Ring Plejd support !sir_erken skrev:
Har inte testat, men den lär finnas "tillfälliga" användare att sätta upp en för varje barn?
Det går att göra, under fliken ”hantera användare”. Där går det att bestämma vem som ska kunna styra vilka puckar. Du kan inte bestämma detta när du är inloggade som elektriker utan det måste vara ”ägare” som är inloggad....
Ägare eller användare , bör vara ägare..
Ägare eller användare , bör vara ägare..
Aha, jag tror jag är "elektriker" så det är nog därför jag inte sett det!O ompalompa skrev:
Edit: ändrade till ägare och nu gick det lätt att fixa! Tack!
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
Hej
Om jag sätter in en PLEJD i ett annat hus på gården, som ska styra utebelysningen i detta hus, hur funkar detta? Tänkte om inte ”min” telefon kommer att vara där, med klockans uppdate mm, visserligen kan man passera förbi där ibland med telen..vill att all utebelysning skall tända samtidig.
Om jag sätter in en PLEJD i ett annat hus på gården, som ska styra utebelysningen i detta hus, hur funkar detta? Tänkte om inte ”min” telefon kommer att vara där, med klockans uppdate mm, visserligen kan man passera förbi där ibland med telen..vill att all utebelysning skall tända samtidig.
Sätt en sån här så behöver du inte bry dig på flera år.
https://www.eldirekt.se/elmaterial/dimmer/plejd/plejd-batteribackup-bat-01
https://www.eldirekt.se/elmaterial/dimmer/plejd/plejd-batteribackup-bat-01
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
Jag har inte läst hela tråden så detta kanske redan är avhandlat. Jag fick för ett tag sedan en Plejd dosdimmer installerad som sitter utomhus. Den har betett sig märkligt till och från. Då den endast har skydd av en kopplingsdosa under takfot är min fundering om vinterkylan påverkat den?
Ser att i specen så klarar den lägst -10. Det har ju varit mer än så tidvis där jag bor. Tilläggas ska göras att vi har fler plejd som sitter bättre till och fungerat felfritt.
Ser att i specen så klarar den lägst -10. Det har ju varit mer än så tidvis där jag bor. Tilläggas ska göras att vi har fler plejd som sitter bättre till och fungerat felfritt.
Det ska fungera utmärkt att ha den utomhus. Min erfarenhet med krånglande Plejd har varit att det är dålig kontakt mellan enheter pga för långa avstånd.F Flipfloppa skrev:Jag har inte läst hela tråden så detta kanske redan är avhandlat. Jag fick för ett tag sedan en Plejd dosdimmer installerad som sitter utomhus. Den har betett sig märkligt till och från. Då den endast har skydd av en kopplingsdosa under takfot är min fundering om vinterkylan påverkat den?
Ok, tack! Men jag kan inte tända den alls när det är kallt. När det däremot går mot varmare väder funkar det klockrent. Blir till att höra med elektrikerna igen.Müssli skrev:
Plejd finns med DIN-fäste så man kan sätt den direkt i el centralen. Så gjorde jag till belysning runt altanen.
Jag har samma situation, skulle vilja synka två hus fasad och fönsterbelysningar. Kan det fungera med en gateway i båda byggnaderna? Våra båda hus har internet.H Husqvarna220Ac skrev:
Är avståndet för långt för nätverket så kör som två autonoma installationer med samma inställning på astrouret.Fredric L skrev:
Nackdel är att man måste logga in på båda efter strömavbrott.
Kolla annars med PLEJD support.