313 811 läst · 1 463 svar
314k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Hobbysnickare
· skaraborg
· 341 inlägg
Å den stora frågan är. Väckte du frun ändå😀pacman42 skrev:Försökte få loss en termostat på ett element och ville inte störa frugan som sov, så jag hämtade inte polygripen...
...hittade en 100-kronors verktygslåda som frugan använder och tog den kraftiga näbbtången från den istället. Det skulle jag inte ha gjort, den var vass på insidan och jag slant. Jag skar loss halva fingeravtrycket mm på lillfingret. Tejpade den hemma och det verkar läka ihop fint utan besök hos doktorn...
[bild]
Vi får se om fingeravtrycket förändrats, jag kör få veta det nästa gång jag åker till USA.
Att han kör utan anhåll är ju en anledning men att han för in arbetsstycket under den roterande fräsen verkar idiotisk.
Blir det det allra minsta lyft på arbetsstycket kommer det att hugga! Eller att han trycker in för fort kan ge samma effekt!
Det hugget skulle inte jag vilja se resultat av!
Blir det det allra minsta lyft på arbetsstycket kommer det att hugga! Eller att han trycker in för fort kan ge samma effekt!
Det hugget skulle inte jag vilja se resultat av!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 408 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 408 inlägg
Vi kan kollektivt rekommendera handskar även när man jobbar med plåt.Hennke85 skrev:
Jag vet inte hur många jobb som jag har avslutat med att springa runt och torka bort mitt blod från vita plåtdetaljer, oftast helt utan att ha veta när jag skar mig 😉