P
Z Zodde skrev:
De okunniga tror att vi sen 2021 har fått Tysklands ”höga” elpriser när vi i själva verket hade Tysklands ”låga” priser upp till 2020.
Vad har gjort att Tysklands elpriser har blivit högre sen dess?

P pmd skrev:
När det gäller matproduktion är inte ett lågt pris till konsument allena det som som avgör om produktionen är bra eller dålig.

Samma sak gäller förvisso för elproduktion.
Tror du får läsa det jag svarade på, det var en direkt fråga till nån som ville "kapa kablarna".

R
P pmd skrev:
Det är knappast en självklarhet att priser ska vara desamma i hela Sverige. Landsgränser är trots allt bara imaginära linjer på marken.

I det här fallet är dock prisskillnaderna skapade av politik och det är förkastligt.
Fast nog har vi alla i detta land som har köpt el betalat för elnätet, och el är en absolut nödvändighet i det morderna samhället som inte ska utnyttjas som det nu uppenbarligen görs..
Bara sorgligt att vi tillåter det och inte sätter stopp för det..

P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror du får läsa det jag svarade på, det var en direkt fråga till nån som ville "kapa kablarna".
Jag läste det. Den du svarade på tycks vara inne på att beredskapsskäl motiverar dyrare mat. Liknande resonemang tillämpat på elektricitet torde dock sänka priserna.

P
R Rejäl skrev:
Fast nog har vi alla i detta land som har köpt el betalat för elnätet, och el är en absolut nödvändighet i det morderna samhället som inte ska utnyttjas som det nu uppenbarligen görs..
Bara sorgligt att vi tillåter det och inte sätter stopp för det..
Länken du visade (Aftonbladet) handlade väl inte om elnätavgifter?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.