Jag skulle göra det från snygga sidan med tejp på. "Ansvarar ej för resultatet"
Prova på en överbliven bit som du inte ska använda först!
 
  • IMG_0804.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag köpte mina på
www.kuechen konsum.de.
Fick leverans efter 3 dagar. Oslagbart pris.
 
Jag har precis fått två power port med tre uttag från www.kitchensconsumption.com. Jag betalade med kreditkort (visserligen ingen HTTPS men ett efterföljande mail frågade efter CCV-koden). Det tog sju dagar och jag betalade 150 euro för allt (mindre än kostnaden för en på billigaste sverigesidan?).
 
Redigerat:
Jag hade tänkt montera en powerport i en bänkskiva av sten, men har varken köpt bänkskivan eller powerport ännu.

Någon som kan förklara hur den monteras? Behövs den tex skruvas fast i skivan? (I sådana fall kan det bli svårt i min stenskiva)

Hur funkade det med 102 mm hålet? Var det nätt och jämt att powerport fick plats? Jag funderar på om jag skall beställa bänkskivan med 105mm hål istället kanske...
 
Räcker med 102mm hål, den glappar lite i det hålet.
Den skruvas inte i skivan, den skruvas med en stor "mutter" från undersidan som klämmer fast den i skivan, typ :rolleyes:
 
_niklas_ skrev:
Jag har precis fått två power port med tre uttag från www.kitchensconsumption.com. Jag betalade med kreditkort (visserligen ingen HTTPS men ett efterföljande mail frågade efter CCV-koden). Det tog sju dagar och jag betalade 150 euro för allt (mindre än kostnaden för en på billigaste sverigesidan?).

Hej.

Jag har försökt att beställa från samma firma, men inte lyckats...

Drog de pengar direkt när du skickat dem ccv kod?

Jag har både mailat till dem och försökt ringa, men de verkar svåra att få tag på...
Eller så är de bara rädda för/dåliga på att prata engelska...

MVH
Claes
 
mazz skrev:
Hej

Där finns ett borr man kan köpa för installation/ montering. Det har diameter 101mm och kostar 500 spänn! Måste man ha ett sånt?? Hur gjorde ni?

Mazz
Det där hålet borde gå bra att fixa med en sticksåg.
 
Då är det till att vara noggrann.
 
mazz skrev:
Sen har jag varit o kollat i elbutik.se, där de säljer sådana. Där finns ett borr man kan köpa för installation/ montering. Det har diameter 101mm och kostar 500 spänn! Måste man ha ett sånt?? Hur gjorde ni?
Var och en värderar sin tid och sina pengar.
Det finns en gammal hederlig metod som heter fil och stämjärn.

Men välj metod efter din egen hantverksskicklighet, och om du känner dig osäker, öva på en spillbit.

Det finns billigare hålsågar hos andra verktygsleverantörer, prova
http://www.verktygsboden.se/
och sök på hålsåg

Men med en skiva som kostar lite mer än några kronor och när man ändå gör allt själv, får man nog räkna med lite kostnader för vissa arbetsmoment

Edit: Jag vet inget om verktygsboden, jag tog bara med dem som exempel
 
På byggmax fanns ett set med hålsåg bl.a 102 (4") märke UseMe, var inte så dyrt och funkade till ett hål - än så länge.

Om nån behöver ett powerport med tre uttag så ligger det överblivna här hemma, skicka PM så kan det nog ordnas.

Kjell G
 
Onskan skrev:
Hej.

Jag har försökt att beställa från samma firma, men inte lyckats...

Drog de pengar direkt när du skickat dem ccv kod?

Jag har både mailat till dem och försökt ringa, men de verkar svåra att få tag på...
Eller så är de bara rädda för/dåliga på att prata engelska...

MVH
Claes
Jag vet inte om pengarna drogs direkt eftersom det är ett kreditkort. Det tar lite tid innan köpen kommer in om det inte är online-köp. Jag mailade ett par gånger för att få status men fick inget svar. Dock kom varorna efter sju dagar!
 
Utländska nätbutiker brukar ofta dra pengarna vid leverans. Det är ett typiskt svenskt oskick att dra pengarna vid beställning. Har dock ingen aning om hur det är i det här fallet.
 
_niklas_ skrev:
Jag vet inte om pengarna drogs direkt eftersom det är ett kreditkort. Det tar lite tid innan köpen kommer in om det inte är online-köp. Jag mailade ett par gånger för att få status men fick inget svar. Dock kom varorna efter sju dagar!

Jag har inte fått verken svar eller varor, och det har gått två veckor sedan jag lade ordern...

Hmm jag får försöka skicka ännu ett mail och hålla tummarna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.