Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
N
tttomten tttomten skrev:
😆 klart att det går att skapa olika hjälpmedel för när leveranserna ska komma men det hjälper ju inte mot det jag skrev. Att dom skriver leverans inom 2 vardagar men att det tar 4.
Då är det nog något problem i ditt utdelningsdistrikt skulle jag tro. Du får väl kontakta ansvariga där och höra efter vad de har för förklaring.

tttomten tttomten skrev:
Det var på fm. PN skriver på hemsidan inom 2 vardagar så dom missade helt klart i denna leveransen.
Det är sommarjobbare i hela Sverige. Ingenting fungerar som det ska

N Nalleman64 skrev:
Då är det nog något problem i ditt utdelningsdistrikt skulle jag tro. Du får väl kontakta ansvariga där och höra efter vad de har för förklaring.
Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag nästan aldrig problem utan upplever Postnords hantering korrekt och bra.
Så nej jag kommer inte jaga en enskild händelse och tror faktiskt på avsändande ort i så fall.

Det jag försökte belysa är att dom lovar leverans på 2 vardagar men vid ev strul så räcker det inte att fundera på när jag fick post senast och därigenom veta när brevet ska landa in. Det tar dessutom dubbelt så lång tid att få det, 4 dagar istället för 2 (som för något år sen var 1).

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
N
S sjoelund skrev:
Har inte haft minsta problem med mina paketleveranser vare sig nu eller tidigare.
Däremot förekommer ett ofog ganska ofta och det är att företag man beställt ifrån skriver att paketet är skickat men i själva verket är det inte överlämnat till transportören. Då tror många att det är transportföretaget som fallerar.

Redigerat:
N
tttomten tttomten skrev:
Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag nästan aldrig problem utan upplever Postnords hantering korrekt och bra.
Så nej jag kommer inte jaga en enskild händelse och tror faktiskt på avsändande ort i så fall.

Det jag försökte belysa är att dom lovar leverans på 2 vardagar men vid ev strul så räcker det inte att fundera på när jag fick post senast och därigenom veta när brevet ska landa in. Det tar dessutom dubbelt så lång tid att få det, 4 dagar istället för 2 (som för något år sen var 1).
Om det är något jag vill ha fram snabbare väljer jag Varubrev 1:a klass. De delas ut efterföljande vardag.
Eftersom jag inte upplevt några av de problem du haft måste jag väl ha otrolig tur. Eller så beror det på något annat vad vet jag.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

tttomten tttomten skrev:
😆 klart att det går att skapa olika hjälpmedel för när leveranserna ska komma men det hjälper ju inte mot det jag skrev. Att dom skriver leverans inom 2 vardagar men att det tar 4.
Det kan alltid bli något fel längs "vägen" som gör att det blir förseningar.
Det kan vara tex följande:
- Brevet fastnat brevlådan så att det inte åkte ut när bötten öppnades.
- Postbudet glömde att tömma den aktuella lådan.
- Postbudet fastnade i trafikkö så att vidaretransporten redan hade avgått när postbudet kom fram till slutdestination.
- Postsäcken/vagnen blev stående vid någon terminal.
- Felsorterat, tex hamnat i fel utdelande postbud.
- Mm mm mm

Du blir aldrig försenad/sinkad när du arbetar?
Du fastnar aldrig i någon (extra) trafikkö till/från jobbet som gör att du kommer senare till slutdestination?

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Däremot förekommer ett ofog ganska ofta och det är att företag man beställt ifrån skriver att paketet är skickat men i själva verket är det inte överlämnat till transportören. Då tror många att det är transportföretaget som fallerar.
Det har jag aldrig råkat ut för. Däremot får man ofta en notis och paketet dyker upp i appen/blir spårbart så snart frakten är beställd. Sen kan det dröja ett tag innan fraktbolaget hämtar upp paketet och påbörjar transporten.
Men går man in på hemsida/app och tittar så brukar det framgå tydligt att frakten bara är bokad och paketet fortfarande väntar på att hämtas.

N Nalleman64 skrev:
Det där märks ganska tydligt om man får spårningsnummer.

Spårningshistorik för ett paket i en leveransapp, visar status från skickat till levererat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är ett exempel. (Jag vet, det är inte det bästa exemplet.)

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
N
Demmpa Demmpa skrev:
Det där märks ganska tydligt om man får spårningsnummer.

[bild]
Här är ett exempel. (Jag vet, det är inte det bästa exemplet.)
Ja jag har ett paket på gång och när man får detta mail tror man att paketet påbörjat sin resa men tittar man i PostNords app eller i "Mina paket appen" ser man att så inte alls är fallet.

• Skärmdump av ett mobilt meddelande, notifierar att en beställning har skickats och kan spåras.
    Skapa konto
  • Mobilskärmdump av en paketspårningsapp på svenska, visar status för ett paket från PostNord.
    Skapa konto
S sjoelund skrev:
Här brukar posten fungera bättre på sommaren när det är sommarjobbare som kör ut!

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Jaha. Nu börjar amerikanska bolaget skita i att skicka till sverige, vi tappar bort för mycket paket säger dom :( Vet inte specifikt bolag, men vi kan ju alla gissa...

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
Tokslut Tokslut skrev:
Jaha. Nu börjar amerikanska bolaget skita i att skicka till sverige, vi tappar bort för mycket paket säger dom :( Vet inte specifikt bolag, men vi kan ju alla gissa...
Nej vi är inget u-land, nej vi är inget u-land nej vi är inte wtf Eritrea?

• Gilla
  • Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Det är ju inte bara posten som f*ckar upp det nuförtiden... Leveransstatusuppdateringar från Budbee, avbokade och planerade leveranser från VetZoo, skärmdump från mobil.
Skapa konto

Anledning? "Paketet har sorterats till fel terminal" ..

• Wow
  • Gilla
Larsa och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vilket amerikanskt bolag skiter i att skicka till Sverige, UPS, Fedex eller USPS?
Handlar ibland från USA och det kan ju vara bra att veta vad man bör undvika för att få hit grejerna.

Redigerat:
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Vilket amerikanskt bolag skiter i att skicka till Sverige, UPS, Fedex eller USPS?
Säljföretag, vet ej vad bolaget heter. DF förklarade varör Sverige inte var med i listan på länder de skickar till shop.davidfreiburger.com Bara hoppas det inte är en växande trend

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.