4 946 läst · 47 svar
5k läst
47 svar
Postnord kritiseras för sen post
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 740 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 740 inlägg
Du är postanställd? Ta till dig att det finns de tillfällen Posten lyckas leverera men det finns många fler som har erfarenhet där posten inte sköter sina åtagande och där PostNord dessutom nekar till att de gör fel när de bevisligen inte levererar som de ska.T TheGame skrev:
Nej jag är inte postanställt, jag jobbar överhuvudtaget inte med nått som har med post eller paketleveranser att göra. Däremot händer det att jag skickar och tar emot en hel del tidsvis då jag håller på med affärer på sidan om.H HEM2121 skrev:
Då det blivigt fel pga postnord eller annat fraktbolag går att räkna på 1 hand.
Jag tror inte att fel sker men det är ju som alltid att dom missnöjda hörs mest och många ggr tro jag är det dom själva som gjort fel från början. Många verkar vara dåliga på att, fylla i rätt, fylla i på rätt ställe, köpa rätt frakt mm.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 740 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 740 inlägg
Det är något som du antar. Grattis att det fungerar för dig. Ta till dig det som folk skriver, de flesta gnäller inte utan det är fakta. Jag har mångårig erfarenhet av fraktbolag och min erfarenhet är att det värsta fraktbolaget är PostNord. Undviker dem in i det längsta, avstår privat att köpa från företag som använder PostNord. Paket som hanteras ovarsamt, sändningar som levereras fel, en kundtjänst som inte lyssnar och nekar till fakta, tydligen har de gått någon kurs där de lär sig att säga nej och kunden har alltid fel, de vill inte hjälpa till och ta ansvar.T TheGame skrev:Nej jag är inte postanställt, jag jobbar överhuvudtaget inte med nått som har med post eller paketleveranser att göra. Däremot händer det att jag skickar och tar emot en hel del tidsvis då jag håller på med affärer på sidan om.
Då det blivigt fel pga postnord eller annat fraktbolag går att räkna på 1 hand.
Jag tror inte att fel sker men det är ju som alltid att dom missnöjda hörs mest och många ggr tro jag är det dom själva som gjort fel från början. Många verkar vara dåliga på att, fylla i rätt, fylla i på rätt ställe, köpa rätt frakt mm.
Ja det är lika mycket antagande som du och den andra användaren jag svarade.H HEM2121 skrev:Det är något som du antar. Grattis att det fungerar för dig. Ta till dig det som folk skriver, de flesta gnäller inte utan det är fakta. Jag har mångårig erfarenhet av fraktbolag och min erfarenhet är att det värsta fraktbolaget är PostNord. Undviker dem in i det längsta, avstår privat att köpa från företag som använder PostNord. Paket som hanteras ovarsamt, sändningar som levereras fel, en kundtjänst som inte lyssnar och nekar till fakta, tydligen har de gått någon kurs där de lär sig att säga nej och kunden har alltid fel, de vill inte hjälpa till och ta ansvar.
Ta till er att det även fungerar och finns bra arbetare på postnord, allt är inte svart och vitt.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 740 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 740 inlägg
Jag även om egen erfarenhet. Visst finns det bra medarbetare på posten också men l PostNord av fraktbolagen är i särklass sämst gällande leveranser och kundservice. Brevutdelningen fungerar heller inte, rena lotteriet. Brev där endast husnumret stämmer kommer i vår brevlåda och brev som aldrig kommer fram.T TheGame skrev:
Det där är ju din erfarenhet, min är inte alls sån, mina brev kommer i rätt brevlåda (min alltså).H HEM2121 skrev:Jag även om egen erfarenhet. Visst finns det bra medarbetare på posten också men l PostNord av fraktbolagen är i särklass sämst gällande leveranser och kundservice. Brevutdelningen fungerar heller inte, rena lotteriet. Brev där endast husnumret stämmer kommer i vår brevlåda och brev som aldrig kommer fram.
Det var jag ofta med om när jag bodde i lägenhet.Dan1891 skrev:
En jag känner bodde i A trappan och jag i B trappan, han på första våningen och jag andra. Vi heter ingenting alls som är likt i efternamn. Det är extremt tydligt uppmärkt vad trappan heter, och våra namn.
Men jag fick hans post en hel del gånger ändå, fick även andras post ibland så jag la självklart det rätt.
Har även ett par ggr fått min nuvarande grannes post och även folk i andra kvarter.
En gång låg till och med alla mina brev på gräsmattan för att den late jäveln inte orkade lägga posten så det hamnar i lådan utan utanför. (grannen hade sett postgubben klämma det i locket)
Moderator
· Stockholm
· 51 946 inlägg
Det där är lite standard här. Nu är det iofs. typ 2 år sedan det bevisligne hände här, men då var det varannan var 3e vecka. Vi fick brev adresserade till ca 10 andra i området där bara husnumret stämde, ungefär lika ofta kom andra människor med vår post, de hade fått posten för 6 eller 7 andra, där numret stämde.H HEM2121 skrev:
Uppenbarligen ville brevbäraren avsluta sitt pass tidigt och överlåter åt oss att agera brevbärare. Sedan lite fakturor som aldrig kommer fram alls. osv. Dvs. jag gissar att vissa som får extra post på det här sättet helt enkelt slänger breven.
