340 479 läst · 2 152 svar
340k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 320 inlägg
Har precis svarat PostNords kundtjänst:
"Hej där Emil, eller vem det nu är som svarar!
Tack för snabbt svar, betydligt snabbare än jag väntade mig efter tidigare erfarenheter med PostNords kundtjänst.
Det är bra att ni ber om ursäkt för att det blivit fel, alla kan göra fel, men enligt vad som utlovas gällande tjänsten Varubrev (läs nedan) så är tjänsten inte uppfylld enligt kriterier:
Tjänsten är utlovad att levereras till [min = kundens] postlåda.
Försändelsen, se tidigare mått, ryms gott och väl i min postlåda. Alltså ingen inskränkning vad gäller postlådans storlek, inte heller finns några vägarbeten eller andra hinder i området.
Jag kräver en förklaring från er PostNord hur det kommer sig att försändelsen gick direkt från Årsta (sortering) till ett ombud och det har inte ens varit på väg i mitt område, ingen har kollat på min postlåda eller ev väghinder.
Det krävs en väldigt bra förklaring från er sida vilket jag inte tror kommer att ske, men givetvis är jag en snäll person och inväntar svar innan jag skickar detta vidare till PTS.
Vänligen,
Maria T
"Hej där Emil, eller vem det nu är som svarar!
Tack för snabbt svar, betydligt snabbare än jag väntade mig efter tidigare erfarenheter med PostNords kundtjänst.
Det är bra att ni ber om ursäkt för att det blivit fel, alla kan göra fel, men enligt vad som utlovas gällande tjänsten Varubrev (läs nedan) så är tjänsten inte uppfylld enligt kriterier:
Tjänsten är utlovad att levereras till [min = kundens] postlåda.
Försändelsen, se tidigare mått, ryms gott och väl i min postlåda. Alltså ingen inskränkning vad gäller postlådans storlek, inte heller finns några vägarbeten eller andra hinder i området.
Jag kräver en förklaring från er PostNord hur det kommer sig att försändelsen gick direkt från Årsta (sortering) till ett ombud och det har inte ens varit på väg i mitt område, ingen har kollat på min postlåda eller ev väghinder.
Det krävs en väldigt bra förklaring från er sida vilket jag inte tror kommer att ske, men givetvis är jag en snäll person och inväntar svar innan jag skickar detta vidare till PTS.
Vänligen,
Maria T
Ja, spelar ingen roll att du betalat. Du är inte avtalspart.S sunqan skrev:
Jag vet, det har jag rett ut med några av kundtjänsterna under årens lopp. Men fascinerande att de blir aggresiva, mot en potentiell kund. Ups har alltid varit hjälpsamma, schenker var på väg att skälla ut mig, men kom inte längre än att kalla mig tyken, när hon insåg min frustration och kovände (jag ville hämta på lundaterminalen istället för att riskera att de väckte min fru efter 3 timmars sömn)N Nerre skrev:
Dom blev ju hotade av Tesla så jag tror inte dom vågar hänga ut stora företag mer.Anna_H skrev:
https://www.nyteknik.se/fordon/teslas-advokater-hotar-svensk-bilverkstad-for-filmpublicering-7035480
Expresspaket företag skickades med posten från Danmark i fredags förmiddag, för leverans måndag (ordinarie tisdag)
Inget paket kom, och ingen avisering.
Idag eftersöktes paketet, det hade försökts levereras 19.35 o går kväll, sen hade man kört det till Arlanda, paketet skulle till Jordbro söder om Stockholm.
Man kommer mitt på dagen till folk hemma, när de jobbar, och åker till företag när de stängt !!!
Inget paket kom, och ingen avisering.
Idag eftersöktes paketet, det hade försökts levereras 19.35 o går kväll, sen hade man kört det till Arlanda, paketet skulle till Jordbro söder om Stockholm.
Man kommer mitt på dagen till folk hemma, när de jobbar, och åker till företag när de stängt !!!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 320 inlägg
Gick ut för att hämta tidningen kl 06:20, i ösregn, och ser att det står en liten kartong lutad mot min postlåda, nu helt uppsvälld och mosig eftersom det regnat i stort sett hela natten.
Paketet (kartongen) är inte ens till mig; adressaten är en person med samma förnamn och i samma postnummerområde men på en gatuadress som inte det minsta liknar min - B och S känns för mig avlägset att ta fel på.
Va fan alltså, Early Bird, nu har jag fått ett problem på halsen!
Ja, jag vet det inte är mitt problem och jag skulle kunna strunta i kartongen och bara slänga den, men jag är liksom inte funtad så. Funderar på om jag ska försöka kontakta den här min namne, eller åka dit och ringa på. Eller se om jag kan hitta nån kundtjänst hos Early Bird som jag kan ta ut min frustration på.
Paketet (kartongen) är inte ens till mig; adressaten är en person med samma förnamn och i samma postnummerområde men på en gatuadress som inte det minsta liknar min - B och S känns för mig avlägset att ta fel på.
Ja, jag vet det inte är mitt problem och jag skulle kunna strunta i kartongen och bara slänga den, men jag är liksom inte funtad så. Funderar på om jag ska försöka kontakta den här min namne, eller åka dit och ringa på. Eller se om jag kan hitta nån kundtjänst hos Early Bird som jag kan ta ut min frustration på.
Lämna den vid postlådan hos den som är adresserad. Då får Early Bird hantera eventuella klagomål därifrån.Maria T skrev:Gick ut för att hämta tidningen kl 06:20, i ösregn, och ser att det står en liten kartong lutad mot min postlåda, nu helt uppsvälld och mosig eftersom det regnat i stort sett hela natten.
Early bird i vintras...Maria T skrev:Gick ut för att hämta tidningen kl 06:20, i ösregn, och ser att det står en liten kartong lutad mot min postlåda, nu helt uppsvälld och mosig eftersom det regnat i stort sett hela natten.
https://www.instagram.com/p/CaErqsxKxx3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 525 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 525 inlägg
Early Bird för någon månad sedan, innan ett ösregn, ren tur jag hade ärende hem. 8 kg paket, som enbart ska lämnas i brevlådan om det får plats, annars vid dörren. Huset är 25 m bort längs samma väg som budet fortsätter på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Från 12månader
MultiMan skrev: