Du tar dig själv på alldeles för stort allvar. Vad du som Plejdhatare gör i Plejdtrådar som är en gåta.J Jocke Best skrev:Att komma hem idag och säga att man ska installera Plejd är på ungefär samma nivå som att komma hem för 40 år sedan och meddela att man skaffat betamax eller en IItera pastcykel. Jättebra idé men dåligt utförande...De kan inte erbjuda någonting mer än konkurrenterna mer än högre pris och elektrikerns halleluja. Helt enkelt för kunder med mer kronor än iQ...
Redigerat:
Visa bilaga 692727
Bifogar ett par bilder som visar vilken otrolig tillväxt Plejd haft och har.
Allt är relativt och de flesta tycker att det är rent struntprat du håller på med. Ett företag som växer över 30% organiskt på ett år hänger verkligen med. Frågan är om du gör det.D djac skrev:Nja, känner några som har "fått" Plejd, de var dåligt insatta och accepterade elektrikerns val, någon är nöjd men de flesta besvikna eftersom allt blir allt mer uppkopplat och då blir Plejd ju automatiskt offside.
Så att det är en fungerande produkt råder det inget tvivel om men den är ju tråkig eftersom världen gått vidare och idag de andra kompatibla, billiga och enkla.
Bifogar ett par bilder som visar vilken otrolig tillväxt Plejd haft och har.
Redigerat:
Varför är bra support på ett system som fungerar felfritt viktigt?Forlowt skrev:
Nja du skrev förvisso "är fan sällsynt", så unikt var kanske fel. Men frågan är då varför du tror att det är sällsynt. Jag har som sagt personligen runt 20 enheter från Shelly, och nästan lika många Zigbee-baserade enheter (dessutom från olika tillverkare). Dessa fungerar också utan problem sedan de installerades.Forlowt skrev:
Jag har många bekanta med smarta system som inte heller är från Plejd och de "bara fungerar" de också.
T.o.m. mina egenbyggda sensorer baserade på ESP-moduler "bara fungerar".
Så jag vet faktiskt inte vad ni jämför med när ni målar upp en bild av att andra system som fungerar är "'fan sällsynta". Billigaste no-name-prylarna som går att hitta på whish? 15 år gamla 433Mhz nexa-system?
Tror du att support endast berör felaktigheter? Jag hade några frågor på de nya funktionerna för rörelsevakt tex. Fick fullödigt svar omgående. Och det var inget fel på någonting. Däremot kom de fram till att de behövde förtydliga en information i appen för att undvika missförstånd.R RoAd skrev:Varför är bra support på ett system som fungerar felfritt viktigt?
Nja du skrev förvisso "är fan sällsynt", så unikt var kanske fel. Men frågan är då varför du tror att det är sällsynt. Jag har som sagt personligen runt 20 enheter från Shelly, och nästan lika många Zigbee-baserade enheter (dessutom från olika tillverkare). Dessa fungerar också utan problem sedan de installerades.
Jag har många bekanta med smarta system som inte heller är från Plejd och de "bara fungerar" de också.
Så jag vet faktiskt inte vad ni jämför med när ni målar upp en bild av att andra system som fungerar är "'fan sällsynta". Billigaste no-name-prylarna som går att hitta på whish? 15 år gamla 433Mhz nexa-system?
Och precis som du skriver så har du fortfarande inte fattat grejen med Plejd, ändå är du här och brusar runt… ger det inte dig mer att hålla till i HA hobbytrådarna?
Tack, ska visa de dessa bilderna så kommer puckarna säkert bli mer kompatibla!Nissens skrev:
Jag tror du tyvärr inte har fattat att vi alla driver med dig som lägger ner allt för mycket energi för att försvara dina dåliga beslut. Själva sitter vi med mycket bättre och prisvärda produkter med potential för framtiden. Lycka till med din ångest.Nissens skrev:
Som jag och andra förklarat för dig så har vi stor erfarenhet av just Plejd, och vi har i många fall valt att rata deras produkter eftersom de inte fyller någon funktion för oss som ställer upp högre krav. Självklart hjälper vi de olycksbröder som sitter fast. Som jag precis som ett mantra upprepar så är jag familjens plejdsupport. Tyvärr ger det mig bara problem, men allt går att lösa. Vill du ha hjälp med din värmepump med timer så är du välkommen att fråga, så fort du sväljer stoltheten och vågar säga: Jag heter Nissens, och jag är plejdist. När det gäller framtiden sedan. Din pump kommer nog klara Matter så fort man implementerat det. Då kan du uppdatera din timer. Klart vi hjälper dig bubben.
