Entertainer skrev:
Några problem om man 'råkar' ställa en het gryta på locket?
Jag kanske ska välj det rostfria stållocket istället, eftersom jag har uttaget på en värmetålig stenskiva bredvid en spishäll?
Jag har rostfritt lock men det är inte att rekommendera att sätta en het gryta ovanpå i vilket fall som helst. Kanten är fortfarande av plast. Man kan inte ställa något tungt ovanpå powerporten eftersom den sticker upp någon mm. Generellt skulle jag inte rekommendera att ha den i närheten av vare sig spishäll eller diskho eftersom det är en ganska bred springa runt locket. Spill från spisen eller vatten från diskbänken rinner lätt ner och det är ingen bra kombination med el. Man får se det som en snyggare variant av grenuttag, och ett grenuttag skulle man knappast ha liggande bredvid spisen eller diskhon.
 
Tack för svaret!
Det är ju en avsevärd prisskillnad mellan rostfritt och plastlock. Är det något annat som skiljer de två utförandena åt eller är det endast själva locket?
 
Tror bara det är locket som skiljer. Rostfritt är helt klart värt den extra kostnaden (om man köper från Tyskland), locket är ett solitt stycke metall. Om du vill ha svart, överväg att köpa rostfritt och och själv lackera locket svart med tvåkomponentlack!
 
fili1 skrev:
Hej

En kanske mycket korkad fråga...hur funkar det att beställa uttagen utomlands med tanke på eluttagens utformning? Skiljer uttagen mellan länderna? Vad jag kan se på länken nedan så ser "det svenskt ut"...

[länk]
Inte alls korkad fråga. Tvärt om!
Den tyska eluttagsstandarden är lyckligtvis samma som vi har i Sverige så det borde inte bli fel, men t.ex. Danmark har annorlunda jord. Frankrike och Polen har ytterligare en annan variant på jorden.
Se vidare här: http://www.gotessons.se/upload/Eluttag 7.pdf
 
Tack så mycket! Jag har bara en klassresa till Tyskland i minnet då jag satte in min svenska hårfön i ett eluttag och lyckades släcka ner ett helt hyreshus...
 
Jag köpte min på E-bay.de, varianten med rostfritt lock - 1099:- ink frakt från Tyskland.

Betalade med paypal - Supersmutt!
 
Måste ju vara samma tillverkare!? Ser ju praktiskt taget identisk ut..
 
Locket ser annorlunda ut, med en liten fördjupning på trycksidan (för att vippa upp locket). Locket skall tydligen vara i aluminium till skillnad mot Evolines i hårdplast eller stål.
 
väcker den här tråden lite, ska lägga en bestäling jag med.

Men jag vill så mkt ha den med led:) men kan inte hitta de på ebay.de tips?

sen undrar jag lite om monteringen, hur när kanten kan man montera den? tänkte ha den på en skänk å bara ta en större passbit för att den sak kunna gå upp å ner, så lite montering uppgifter skulle vara fint, om någon vill dela med sig
 
slacker skrev:
Här finns dem! [länk]


Dock inte den med led:( verkar som inte den finns inte tröt vettig Peng i alla fall
 
Redigerat:
Nee de blir nog utan led, dom sprang i vägg fort i pris få:( vill inte betala 2000kr för de
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.