Just detta är inte unikt för postNord, även citymail har gjort likadant.
Moderator
· Stockholm
· 51 946 inlägg
Fast nu måste jag faktiskt meddela att idag lyckades postnord faktiskt leverera till ett ombud, i rätt område, och på aviserad tid. Nästan en unik upplevelse.
Som sagt till ombud har jag erafarenheten att de brukar lyckas nästan till 50%. Men det här paketet var till råga på allt väldigt snabbt hanterat. Jag beställde igår förmiddag en reservdel från Bosch webshop. Fick avisering från postnord rekordsnabbt, förväntad leveranstid idag. Jag förutsatte att det stämmer inte, men det kom fram till ombudet idag på förmiddagen. Helt fantastiskt. Visserligen normalnivå för de flesta andra transportörer, men att postnord får till det är ganska unikt.
Som sagt till ombud har jag erafarenheten att de brukar lyckas nästan till 50%. Men det här paketet var till råga på allt väldigt snabbt hanterat. Jag beställde igår förmiddag en reservdel från Bosch webshop. Fick avisering från postnord rekordsnabbt, förväntad leveranstid idag. Jag förutsatte att det stämmer inte, men det kom fram till ombudet idag på förmiddagen. Helt fantastiskt. Visserligen normalnivå för de flesta andra transportörer, men att postnord får till det är ganska unikt.
En tidig sommarvikarie, som inte visste rutinerna, kanske?H hempularen skrev:Fast nu måste jag faktiskt meddela att idag lyckades postnord faktiskt leverera till ett ombud, i rätt område, och på aviserad tid. Nästan en unik upplevelse.
Som sagt till ombud har jag erafarenheten att de brukar lyckas nästan till 50%. Men det här paketet var till råga på allt väldigt snabbt hanterat. Jag beställde igår förmiddag en reservdel från Bosch webshop. Fick avisering från postnord rekordsnabbt, förväntad leveranstid idag. Jag förutsatte att det stämmer inte, men det kom fram till ombudet idag på förmiddagen. Helt fantastiskt. Visserligen normalnivå för de flesta andra transportörer, men att postnord får till det är ganska unikt.
Hustrun hade stickat en tröja till ett av våra barnbarn. Lägger kuvertet på brevlådan (rätt frankerat) sen är det borta. Reklamerar och får då till svar att vi skulle skickat det som rekommenderat spårningsbart? Varför ska jag frankera ett brev om det inte kommer fram? Trodde i min enfald att det räcker att betala för frakten och inte behöva betala för att någon inte ska stjäla vårt brevRedaktionen skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 380 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 380 inlägg
Inget fraktbolag garanterar eller ersätter försvunna paket om man inte betalar för den tjänsten, av naturliga skäl. Skulle alla brev automatiskt ha försäkring för innehållet så hade portot blivit ännu mycket dyrare än idag. Detta är inget nytt.
Det har alltid försvunnit paket och brev, oavsett fraktbolag. Inget system är felfritt. Från början fanns väl nästan bara "rekommenderat" brev att köpa till som minst fördubblade kostnaden för mindre brev. Utbudet av olika typer av tjänster är mycket större och det finns spårbara försändelser som saknar annan försäkring än 150kr/kg. Som kund måste man vara påläst.
Många saker fungerar sämre i samhället idag, men även om den politiska viljan finns så tar det tid att förändra. Dessutom har vi val vart fjärde år som kan ändra prioriteringarna igen, oavsett vad som bestämts tidigare. Du får helt enkelt lära dig hur du skickar och om det är viktigt innehåll, köpa rätt tjänster. Som gammal Traderare sedan 20 år är detta inget nytt där heller.
Det har alltid försvunnit paket och brev, oavsett fraktbolag. Inget system är felfritt. Från början fanns väl nästan bara "rekommenderat" brev att köpa till som minst fördubblade kostnaden för mindre brev. Utbudet av olika typer av tjänster är mycket större och det finns spårbara försändelser som saknar annan försäkring än 150kr/kg. Som kund måste man vara påläst.
Många saker fungerar sämre i samhället idag, men även om den politiska viljan finns så tar det tid att förändra. Dessutom har vi val vart fjärde år som kan ändra prioriteringarna igen, oavsett vad som bestämts tidigare. Du får helt enkelt lära dig hur du skickar och om det är viktigt innehåll, köpa rätt tjänster. Som gammal Traderare sedan 20 år är detta inget nytt där heller.
Jag betalar för tjänsten att frakta mitt brev från A till B. Varför ska jag betala mer?