121 läst · 1 svar
121 läst
1 svar
Prisskillnad målad råspont vs laserad/vaxad panel
Hej
Ska sätta ett innertak i en biyta (ateljé i ett tidigare garage). Behöver inte bli toppen/kanon 100 procent perfekt. Priset inkl arbetsinsats är viktigt. Ca 30 m2 sadeltak.
Jag väger mellan två alternativ
Råspont för ca 3000 kr där färg och arbete med målning tillkommer. Måla kanter innan uppsättning och därefter rolla på plats.
Vitlaserad/vaxad panel för ca 8000 kr.
Vad är er bedömning kring kostnaden för färg? Antar att det behövs någon som stoppar genomblödning från kvistarna i råsponten.
Tid är ju inte heller gratis så jag börjar luta mer och mer åt panel.
Ska sätta ett innertak i en biyta (ateljé i ett tidigare garage). Behöver inte bli toppen/kanon 100 procent perfekt. Priset inkl arbetsinsats är viktigt. Ca 30 m2 sadeltak.
Råspont för ca 3000 kr där färg och arbete med målning tillkommer. Måla kanter innan uppsättning och därefter rolla på plats.
Vad är er bedömning kring kostnaden för färg? Antar att det behövs någon som stoppar genomblödning från kvistarna i råsponten.
Just vad färgen kan kosta är rätt lättberäknat.J jerydh skrev:Hej
Finns tom online-räknare
https://www.nordsjo.se/sv/inredningstips-och-råd/beräkna-hur-mycket-färg-du-behöver
Så antar du nordsjö lasyr på 30 kvm, ett stryk (och då behövs inte shellack för kvistar heller)) så blir det 6.66 liter.
3 Liter kostar ca 800 kr-ish: Så typ 2000 kr då + arbete
Klicka här för att svara