Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
Det tar inte många veckor innan en led fastnar.
Tro mig, jag vet.
Efter 2 månader av stillhet i min tumme så är det 100% orörlig idag och kommer inte bli rörlig heller.
Man ska vila ett skadat finger men man måste hålla igång lederna
Efter 2 månader av total orörlighet så fick jag full rörlighet i mitt lillfinger efter ungefär 3-4 månader varav en månad var med några timmars "frihet" om dagen.

Så att säga att orörlighet i en led i sig resulterar i att den slutar fungera stämmer inte.
Tro mig, jag vet.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Efter 2 månader av total orörlighet så fick jag full rörlighet i mitt lillfinger efter ungefär 3-4 månader varav en månad var med några timmars "frihet" om dagen.

Så att säga att orörlighet i en led i sig resulterar i att den slutar fungera stämmer inte.
Tro mig, jag vet.
Nähä, konstigt att jag har en tumme som är helt orörlig då.. men jag måste ju snacka skit..
 
Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
Nähä, konstigt att jag har en tumme som är helt orörlig då.. men jag måste ju snacka skit..
Nu är både skador och människor olika.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu är både skador och människor olika.
Precis det jag skrev innan.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag har en Esab A50 Sentinel, den är inte direkt schabbig. Men jag började tänka igår vad bra det skulle vara om man kunde montera en lampa på hjälmen.
Det går jättebra! Vi MacGyvrarde dit en liten pannlampa på vår speedglas-hjälm på jobbet och det hjälpte massor i vissa situationer. Det enda knepiga var att få dit den i en bra vinkel då inte hjälmen riktigt är formad som en panna :rofl: Jag minns inte om vi limmade, nitade eller skruvade dit den men jag minns att vi var noga med att se till att det skulle gå att byta batterierna i lampan :geek:
 
Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
Nähä, konstigt att jag har en tumme som är helt orörlig då.. men jag måste ju snacka skit..
Låt mig gissa: Du hade en skada i leden som var orsak till att den var stilla?
Då var det ledskadan i kombination med att den var stilla som resulterade i en stel led.

En frisk/hel led klarar att vara stilla i ett par månader utan att få men av det.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Låt mig gissa: Du hade en skada i leden som var orsak till att den var stilla?
Då var det ledskadan i kombination med att den var stilla som resulterade i en stel led.

En frisk/hel led klarar att vara stilla i ett par månader utan att få men av det.
Inte i den leden som har stelnat.

Den var stilla för att jag sågade av mig handen.
 
  • Wow
mexitegel
  • Laddar…
Då är det ganska naturligt att den är stilla.
Det låter otäckt :oops:. Hoppas det gått så bra det kan trots allt.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Då är det ganska naturligt att den är stilla.
Det låter otäckt :oops:. Hoppas det gått så bra det kan trots allt.
Mja det har väl gått upp och ner.. 18e operationen till höst för att sätta in en ny sena i lillfingret.

Smärtorna är det värsta, speciellt när man inte får någon bra hjälp ifrån vården
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Då är det ganska naturligt att den är stilla.
Det låter otäckt :oops:. Hoppas det gått så bra det kan trots allt.
mexitegel mexitegel skrev:
Då är det ganska naturligt att den är stilla.
Det låter otäckt :oops:. Hoppas det gått så bra det kan trots allt.
Det finns bilder på de om du söker i tråden. Men viewers discretion is advised
 
  • Haha
Obwoodwork
  • Laddar…
Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
Mja det har väl gått upp och ner.. 18e operationen till höst för att sätta in en ny sena i lillfingret.

Smärtorna är det värsta, speciellt när man inte får någon bra hjälp ifrån vården
Jag har sett var du råkade ut för och det verkar fruktansvärt. Bara av nyfikenhet, det var aldrig aktuellt att ta bort handen? Du verkar ju haft problem med svåra smärtor länge tänker jag.
 
A arasmus skrev:
Jag har sett var du råkade ut för och det verkar fruktansvärt. Bara av nyfikenhet, det var aldrig aktuellt att ta bort handen? Du verkar ju haft problem med svåra smärtor länge tänker jag.
Nä de har kämpat med den och lyckades rädda den, de ville amputera lillfingret nu efterhand (det är ju lättare än att laga den) men jag sa självklart nej.

Ja smärtan har aldrig försvunnit och kommer aldrig göra heller men det är sjukt att vården inte ger en den hjälpen som behövs och kan ges
 
  • Gilla
arasmus
  • Laddar…
Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
Inte i den leden som har stelnat.

Den var stilla för att jag sågade av mig handen.
Kommer ihåg de bilderna och att säga att tummen var frisk förutom att den var stilla känns väl liite att ta i?
Det fanns ju en hel del andra omständigheter i närområdet om man säger så...
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Kommer ihåg de bilderna och att säga att tummen var frisk förutom att den var stilla känns väl liite att ta i?
Det fanns ju en hel del andra omständigheter i närområdet om man säger så...
När skrev jag att den var frisk?
 
Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
När skrev jag att den var frisk?
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Låt mig gissa: Du hade en skada i leden som var orsak till att den var stilla?
Då var det ledskadan i kombination med att den var stilla som resulterade i en stel led.

En frisk/hel led klarar att vara stilla i ett par månader utan att få men av det..
Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
Inte i den leden som har stelnat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.