23 094 läst · 154 svar
23k läst
154 svar
Postnord ska kunna kräva flytt av brevlåda
Jag har för mig min pappa berättat att posten kom 2ggr om dagen och brevbäraren gick upp till villans entré och la den i facket i dörren. Nu vet jag inte när detta var men skulle tro nånstans 60-tal, tidigt 70-tal?
Det var åtminstone före 1975, för då slutade posten att dela ut brev två gånger om dagen. Fast då delade de nog ut mer brev på en dag än vad som nu delas ut på en vecka.J JohanLun skrev:
1987 upphörde för övrigt lördagsutdelningen medan söndagsutdelning upphörde redan 1951.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Tyvärr var det väldigt mycket problem där jag bodde förut, jag var inte drabbad men kollegan på jobbet svor över brev som han inte skulle ha och vart hans hade tagit vägenuseless skrev:
Dessutom fick de inte byta postens standardlådor eller sätta lås, det kallades åverkan
Varför tror du svenska chafförer skulle vara bättre dom klagar ju på allt möjligt för att inte behöva jobbaR Rkarlsson skrev:
Nej de är inte ett dugg bättre. Och det kommer troligtvis bli sämre om åkerierna skulle ta in folk som inte vill jobba =) Många i äldre gemet har berättat att när yngre chaufförer ska in och börja lära sig rutinerna så försvinner majoriteten då de måste ju upp på flaket och dra pallar :OM maria01 skrev:
Bästa någonsin jag lossat är 1 svensk man i 50 års ålder, 1 kvinna i 25 års åldern och min favoritpolack som ingen slår.
En chill polack som kommer då och då brukar stå och sjunga hela tiden samtidigt som han jobbar, det är trevligt.
Hur svårt kan det vara att skilja på postlådor och brevlådor?Redaktionen skrev:
Annars tycker jag att det är ett jättebra förslag då jag idag har 530m enkel väg till min POSTLÅDA.
Stickan
Redigerat:
hsd
Medlem
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- 6 357 inlägg
Som sagt, skrev i andra postråden ( konstigt att det ska vara så populärt att skapa nya trådar) min låda står där den står , vill inte posten använda den så kommer de övriga "aktörerna" att fortsätta använda den
Ännu bättre om PostMord gick i konkurs, finns det ngt sämre bolagf?????? Oavsätt så är det ALLTID, utan undantag ngt som krånglar vid paket leveranser..... Jag betalar extra för hemleverans, till dörr, men postMord lämnar det till ombud och jag får evt boka om det till hemleverans, vilka skitbolag.....
hsd
Medlem
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- 6 357 inlägg
Jag har aldrig haft problem med postens leveranser, de har fungerat långt över förväntan
Däremot är prissättning sen den danska posten slogs ihop med svenska posten uppåt väggarna för hög
Däremot är prissättning sen den danska posten slogs ihop med svenska posten uppåt väggarna för hög
Folk får låga förväntningar pga av de lyssnar på det fåtal som haft problem med Posten och som det skrivs om.
Däremot är det ingen lyssnar på och skriver om de som är nöjda och får post och paket utan problem.
Å andra sidan är många nöjda pga att de har låga förväntningar men samtidigt har överseende med att det kan hända saker som gör att post och paket kan komma sent.
Fast det har ju inget med förslaget att de som inte redan har fått det ska få lådsamlingar.
Däremot är det ingen lyssnar på och skriver om de som är nöjda och får post och paket utan problem.
Å andra sidan är många nöjda pga att de har låga förväntningar men samtidigt har överseende med att det kan hända saker som gör att post och paket kan komma sent.
Fast det har ju inget med förslaget att de som inte redan har fått det ska få lådsamlingar.
hsd
Medlem
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- 6 357 inlägg