Alfredo Alfredo skrev:
Du tänker att folk snart tröttnar på Plejd och vill gå vidare till något bättre?
Lite så ja, men på samma sätt som med AC så kan det ändå ta ett tag.
Med Plejd så är det väldigt många som fortfarande är väldigt exalterad över "att överhuvudtaget ha kyla i bilen" och inte kan föreställa sig att kyla skulle kunna vara något som tas för givet och att det är automatiskt klimat där bilen själv reglerar värme och kyla som är det åtråvärda (och sen med tiden är det som ses som självklart).

Och med Plejd är det lika som en bil. Har man köpt en bil med endast AC så kan man inte enkelt bygga ut sen utan då får man byta för att få ACC.

//Patrik

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har inte en dålig dag, men jag avskyr när man mörkar och undanhåller information i sitt marknadsföringsmaterial.

Jag vill påstå att informationen INTE finns allmänt tillgänglig om den bara finns på ett 3:e-part forum på internet och inte på produktens officiella hemsida.

I appen finns ju vad jag förstår valet
[bild]
så det talar emot att det inte skulle vara ok?
Har man 1-2 E27 LED-ljuskällor som inte är dimbara så är det nog som Plejd skrivit i appen att det inte är några problem.
Tidigare stod det ingen begränsning, utan endast ej dimbar last och då kopplade man vägguttag, lysrör och kvicksilverlampor m.m. på dimmerpuckarna och då gick dom sönder efter ett tag. Inget konstigt egentligen, men detta har gjort att i alla fall vi elektriker är tydliga med att inte använda dimmerpuckarna till ej dimbara laster.

//Patrik

• Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har inte en dålig dag, men jag avskyr när man mörkar och undanhåller information i sitt marknadsföringsmaterial.

Jag vill påstå att informationen INTE finns allmänt tillgänglig om den bara finns på ett 3:e-part forum på internet och inte på produktens officiella hemsida.

I appen finns ju vad jag förstår valet
[bild]
så det talar emot att det inte skulle vara ok?
Det som står i appen stämmer.
Man kan ansluta max 2 st icke dimbara LED till DIM-01 vilket inte är särskilt smickrande. Det är därför de rekommenderar sin CTRL som klarar väldigt många fler icke dimbara LED plus andra sorter av ljuskällor. Det gäller alltså att välja rätt puck för ändamålet.
Att pucken går sönder stämmer inte. Jag kör själv en icke dimbar LED i förrådet på en DIM-01 just nu. Tror den är typ 4-5 år gammal.

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Tänk om dom satt ett 16A relä för max 30 spänn i DIM-01 som aktiveras när man väljer "ej dimbar last", då skulle CTR-01 inte behövas....

Då skulle dom ju sälja färre prylar.

Skulle tippa på platsbrist.

Nissens
D Dilato skrev:
Tänk om dom satt ett 16A relä för max 30 spänn i DIM-01 som aktiveras när man väljer "ej dimbar last", då skulle CTR-01 inte behövas....
Du får väl fråga dem, det finns säkert en bra förklaring. 😊

Nissens
D Dilato skrev:
Och du tycker det är helt ok ?
Jag har ingen anledning till att bli så upprörd som du verkar vara. Hade jag blivit det så hade jag kontaktat dem.

Nissens
Patrik_Hed Patrik_Hed skrev:
Lite så ja, men på samma sätt som med AC så kan det ändå ta ett tag.
Med Plejd så är det väldigt många som fortfarande är väldigt exalterad över "att överhuvudtaget ha kyla i bilen" och inte kan föreställa sig att kyla skulle kunna vara något som tas för givet och att det är automatiskt klimat där bilen själv reglerar värme och kyla som är det åtråvärda (och sen med tiden är det som ses som självklart).

Och med Plejd är det lika som en bil. Har man köpt en bil med endast AC så kan man inte enkelt bygga ut sen utan då får man byta för att få ACC.

//Patrik
Den stora skillnaden är att en ACC liksom Plejd inte behöver någon systemadministratör. Liknelsen haltar på många sätt.

Systemadministratör - ✔️

• Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Den stora skillnaden är att en ACC liksom Plejd inte behöver någon systemadministratör. Liknelsen haltar på många sätt.
Behöver inte Plejd någon systemadministratör?

Nissens
useless useless skrev:
Behöver inte Plejd någon systemadministratör?
Nej, inte mer än vad ett elsystem utan Plejd behöver. Känner flera som är fullständigt novisa tekniskt som har plejd och är supernöjda.

Förstår att det kan låta konstigt att det finns människor som är ointresserade av teknik, men det gäller majoriteten av mänskligheten.

Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Systemadministratör - ✔️
Ditt intresse för Plejd är imponerande. 😊

Nissens Nissens skrev:
Nej, inte mer än vad ett elsystem utan Plejd behöver. Känner flera som är fullständigt novisa tekniskt som har plejd och är supernöjda.

Förstår att det kan låta konstigt att det finns människor som är ointresserade av teknik, men det gäller majoriteten av mänskligheten.
Så vem som helst som går förbi ditt hus kan skruva om dina Plejd-inställningar? Det låter inte så bra?
Mitt HA-system kräver i alla fall att jag är inloggad som administratör för att göra ändringar.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Det är ju jättebra, verkligen toppen!

Men vad vill du ha sagt med det, finns det inga som är novisa och nöjda med andra system tror du?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.