända så kan jag kanske göra detta.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag kan skriva mer på Trello om alla kommer in där.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.