316 773 läst · 1 475 svar
317k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
För att fortsätta på ögon... Morsan har opererat ögonen 3 gånger tror jag(eller om det är 4 t om), pga. näthinneavlossning, och något fel med linserna så do dom behövde bytas. Hon var vaken under operationerna, och hon säger att det var den värsta upplevelsen i hela sitt liv.
Även om man är bedövad(så det gör ju inte ONT så tillvida) så känner man ju fortfarande tryck osv, plus att man ser att något(även om det inte är mycket) händer.
Nej fy, var rädd om ögonen!
Även om man är bedövad(så det gör ju inte ONT så tillvida) så känner man ju fortfarande tryck osv, plus att man ser att något(även om det inte är mycket) händer.
Nej fy, var rädd om ögonen!
Att gå in i en regel. Slog i den i juni och den här veckan lossnade den och mysiga vätskor rann ut.
Dagens jobb på egen hand. Har nu en halv nagel på längden efter en morakniv som hamnade lite fel.
Som tur var bara någon mm ner i köttet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Dagens jobb på egen hand. Har nu en halv nagel på längden efter en morakniv som hamnade lite fel.
Som tur var bara någon mm ner i köttet.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jag fick min första ordentliga "kickback"-incident med bordssågen för två veckor sedan. Biten som inte var så stor träffade på knogen som blev mer än lovligt stor och i massor av färger i en mörk nyans...
Nu till det knepiga, eftersom jag fortfarande inte har hittat biten (jag var inomhus) som kom flygandes har det då aldrig hänt??
Nu till det knepiga, eftersom jag fortfarande inte har hittat biten (jag var inomhus) som kom flygandes har det då aldrig hänt??
Har du letat inne i den mer än lovligt stora knogen?Buuzzz skrev:Jag fick min första ordentliga "kickback"-incident med bordssågen för två veckor sedan. Biten som inte var så stor träffade på knogen som blev mer än lovligt stor och i massor av färger i en mörk nyans...
Kickback från bordssågar är läskiga. Jag fattar inte varför det överhuvudtaget är tillåtet att konstruera dem med bordet precis i punghöjd.Buuzzz skrev:Jag fick min första ordentliga "kickback"-incident med bordssågen för två veckor sedan. Biten som inte var så stor träffade på knogen som blev mer än lovligt stor och i massor av färger i en mörk nyans...
Jäktade på ordentligt ett jobb för både jag och kund ville bli färdiga den dagen. Höll på att demontera en träställning monterad med träskruvar, och får någon halvfärdig idé om att det är smart att mellanlanda skruvarna i munnen.
ni som vet hur varma skruvar kan bli, ni vet..
ni som vet hur varma skruvar kan bli, ni vet..
Den kunskap av utbildningen till maskinsnickare som är svårast att få som självlärd eller som lärling är just basalt säkerhetstänkande och basal maskinkunskap. Det är på grund av maskinlärare som jag aldrig står rakt bakom en såg eller fräs. En kastad bit från en såg som går igenom en vägg 15 meter bort gör skada oavsett vilken höjd den träffar kroppen. Stå aldrig rakt bakom en klinga vad det än gäller.apotekarnes skrev:
Mvh Findus
Problemet är väl att man blir våghalsigare (slappare) med åren. Efter 25 år orkar man tex inte joxa med anhållet för 8:e gången den förmiddagen. Som nyutexaminerad är man ju på helspänn och ska visa att man kan och vet allt. Det kanske bara är jag som tänker såfindus42 skrev:Den kunskap av utbildningen till maskinsnickare som är svårast att få som självlärd eller som lärling är just basalt säkerhetstänkande och basal maskinkunskap. Det är på grund av maskinlärare som jag aldrig står rakt bakom en såg eller fräs. En kastad bit från en såg som går igenom en vägg 15 meter bort gör skada oavsett vilken höjd den träffar kroppen. Stå aldrig rakt bakom en klinga vad det än gäller.
Mvh Findus
Redigerat av moderator:
Det kan vara tvärt om med. Innan du fått dig ett par rejäla smällar kanske du inte inser faran med det man sysslar med. Jag jobbar mycket säkrare på jobbet efter 13 år än när jag var i början av min karriärmowatom skrev:
Visst kan det vara så. Det farligaste kanske är att vara maskinrädd, man kan se ibland hur ovana krampaktigt håller i, stretar och drar istället för att låta maskinen göra jobbet.Ramnemark skrev: