G goerana skrev:
?? bevis eller skitsnack !!
Det händer väldigt ofta med paket i sverige med. Tar emot varje vecka där de satt sina rosa små lappar och kryssat i "ej efterfrågad".
Under pandemin var det helt sanslöst, då var det ju hela sändningar för att chaufförer inte orkade ringa in på köpcentrum och säga att deras paket var ute men de vägra gå in.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Jag vill påstå att felet gjordes från början av avsändaren därför blev det fel.
Jag har skickat och tagit emot mycket med postnord, då menar jag mycket.
Då det blivigt fel går att räkna på 1 hand.
Jag tycker postnord personal gör ett bra jobb iaf dom jag har sett.
Hur kan du påstå att det har: "Jag vill påstå att felet gjordes från början av avsändaren därför blev det fel."???
Har du sett paketet???
Jag som har sett paketet påstår att allt är korrekt från avsändaren vilket jag har bilder på!!
Korrekt adressat, korrekt adress och korrekt mobilnummer för evt avisering!
Jag har även bilder på hur det såg ut när det återsändes till Thailand!!
Felet är gjort av Postmord och deras inkompetenta/lata personal!!

En kompis beställde någon del till sin LVVP(har jag för mej) och betalade extra för att Postmord skulle leverera paketet till hemadressen och han är hemma dagen då det ska anlända(kollat med spårningsnummer) han är i sin trädgård och klipper gräset när postbilen stannar till vid lådan och åker iväg direkt, kompisen går fram till lådan och hittar en lapp med den ungefärliga texten: "vi har försök leverera ditt paket men fick lämna det på utlämningsställe xxxxxxx" lat jävla brevbärare som inte orkade gå ur bilen och ringa på dörren!!
 
Jag har inte varit med om att postNord levererat något till rätt plats på aviserad dag de senaste 10 åren. När det skall till utlämningsställe lyckas de lite bättre, då brukar det bara bli fel ungefär varannan gång. Antingen har de aviserat att det finns på utlämningsställe A men det ligger hos B 3 km bort, eller så ankommer det till utlämningsstället 2 - 3 dagar efter att de aviserat att det skall finnas där. Men som sagt ungefär varannan gång lyckas de.

Men som sagt hemleverans lyckas de aldrig med.

Post Nord är ett företag som tar betalt för att utföra en tjänst som de aldrig har haft för avsikt att utföra.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
H
H hempularen skrev:
Jag har inte varit med om att postNord levererat något till rätt plats på aviserad dag de senaste 10 åren. När det skall till utlämningsställe lyckas de lite bättre, då brukar det bara bli fel ungefär varannan gång. Antingen har de aviserat att det finns på utlämningsställe A men det ligger hos B 3 km bort, eller så ankommer det till utlämningsstället 2 - 3 dagar efter att de aviserat att det skall finnas där. Men som sagt ungefär varannan gång lyckas de.

Men som sagt hemleverans lyckas de aldrig med.

Post Nord är ett företag som tar betalt för att utföra en tjänst som de aldrig har haft för avsikt att utföra.
Efter flera försök med flera sändningar så skickade leverantören varorna med adress till närmaste utlämningsställe men ändå hamnar det 4-5 km bort, har man inte bil är det omöjligt att hämta. Utlämningsställe det närmaste säger att det är rena lotteriet om de hamnar på rätt utlämningsställe. Posten vill ha 39.00 för att leverera till närmaste utlämningsställe trots att leverantören har betalat frakten. Ringer man till postens support så säger de att man har fel, paketen levereras alltid till närmaste serviceställe säger de, vilket det bevisligen inte gör. PHU!
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Hur kan du påstå att det har: "Jag vill påstå att felet gjordes från början av avsändaren därför blev det fel."???
Har du sett paketet???
Jag som har sett paketet påstår att allt är korrekt från avsändaren vilket jag har bilder på!!
Korrekt adressat, korrekt adress och korrekt mobilnummer för evt avisering!
Jag har även bilder på hur det såg ut när det återsändes till Thailand!!
Felet är gjort av Postmord och deras inkompetenta/lata personal!!

En kompis beställde någon del till sin LVVP(har jag för mej) och betalade extra för att Postmord skulle leverera paketet till hemadressen och han är hemma dagen då det ska anlända(kollat med spårningsnummer) han är i sin trädgård och klipper gräset när postbilen stannar till vid lådan och åker iväg direkt, kompisen går fram till lådan och hittar en lapp med den ungefärliga texten: "vi har försök leverera ditt paket men fick lämna det på utlämningsställe xxxxxxx" lat jävla brevbärare som inte orkade gå ur bilen och ringa på dörren!!
Ok, när jag beställt hemleverans med postnord såg jag till att det är bokad leverans då har jag fått notis i postnord appen när bilen som har paketet startar sin rutt.
Jag har då kunnat följa bilen om jag vill hela vägen till det blir min tur.

Du sågar företaget och all personal med fotknölarna. Vilket inte stämmer.
Det är dom högljudda som låter mest, ofta många ggr på att dom själv gör fel/vill få saker serverat.
 
  • Arg
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
j.f.s
H HEM2121 skrev:
Efter flera försök med flera sändningar så skickade leverantören varorna med adress till närmaste utlämningsställe men ändå hamnar det 4-5 km bort, har man inte bil är det omöjligt att hämta. Utlämningsställe det närmaste säger att det är rena lotteriet om de hamnar på rätt utlämningsställe. Posten vill ha 39.00 för att leverera till närmaste utlämningsställe trots att leverantören har betalat frakten. Ringer man till postens support så säger de att man har fel, paketen levereras alltid till närmaste serviceställe säger de, vilket det bevisligen inte gör. PHU!
Det här får du nog utveckla lite mer. En gång fick sambon betala 39kr för att få det skickat till vårat utlämningsställe eftersom vi skrivit fel på en siffra i postnumret vilket tyvärr gjorde att paketet hamnade 10mil bort. Inte mycket annat att göra än att betala eftersom misstaget inte var PostNords.
Senast igår bytte jag från hemleverans till utlämningsställe, helt kostnadsfritt.
 
H
j.f.s j.f.s skrev:
Det här får du nog utveckla lite mer. En gång fick sambon betala 39kr för att få det skickat till vårat utlämningsställe eftersom vi skrivit fel på en siffra i postnumret vilket tyvärr gjorde att paketet hamnade 10mil bort. Inte mycket annat att göra än att betala eftersom misstaget inte var PostNords.
Senast igår bytte jag från hemleverans till utlämningsställe, helt kostnadsfritt.
Inget fel i adressen, t.om. utlämningsställe säger samma sak, det finns ingen logik i var paketen hamnar.
Leverans nr.1 till hemadressen, leverans 2 avsändaren valde närmaste utlämningsställe, leverans 3 med namn och adress direkt till rätt närmaste utlämningsställe. Kan inte se annat än att Posten vill ha dubbel fraktkostnad, både från avsändaren och mottagaren.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Ok, när jag beställt hemleverans med postnord såg jag till att det är bokad leverans då har jag fått notis i postnord appen när bilen som har paketet startar sin rutt.
Jag har då kunnat följa bilen om jag vill hela vägen till det blir min tur.

Du sågar företaget och all personal med fotknölarna. Vilket inte stämmer.
Det är dom högljudda som låter mest, ofta många ggr på att dom själv gör fel/vill få saker serverat.
Jag bodde i ca 20 på landet och då var det service från lantbrevbäraren som var helt enastående, kom det paket så låg det i en av bilarna som stod hemma så kunde man hänga ut påskriven avi och betalning i lådan till nästa dag, denna lantbrevbärare fick alltid en julklapp i lådan innan jul med en önskan om god jul och tack för fantastisk service!
Jag flyttade från denna plats 2004.

Nästa adress på landet så hade vi den mest lata/korkade lantbrevbärare som kunde hittas, troligen uppemot 100ggr eller flera så fick vi post till personer som bodde på nästa väg och jag rev flera gånger upp deras brev och började läsa innan jag förstod att detta inte var till oss och trots att jag skrev med stora bokstäver på breven att det var fel adress när jag hängde ut det i lådan igen för att brevbäraren skulle lägga det i rätt låda!
Jag var i kontakt med postens utdelningscenter(har jag för mej att det kallades) i stan och efter ett flertal klagomål hos dessa så beslutade man att vår post skulle läggas i samma förpackning som då användes vid eftersändning och trots detta så fick vi fortfarande det andar hushållets post i vår låda både löst men även i de speciella förpackningarna så det var även inne på sorteringen som man gjorde detta fel!!
Hit flyttade jag 2004 0ch flyttade ifrån 2017.

Nuvarande adress är i tättbebyggt område med vanlig brevbärare både från Postmord och Citymail och under åren här så har räkningar saknats ett antal gånger och när påminnelse har kommit så har jag kontakta avsändaren och frågat vem de skickar med och i samtliga fall så har felen varit försändelser som hanterats av Postmord, aldrig fel från Citymail!
Här har vi bott sedan 2017.
Jag är den som tömmer postlådan i vårt hushåll och alla räkningar lägger jag i brevkorgen avsedd för räkningar.