Redigerat:
Som sagt din självbild stämmer inte ett dugg.J Jocke Best skrev:Jag tror du tyvärr inte har fattat att vi alla driver med dig som lägger ner allt för mycket energi för att försvara dina dåliga beslut. Själva sitter vi med mycket bättre och prisvärda produkter med potential för framtiden. Lycka till med din ångest.
Som jag och andra förklarat för dig så har vi stor erfarenhet av just Plejd, och vi har i många fall valt att rata deras produkter eftersom de inte fyller någon funktion för oss som ställer upp högre krav. Självklart hjälper vi de olycksbröder som sitter fast. Som jag precis som ett mantra upprepar så är jag familjens plejdsupport. Tyvärr ger det mig bara problem, men allt går att lösa. Vill du ha hjälp med din värmepump med timer så är du välkommen att fråga, så fort du sväljer stoltheten och vågar säga: Jag heter Nissens, och jag är plejdist. När det gäller framtiden sedan. Din pump kommer nog klara Matter så fort man implementerat det. Då kan du uppdatera din timer. Klart vi hjälper dig bubben.
Det är fler än jag i tråden som reagerat på er Plejdhatare och undrar hur det kommer sig att ni håller på att avråda alla i just rena Plejdtrådar från att använda Plejd, get a life…
Jag är bara en nöjd användare av plejds prylar, och jag är långt ifrån ensam. Du hånar de som inte har lust att lägga tid och energi på en hobby att totalautomatisera omgivningen.De flesta människor är helt ointresserade av det, och det saknar du och ett par till här i tråden totalt förståelse för. Men det är ert problem.
Och ja, värmepumpslösningen besparade mycket när elpriset var högt, sannolikt i storleksordningen en HA hobbylösning som hade kostat betydligt mer i tid och pengar. Ofta är de enkla lösningarna de bästa.
Support inför köp etc, snälla bredda synen lite istället för att leta fel i allt som skrivs, det brukar bli tjatigt. Sen är jag kanske inte personen som behöver massa support men det är bra att det finns tillgängligt för dom som behöver det. Zigbee överlag har jag ganska dålig erfarenhet av.R RoAd skrev:Varför är bra support på ett system som fungerar felfritt viktigt?
Nja du skrev förvisso "är fan sällsynt", så unikt var kanske fel. Men frågan är då varför du tror att det är sällsynt. Jag har som sagt personligen runt 20 enheter från Shelly, och nästan lika många Zigbee-baserade enheter (dessutom från olika tillverkare). Dessa fungerar också utan problem sedan de installerades.
Vad skulle du rekommendera för system idag ?
Du får jobba på attityden då för du framstår som en bitter person.J Jocke Best skrev:
"Vi alla" börja prata för sig själv istället för att gänga ihop dig med andra, omoget.J Jocke Best skrev:Jag tror du tyvärr inte har fattat att vi alla driver med dig som lägger ner allt för mycket energi för att försvara dina dåliga beslut. Själva sitter vi med mycket bättre och prisvärda produkter med potential för framtiden. Lycka till med din ångest.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Ja, det är sant att när ett system fungerar felfritt så kanske kunderna inte behöver använda supporttjänsterna för att få hjälp med trasiga eller felaktiga produkter. Men det betyder inte att supporten inte har en viktig roll att spela i att hjälpa kunderna att maximera värdet av produkten eller tjänsten.Nyfniken skrev:
Supporten kan hjälpa kunderna med allt från att förstå hur man använder produkten på ett effektivt sätt till att lösa mindre problem eller frågor som kan uppstå under användningen. Genom att erbjuda en bra supportupplevelse kan företaget bygga förtroende och lojalitet hos kunderna, vilket i sin tur kan leda till ökad försäljning och positiv ryktbarhet.
Så även om kunderna kanske inte använder supporttjänsterna för att lösa problem med trasiga eller felaktiga produkter, så är supporten fortfarande en viktig del av kundupplevelsen och kan bidra till att öka kundnöjdheten och framgången för företaget.