Den funktionen kommer till sommaren när Plejd inför mjukvara 3.0 i puckarna. Före det går det inte att lösa.kodrod skrev:
Precis som en smartphone uppdateras dom när du öppnar PLEJD-appen, samma sak om det varit strömlöst, då Plejd inte har ett batteri i varje puck får man öppna appen i en telefon då uppdateras tid o datum men sedan vidarebefordrar pucken till alla andra Plejd.kodrod skrev:
Det finns ett batteri som man knäpper på en Plejd i anläggningen då behåller den med batteri tiden o när spänningen är tillbaka uppdateras alla.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 794 inlägg
Det är inte 100% tydligt ifall byte till dimmer är ett behörighetskrävande arbete. Man kan nog räkna med att ESV vänder kappan efter vinden på den frågan.
Det är troligen enklare att svara på frågan ifall du känner dig 100 % förtrogen med att göra detta byte utan att orsaka ett försäkringsärende. En korrekt och säker installation är vad som gäller här.
Det är troligen enklare att svara på frågan ifall du känner dig 100 % förtrogen med att göra detta byte utan att orsaka ett försäkringsärende. En korrekt och säker installation är vad som gäller här.
Nej, version 3.0 är så omfattande att man måste uppdatera puckarna en och en via telefonen. Dock finns det ingen anledning att uppdatera om man inte saknar de nya funktionerna.L Leif i Skåne skrev:
Värt att tänka på om man ska montera en batteribackup är att man måste göra pucken strömlös innan man monterar batteriet annars händer ingenting. När man slår på strömmen igen kommer det upp instruktioner om hur man uppdaterar pucken.
Nollan passerar förbi, så deMüssli skrev:
har vägguttag vid golvet under alla brytare. Så jag räknar med att ha tur att nollan passerar förbi brytaren redan.Müssli skrev:
Har du mer info vad som är nytt i 3.0?Müssli skrev:Nej, version 3.0 är så omfattande att man måste uppdatera puckarna en och en via telefonen. Dock finns det ingen anledning att uppdatera om man inte saknar de nya funktionerna.
Värt att tänka på om man ska montera en batteribackup är att man måste göra pucken strömlös innan man monterar batteriet annars händer ingenting. När man slår på strömmen igen kommer det upp instruktioner om hur man uppdaterar pucken.
Jag vet egentligen bara att astrofunktionen kommer få fler inställningar men troligtvis kommer det andra bra saker också. Det är ju skillnad på att uppdatera mjukvaran i appen jämfört puckarna, det är därför det blir lite krångligare att uppdatera puckarna. En inte lika bra sak är att om du uppdaterar en puck måste du uppdatera alla för att de ska kunna prata med varandra. Det blir en del jobb om huset har kanske 15 puckar.
Om ni vill ha mer info kan ni ringa Plejd, de är väldigt kunniga och trevliga på supporten. Vad jag vet är det inget som är hemligt med den nya mjukvaran.
Om ni vill ha mer info kan ni ringa Plejd, de är väldigt kunniga och trevliga på supporten. Vad jag vet är det inget som är hemligt med den nya mjukvaran.
Har nu installerat den första dim-01 (blev så inspirerad att jag köpte ett helt gäng). Var otroligt lätt att installera. Enda problemet var att nollan som passerar förbi var lite kort att klippa och få in i dim-01.
Saknar dock vissa funktioner. Tex så skulle jag vilja kunna välja att en tidsstyrd funktion bara aktiveras om enheten är släckt.
Tex. vill att en lampa tänds till 15% vid solnedgången. Men bara om inte lampan är släckt (är lampan tänd på ex 60% så ska den inte ändras). Men det kanske kan komma i framtiden.
Saknar dock vissa funktioner. Tex så skulle jag vilja kunna välja att en tidsstyrd funktion bara aktiveras om enheten är släckt.
Tex. vill att en lampa tänds till 15% vid solnedgången. Men bara om inte lampan är släckt (är lampan tänd på ex 60% så ska den inte ändras). Men det kanske kan komma i framtiden.