Beställer jag saker på nätet eller köper på tex Tradera så väljer jag ALLTID annan leverantör än Postmord om det är möjligt även om det skulle vara dyrare!!

Jag baserar min sågning på personliga erfarenheter sedan mitten på 80-talet och dagens Postmord och dess personal är enligt den en stor jävla katastrof!!

Våga vägra det inkompetenta Postmord!!
 
M maxmsm skrev:
Jag bodde i ca 20 på landet och då var det service från lantbrevbäraren som var helt enastående, kom det paket så låg det i en av bilarna som stod hemma så kunde man hänga ut påskriven avi och betalning i lådan till nästa dag, denna lantbrevbärare fick alltid en julklapp i lådan innan jul med en önskan om god jul och tack för fantastisk service!
Jag flyttade från denna plats 2004.

Nästa adress på landet så hade vi den mest lata/korkade lantbrevbärare som kunde hittas, troligen uppemot 100ggr eller flera så fick vi post till personer som bodde på nästa väg och jag rev flera gånger upp deras brev och började läsa innan jag förstod att detta inte var till oss och trots att jag skrev med stora bokstäver på breven att det var fel adress när jag hängde ut det i lådan igen för att brevbäraren skulle lägga det i rätt låda!
Jag var i kontakt med postens utdelningscenter(har jag för mej att det kallades) i stan och efter ett flertal klagomål hos dessa så beslutade man att vår post skulle läggas i samma förpackning som då användes vid eftersändning och trots detta så fick vi fortfarande det andar hushållets post i vår låda både löst men även i de speciella förpackningarna så det var även inne på sorteringen som man gjorde detta fel!!
Hit flyttade jag 2004 0ch flyttade ifrån 2017.

Nuvarande adress är i tättbebyggt område med vanlig brevbärare både från Postmord och Citymail och under åren här så har räkningar saknats ett antal gånger och när påminnelse har kommit så har jag kontakta avsändaren och frågat vem de skickar med och i samtliga fall så har felen varit försändelser som hanterats av Postmord, aldrig fel från Citymail!
Här har vi bott sedan 2017.
Jag är den som tömmer postlådan i vårt hushåll och alla räkningar lägger jag i brevkorgen avsedd för räkningar.

Beställer jag saker på nätet eller köper på tex Tradera så väljer jag ALLTID annan leverantör än Postmord om det är möjligt även om det skulle vara dyrare!!

Jag baserar min sågning på personliga erfarenheter sedan mitten på 80-talet och dagens Postmord och dess personal är enligt den en stor jävla katastrof!!

Våga vägra det inkompetenta Postmord!!
Japp du har så klart rätt till dina känslor.
Här får du några fler "!!!!" för att vara ännu mer övertygande ;)
 
T TheGame skrev:
Japp du har så klart rätt till dina känslor.
Här får du några fler "!!!!" för att vara ännu mer övertygande ;)
Hur var det med belägg för ditt påstående: "Jag vill påstå att felet gjordes från början av avsändaren därför blev det fel."
Berätta nu vilket fel avsändaren gjorde!
 
M maxmsm skrev:
Hur var det med belägg för ditt påstående: "Jag vill påstå att felet gjordes från början av avsändaren därför blev det fel."
Berätta nu vilket fel avsändaren gjorde!
Jag behöver inte förklara mig, många ggr är det helt enkelt så att vissa människor har svårt att göra rätt och klagar sen att det är andras fel på ett typiskt sätt att se allt svart och vitt.
 
  • Arg
maxmsm
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Jag behöver inte förklara mig, många ggr är det helt enkelt så att vissa människor har svårt att göra rätt och klagar sen att det är andras fel på ett typiskt sätt att se allt svart och vitt.
Du måste vara anställd på Postmord, troligen på en lägre chefsposition.
 
M maxmsm skrev:
Du måste vara anställd på Postmord, troligen på en lägre chefsposition.
Nej jag jobbar inte på Postnord.
 
T TheGame skrev:
Nej jag jobbar inte på Postnord.
Det är nog väldigt få av de anställda som jobbar där, troligen färre än hälften.
 
M maxmsm skrev:
Det är nog väldigt få av de anställda som jobbar där, troligen färre än hälften.
Detta är jag inte med på, hur menar du nu? Om de är anställda av Postnord, så jobbar dom väl där?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.