343 800 läst · 2 152 svar
344k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 653 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 653 inlägg
Då är det nog något problem i ditt utdelningsdistrikt skulle jag tro. Du får väl kontakta ansvariga där och höra efter vad de har för förklaring.tttomten skrev:
Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag nästan aldrig problem utan upplever Postnords hantering korrekt och bra.N Nalleman64 skrev:
Så nej jag kommer inte jaga en enskild händelse och tror faktiskt på avsändande ort i så fall.
Det jag försökte belysa är att dom lovar leverans på 2 vardagar men vid ev strul så räcker det inte att fundera på när jag fick post senast och därigenom veta när brevet ska landa in. Det tar dessutom dubbelt så lång tid att få det, 4 dagar istället för 2 (som för något år sen var 1).
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 653 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 653 inlägg
Har inte haft minsta problem med mina paketleveranser vare sig nu eller tidigare.S sjoelund skrev:
Däremot förekommer ett ofog ganska ofta och det är att företag man beställt ifrån skriver att paketet är skickat men i själva verket är det inte överlämnat till transportören. Då tror många att det är transportföretaget som fallerar.
Redigerat:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 653 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 653 inlägg
Om det är något jag vill ha fram snabbare väljer jag Varubrev 1:a klass. De delas ut efterföljande vardag.tttomten skrev:Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag nästan aldrig problem utan upplever Postnords hantering korrekt och bra.
Så nej jag kommer inte jaga en enskild händelse och tror faktiskt på avsändande ort i så fall.
Det jag försökte belysa är att dom lovar leverans på 2 vardagar men vid ev strul så räcker det inte att fundera på när jag fick post senast och därigenom veta när brevet ska landa in. Det tar dessutom dubbelt så lång tid att få det, 4 dagar istället för 2 (som för något år sen var 1).
Eftersom jag inte upplevt några av de problem du haft måste jag väl ha otrolig tur. Eller så beror det på något annat vad vet jag.
Ha en fortsatt trevlig sommar!
Det kan alltid bli något fel längs "vägen" som gör att det blir förseningar.tttomten skrev:
Det kan vara tex följande:
- Brevet fastnat brevlådan så att det inte åkte ut när bötten öppnades.
- Postbudet glömde att tömma den aktuella lådan.
- Postbudet fastnade i trafikkö så att vidaretransporten redan hade avgått när postbudet kom fram till slutdestination.
- Postsäcken/vagnen blev stående vid någon terminal.
- Felsorterat, tex hamnat i fel utdelande postbud.
- Mm mm mm
Du blir aldrig försenad/sinkad när du arbetar?
Du fastnar aldrig i någon (extra) trafikkö till/från jobbet som gör att du kommer senare till slutdestination?
Det har jag aldrig råkat ut för. Däremot får man ofta en notis och paketet dyker upp i appen/blir spårbart så snart frakten är beställd. Sen kan det dröja ett tag innan fraktbolaget hämtar upp paketet och påbörjar transporten.N Nalleman64 skrev:
Men går man in på hemsida/app och tittar så brukar det framgå tydligt att frakten bara är bokad och paketet fortfarande väntar på att hämtas.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 653 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 653 inlägg
Ja jag har ett paket på gång och när man får detta mail tror man att paketet påbörjat sin resa men tittar man i PostNords app eller i "Mina paket appen" ser man att så inte alls är fallet.Demmpa skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 356 inlägg
Vilket amerikanskt bolag skiter i att skicka till Sverige, UPS, Fedex eller USPS?Tokslut skrev:
Handlar ibland från USA och det kan ju vara bra att veta vad man bör undvika för att få hit grejerna.
Redigerat: