M Mickebandsåg skrev:
Håller på att dra ur spik med koben efter ett trägolv och fick bra snärt på spiken

[bild]
Aj aj. Hoppas det gick rätt bra trots allt?
Jag håller på med liknande övningar, ska nog faktiskt ta en promenad till garaget och hämta skyddsglasögonen innan "jag bara ska dra ut den där spiken också"
 
  • Gilla
Lilllen och 3 till
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
Håller på att dra ur spik med koben efter ett trägolv och fick bra snärt på spiken

[bild]
Hoppas att du åkte till akuten och kollade det där direkt? Ser inget vidare ut
 
J JFrisk skrev:
Aj aj. Hoppas det gick rätt bra trots allt?
Jag håller på med liknande övningar, ska nog faktiskt ta en promenad till garaget och hämta skyddsglasögonen innan "jag bara ska dra ut den där spiken också"
Rekommenderas starkt!
 
P Pappa1986 skrev:
Hoppas att du åkte till akuten och kollade det där direkt? Ser inget vidare ut
Nja kollegan ringde 1177 som pratade med ögon på lasarettet och de som kunde ögon hade tid först imorrn vid 10 så jag körde på till dagen var slut och åkte hem
 
M Mickebandsåg skrev:
Nja kollegan ringde 1177 som pratade med ögon på lasarettet och de som kunde ögon hade tid först imorrn vid 10 så jag körde på till dagen var slut och åkte hem
Ok. Hoppas verkligen allt går bra 😃
 
De är skickliga på ögon! Plockade ur en sjysst flisa skrev ut lite salva men knorrade om att jag var inne förra hösten med samma sak (fräste ned krokar till hängrännor) men jag lovade som vanligt att bättra mig med skyddsbrillor 🫣
 
  • Gilla
Raabobermayr och 1 till
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
De är skickliga på ögon! Plockade ur en sjysst flisa skrev ut lite salva men knorrade om att jag var inne förra hösten med samma sak (fräste ned krokar till hängrännor) men jag lovade som vanligt att bättra mig med skyddsbrillor 🫣
Man kan inte vara nog försiktig med ögonen. Det är nog få saker som är så handikappande att bli av med som synen och som kräver så liten åverkan för att uppstå.
Så skärpning!
 
  • Gilla
  • Älska
Chentin och 2 till
  • Laddar…
S
  • Arg
  • Haha
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
C
Daniel_N Daniel_N skrev:
Ingen befann sig i kastområdet och det var aldrig någon fara för personskada.
Ja fy f-n. Tänker alltid på det i de situationer det inte går att undvika att stå i kastområdet.
 
Hamra på fingret
 
  • Närbild på en pekfinger, synlig svullnad, rodnad, marmorliknande yta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
Inga L och 8 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Man kan inte vara nog försiktig med ögonen. Det är nog få saker som är så handikappande att bli av med som synen och som kräver så liten åverkan för att uppstå.
Så skärpning!
Jo denna gång så blir det nog att försöka följa upp och bättra rutinerna

Håller på med skytte på fritiden och skulle höger öga ta skada så skulle det bara vara att lägga ned personen jag är idag

Men man skall ju bara, den där lilla och då händer det tyvärr
 
E
M Mickebandsåg skrev:
. . .
Men man skall ju bara, den där lilla och då händer det tyvärr
Bra påminnelse!
Jag har hörselskydd liggande mer eller mindre överallt där det finns verktyg men inte alls gödslat med skyddsglasögon i motsvarande grad. Inbillar mig väl att vanliga glojärnen tar smällen men borde nog pytsa ut skyddsglasögon på motsvarande sätt…
 
E Emil.P skrev:
Bra påminnelse!
Jag har hörselskydd liggande mer eller mindre överallt där det finns verktyg men inte alls gödslat med skyddsglasögon i motsvarande grad. Inbillar mig väl att vanliga glojärnen tar smällen men borde nog pytsa ut skyddsglasögon på motsvarande sätt…
Jag tror att det finns en kulturell komponent i det här. Jag växte upp med hörselskydd men skyddsglasögon höll vi inte på med. Jänkarna är stenhårda på ögonskydd men verkar slarva en hel del med öronen.
 
F fiskbuggaren skrev:
Jag tror att det finns en kulturell komponent i det här. Jag växte upp med hörselskydd men skyddsglasögon höll vi inte på med. Jänkarna är stenhårda på ögonskydd men verkar slarva en hel del med öronen.
Saknade skyddsglasögon kan ge upphov till skador som märks omedelbart och därmed (i USA) leder till stämningar. Saknade hörselskydd leder (oftast) till skador på sikt, inte omedelbart. De blir mycket svårare att bevisa i en process.

Så det är antagligen den processglada kulturen i USA som leder till det du observerat.
 
Försökte få loss en termostat på ett element och ville inte störa frugan som sov, så jag hämtade inte polygripen...
...hittade en 100-kronors verktygslåda som frugan använder och tog den kraftiga näbbtången från den istället. Det skulle jag inte ha gjort, den var vass på insidan och jag slant. Jag skar loss halva fingeravtrycket mm på lillfingret. Tejpade den hemma och det verkar läka ihop fint utan besök hos doktorn...

IMG_20231128_143920.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi får se om fingeravtrycket förändrats, jag kör få veta det nästa gång jag åker till USA.
 
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.