Står ingenstans att den är frisk, och leden i sig var och är inte skadad
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det finns bilder på de om du söker i tråden. Men viewers discretion is advised
Ahh, det är du.
Sonen kollade på bilden och svimmade…
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ahh, det är du.
Sonen kollade på bilden och svimmade…
Så extremt är det väl inte :crysmile:
 
Tillräckligt i alla fall :crysmile:
 
  • Haha
Obwoodwork
  • Laddar…
Obwoodwork Obwoodwork skrev:
Nähä, konstigt att jag har en tumme som är helt orörlig då.. men jag måste ju snacka skit..
Dock var senan (dvs det som sköter böjningen i den leden) helt avsågad längre in på handen. Så det finns ju minst ett gäng orsaker till att den leden inte rör sig, mer än immobilisering.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Dock var senan (dvs det som sköter böjningen i den leden) helt avsågad längre in på handen. Så det finns ju minst ett gäng orsaker till att den leden inte rör sig, mer än immobilisering.
Absolut så är det men man behöver inga senor för att kunna böja lederna passivt:)
Jag fick börja böja min tumme efter ca 2-3 månader men det var kört, den hade fastnat helt, sen är det som jag skrev tidigare - det beror på person till person och skada till skada:)
 
Obwoodwork Obwoodwork skrev:
Absolut så är det men man behöver inga senor för att kunna böja lederna passivt:)
Jag fick börja böja min tumme efter ca 2-3 månader men det var kört, den hade fastnat helt, sen är det som jag skrev tidigare - det beror på person till person och skada till skada:)
En fråga: Va det du som ringde till karlavagnen för någon vecka sedan och pratade om din hand? Får upp dessa bilder när man lyssnade på programmet
 
P Pappa1986 skrev:
En fråga: Va det du som ringde till karlavagnen för någon vecka sedan och pratade om din hand? Får upp dessa bilder när man lyssnade på programmet
Nä det var det inte :D
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
K
Obwoodwork Obwoodwork skrev:
Absolut så är det men man behöver inga senor för att kunna böja lederna passivt:)
Jag fick börja böja min tumme efter ca 2-3 månader men det var kört, den hade fastnat helt, sen är det som jag skrev tidigare - det beror på person till person och skada till skada:)
Hur fungerar din hand idag då?
 
K Krux skrev:
Hur fungerar din hand idag då?
Förutom väldigt mycket smärta så kan jag åtminstone röra 4 fingrar idag, eller rättare sagt 3,5 eftersom jag saknar halva tummen:crysmile:
Men eftersom jag inte har någon känsel alls och inte kan direkt greppa något så är den mest användbar som support till andra handen
 
  • Ledsen
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Obwoodwork Obwoodwork skrev:
Förutom väldigt mycket smärta så kan jag åtminstone röra 4 fingrar idag, eller rättare sagt 3,5 eftersom jag saknar halva tummen:crysmile:
Men eftersom jag inte har någon känsel alls och inte kan direkt greppa något så är den mest användbar som support till andra handen
Äsch och uh, skickade ju en Lessen-emoji till ditt inlägg, när jag lika gärna kunnat skicka ett (y) beroende på hur en läser och tolkar. Att ha en delvis fungerande hand kvar efter en allvarlig olycka, kan vara (y)(y) men att den egentligen inte tillför mycket (min tolkning) kan göra det jobbigt istället :cry:
Tycker du har varit och är, så stark som visat vad som hänt dig och resan till dagsläget. Pepp och gladrop funkar inte alltid [nära släkting med benamputation] så vill mest säga hej... tror alla som följer denna tråd vill ge dig hopp :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Äsch och uh, skickade ju en Lessen-emoji till ditt inlägg, när jag lika gärna kunnat skicka ett (y) beroende på hur en läser och tolkar. Att ha en delvis fungerande hand kvar efter en allvarlig olycka, kan vara (y)(y) men att den egentligen inte tillför mycket (min tolkning) kan göra det jobbigt istället :cry:
Tycker du har varit och är, så stark som visat vad som hänt dig och resan till dagsläget. Pepp och gladrop funkar inte alltid [nära släkting med benamputation] så vill mest säga hej... tror alla som följer denna tråd vill ge dig hopp :heart:
Det kan vara väldigt tufft när handen inte riktigt går att använda och sen om jag skulle stötta något med den så får jag mycket mer ont än vad jag brukar ha.
Smärta kan verkligen förstöra ens vardag och man kan inte riktigt uppskatta det man har pga det.
Sen måste jag byta jobb och inte använda handen alls ifall vården ska hjälpa mig med smärtan..

Tack för de fina order, det värmer verkligen ❤️
 
  • Gilla
  • Ledsen
Exostor och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Obwoodwork Obwoodwork skrev:
Det kan vara väldigt tufft när handen inte riktigt går att använda och sen om jag skulle stötta något med den så får jag mycket mer ont än vad jag brukar ha.
Smärta kan verkligen förstöra ens vardag och man kan inte riktigt uppskatta det man har pga det.
Sen måste jag byta jobb och inte använda handen alls ifall vården ska hjälpa mig med smärtan..

Tack för de fina order, det värmer verkligen ❤️
Smärta är gräsligt, har levt med ont-hela-tiden sen 2000 när jag fick en whiplash efter påkörd av lastbil på en 50-sträcka, vet vad det gör med humöret, orken och vardagen. Dock inte alls jämförbart med det du varit med om men jobbigt ändå.
 
  • Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Smärta är gräsligt, har levt med ont-hela-tiden sen 2020 när jag fick en whiplash efter påkörd av lastbil på en 50-sträcka, vet vad det gör med humöret, orken och vardagen. Dock inte alls jämförbart med det du varit med om men jobbigt ändå.
Fy, lider verkligen med dig :heart:
 
Maria T
Obwoodwork Obwoodwork skrev:
Fy, lider verkligen med dig :heart:
Skulle ju vara 2000... ändrade mitt inlägg. Jupp, det är trist och familjen har fått utstå en hel del men jag har *tack o lov* två väl fungerande ben och två bra armar, händerna är lite skit p g a artros men det är så vanligt så ingen ens tänker på det.
Nacken är väl det värsta då jag har en, diagnosticerad, hjärnskada som gör mig lite trög.... ska jag skylla på det när jag gör dumma inlägg? (Skämtar såklart).

Som mest på Byggahus.se så stöttar vi varann oavsett om det gäller bygga hus, gräva för pool, vilken är denna fjäril och allmänna råd samt dessa härliga, bästa trådar där vi [vi!) vågar skriva något personligt och livsomvälvande. Skriver inte detta för att få en massa gillande (har inte FB, bara Insta) utan för att höja det jag tycker är fint och kul med detta forum.
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.