Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
N
RoTe RoTe skrev:
Har alltid funkat klockrent för mig som bor i lägenhet i Uppsala.
Jag bor i hus på landsbygden. Är nog lite skillnad då eftersom våra lantbrevbärare är suveräna!

• Gilla
Gue
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Ser ingen anledning att byta bort ett välfungerande alternativ mot ett annat.
Nej det fattar jag verkligen! De har i alla fall funkat bra för mig. Tror att de flesta (transport)företag har både nöjda och (väldigt) missnöjda kunder.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det fattar jag verkligen! De har i alla fall funkat bra för mig. Tror att de flesta (transport)företag har både nöjda och (väldigt) missnöjda kunder.
Visst är det så!

Maria T
Early Bird - njae. Det är väl, om jag fattat rätt ( i min Stockholmsförort) tidningsbuden som levererar, eller i varje fall "någon" som levererar mitt i natten eller på morronkulan, och i mitt fall, villa med en stor brevlåda vid vägen, så hänger de paketet på brevlådan.
I flera fall hade paketet fått plats i brevlådan.
I många fall har jag inte, vid beställning av varan, fått veta att det skulle levereras med Early Bird, då jag gärna hellre sett det gå till ombud där jag hämtat ut.
Senaste gången något levererades med EB så saknas en grej - vet ännu inte om det skulle vara i två separata plastpåsar (tjafsar med leverantören) eller i en, ordersedeln är lite märklig, så även om tanken är god är det i mitt fall inte helt optimalt.

Dessutom, de hänger varan på brevlådan nån gång mellan 03-06, många grannar som passerar på väg till pendeltåget på morgonen och jag som mestadels arbetar hemifrån hämtar morgontidningen nån gång 07:30. Med det inte sagt att jag tror jag har långfingrade grannar, men tillfället gör tjuven.

Redigerat:
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Har själv fått receptbelagd medicin i en påse hängande på brevlådan. Smidigt för mig men tveksamt om det är ok. Early bird då…

• Arg
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De har i alla fall alltid fungerat bra för mig. Fick ett litet paket i brevlådan senast i morse. Du låter aningen negativ angående dem. Får man fråga varför?
RoTe RoTe skrev:
Har alltid funkat klockrent för mig som bor i lägenhet i Uppsala.
Kruxet med earlybird häromkring är att de lägger försändelsen på brevlådan eller staketet eller liknande om det inte går ned i lådan.
Då är det ibland ohyra som går runt och stjäl paketen, så man får vara uppe tidigt och hålla koll när leveransen kommer.

Även postnord gör likadant, men de levererar senare på dagen så de försändelserna verkar vara mindre stölddrabbade.

Jag har faktiskt funderat på att tillverka någon slags låda där de kan lägga ner paketet och när de stänger locket så låser det sig och går sedan bara att öppna med nyckel :thinking:

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Maria T
Larsa Larsa skrev:
Har själv fått receptbelagd medicin i en påse hängande på brevlådan. Smidigt för mig men tveksamt om det är ok. Early bird då…
Inte OK på nåt sätt, både vad gäller att andra kan ta ditt paket och att andra ev kan läsa sig till vilken/vilka sjukdomar du lider av.

• Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
Postnord med lokalanknytna brevbärare fungerar perfekt härute på landsbygden, aldrig några bortschabblade paket.

UPS fungerar också toppen här eftersom det är ett lokalt fraktbolag som kör ut. Man känner igen chaufförerna.

Bring däremot, kroniskt (100 %) så levererar de paketen till ombud eftersom de inte kunnat leverera. De har satt i system att göra så för att slippa åka ut med bilen på landsbygden. Frågan är då varför de åtar sig att leverera paket med hemkörning eftersom de redan innan vet om att så inte kommer ske?

• Gilla
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Frågan är då varför de åtar sig att leverera paket med hemkörning eftersom de redan innan vet om att så inte kommer ske?
För pengar? Sen är antagligen de som tecknar avtal andra personer än de som skiter i att leverera.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Göran.W
I början gillade jag Earlybird.
Det gick fort över när det strulade.
Först blir det försenat.
När det sen blir "levererat" så fanns det inget i brevlådan.
Ringer dom och får besked om att det är levererat och deras ansvar upphör där.
Dagen efter blir det levererat.
Det dom påstod var levererat, levererade dom dagen efter.
Dom ljuger en rätt upp i ansiktet typ.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
FedEx Brukar fungera fint tills det anländer till Sverige och postnord tar över.
Glömde svara, det var en omärkt skåpbil som levererade. Tänkte inte på att fråga vem han jobbade för just då

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
2dygn och 15min efter ordern är lagd har jag paketet i handen (mind blown)

[bild]
Jag beställde 2 kopplingar till en byggställning den 25, lämnades till ett ombud den 26 och där verkar det vara än...

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
1983. Publiken skrattar men det är ju exakt såhär det är idag! 😂

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Heidina och 14 till
  • Laddar…
Mitt Clas Olsson paket kom faktiskt i lådan vid Ica nu när jag är i Stockholms skärgård. Hemma är det alltid fullt och man får åka till ombud, failar 100%

Fick ett 2 kg brev (ej paket) idag som postades i måndags. Borde rimligtvis varit framme i onsdags pga varannandagsutdelning men kom som sagt idag. Ok?-tveksamt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.