Svenskarna skickar allt färre brev, men trots detta har postföretaget Postnord svårt att leva upp till grundkraven.

Du kan läsa artikeln här: Postnord kritiseras för sen post
 
H
Redaktionen Redaktionen skrev:
Svenskarna skickar allt färre brev, men trots detta har postföretaget Postnord svårt att leva upp till grundkraven.

Du kan läsa artikeln här: Postnord kritiseras för sen post
De har äve börjat med att leverera privata paket till en terminal och för att få det till närmaste utlämningsställe så ska man betala 39,00 ytterligare. Dubbla fraktkostnader, helt otroligt.
 
Med "varannandagsutdelning" och en helgdag kan det nog bli en vecka mellan att de faktiskt kommer.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Uwe H och 4 till
  • Laddar…
Postmord är ett fusk och mygel/inkompetent företag där ingen överhuvudtaget har någon som helst yrkesstolthet alls!
Min sambo var i Thailand vintern 20/21 och behövde skicka hem ett paket på ca 5kg med en del saker för att inte få övervikt på flyget, detta paket returnerade Postmord till Thailand UTAN att skicka ut en avi till angiven person på angiven adress eller ringa eller skicka sms till angivet mobilnummer!
Paketet fick en kusin hämta ut och vi fick tillbaka det under vinterns vistelse i Thailand och Postmord hade märkt det med: "Unclaimed/Ej efterfrågad"!
Total kostnad för sambon ett par tusen kronor!
Fusk/mygel eller grav inkompetens???
2 år tog det att få tillbaka sina saker pga det megainkompetenta Postmord och dess inkompetenta personal!!
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Det här gällde väl post, som i brev el. dylikt, och inte paket. Med den lilla mängd post i den meningen nu för tiden, så är det nog knepigt för Postnord att få ekvationen att gå ihop tror jag.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det här gällde väl post, som i brev el. dylikt, och inte paket. Med den lilla mängd post i den meningen nu för tiden, så är det nog knepigt för Postnord att få ekvationen att gå ihop tror jag.
Så du menar att det är bara breven de behöver leverera, paketen returnerar man dit de kom ifrån för dessa behöver man inte dela ut.....
 
Svensk Kärnbränslehantering, SKB, ska börja skicka utbränt kärnbränsle med PostNord så det försvinner spårlöst...
 
  • Gilla
  • Haha
lundensaren och 7 till
  • Laddar…
N
Hör många klaga på PostNord men själv är jag mycket nöjd med dem. Kanske beroende på de proffsiga och hjälpsamma lantbrevbärare vi har och att mina paket oftast kommer fram över natten. Paket och 1:a klass varubrev påverkas ju inte av varannandagsutdelningen.
Vanlig post får jag ytterst sällan då jag lagt över allt som går till elektronisk utdelning. Gäller även tidningar och tidskrifter som jag läser elektroniskt numera.
 
  • Gilla
nissebrun och 3 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Hör många klaga på PostNord men själv är jag mycket nöjd med dem. Kanske beroende på de proffsiga och hjälpsamma lantbrevbärare vi har och att mina paket oftast kommer fram över natten. Paket och 1:a klass varubrev påverkas ju inte av varannandagsutdelningen.
Vanlig post får jag ytterst sällan då jag lagt över allt som går till elektronisk utdelning. Gäller även tidningar och tidskrifter som jag läser elektroniskt numera.
Jag har samma erfarenhet som du. Kan inte minnas att det nånsin krånglat med Postnord för mig.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Snart kommer det nog en e-post och megabytes skatt. Staten är skicklig på att beskatta, livets måsten. Tänk skatt på bensin, el och inte minst moms.
En e-post skatt kanske kan rädda postgången?
Och handen på hjärtat, visst kommer det stora mängder oönskad e-post. 10 kr i avgift, så tröttnar spammarna.
 
Flytta ut på landet.

Lantbrevbärarna är så regelbundna att man kan ställa klockan efter dem.
(kan ha nått att göra med att de slåss om att få ha de här rutterna som är de sista med lite självständighet kvar)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
?? bevis eller skitsnack !!

M maxmsm skrev:
Postmord är ett fusk och mygel/inkompetent företag där ingen överhuvudtaget har någon som helst yrkesstolthet alls!
Min sambo var i Thailand vintern 20/21 och behövde skicka hem ett paket på ca 5kg med en del saker för att inte få övervikt på flyget, detta paket returnerade Postmord till Thailand UTAN att skicka ut en avi till angiven person på angiven adress eller ringa eller skicka sms till angivet mobilnummer!
Paketet fick en kusin hämta ut och vi fick tillbaka det under vinterns vistelse i Thailand och Postmord hade märkt det med: "Unclaimed/Ej efterfrågad"!
Total kostnad för sambon ett par tusen kronor!
Fusk/mygel eller grav inkompetens???
2 år tog det att få tillbaka sina saker pga det megainkompetenta Postmord och dess inkompetenta personal!!
 
  • Gilla
Lived
  • Laddar…
Varannandag utdelningen ska bara gälla brev och inte paket. Men jag tycker det är väldigt ofta, om inte alltid, paketen som borde levereras hålls kvar till dagen efter då de ändå ska till min brevlåda.
 
G goerana skrev:
?? bevis eller skitsnack !!
Vilka bevis vill du ha???????????????
 
M maxmsm skrev:
Postmord är ett fusk och mygel/inkompetent företag där ingen överhuvudtaget har någon som helst yrkesstolthet alls!
Min sambo var i Thailand vintern 20/21 och behövde skicka hem ett paket på ca 5kg med en del saker för att inte få övervikt på flyget, detta paket returnerade Postmord till Thailand UTAN att skicka ut en avi till angiven person på angiven adress eller ringa eller skicka sms till angivet mobilnummer!
Paketet fick en kusin hämta ut och vi fick tillbaka det under vinterns vistelse i Thailand och Postmord hade märkt det med: "Unclaimed/Ej efterfrågad"!
Total kostnad för sambon ett par tusen kronor!
Fusk/mygel eller grav inkompetens???
2 år tog det att få tillbaka sina saker pga det megainkompetenta Postmord och dess inkompetenta personal!!
Jag vill påstå att felet gjordes från början av avsändaren därför blev det fel.
Jag har skickat och tagit emot mycket med postnord, då menar jag mycket.
Då det blivigt fel går att räkna på 1 hand.
Jag tycker postnord personal gör ett bra jobb iaf dom jag har sett.
 
  • Arg
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.