Jag tycker att du skall behålla din gamla väggdimmer om du är så nöjd med den. 😊D Dilato skrev:
Man behöver inte kontroller, iaf för Z-Wave, enheterna kan leva helt ensamma eller ansluta direkt till varandra och på det sättet styra varandra men jag tror det är få som använder det på det sättet, oftast vill man styra på andra källor och då stoppar det, du kan ju inte styra (bara exempel) Z-wave-enheter utan controller baserat på väderleksrapport.Nissens skrev:
Absolut, jag byter inte kvalitet mot skräp som inte tål att belastas.Nissens skrev:
Kan du visa på var dom avråder från det i sitt marknadsföringsmaterial eller produktdokumentation för jag hittar inget om det.Nissens skrev:
Faktum är att dom varken rekommenderar eller avråder, dom nämner det överhuvud taget inte som en "grej".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan gå till Plejds utmärkta support på Facebook, det står där. Hittar du inte så fråga dem så de leder de dig rätt. 😊D Dilato skrev:Absolut, jag byter inte kvalitet mot skräp som inte tål att belastas.
Kan du visa på var dom avråder från det i sitt marknadsföringsmaterial eller produktdokumentation för jag hittar inget om det.
Faktum är att dom varken rekommenderar eller avråder, dom nämner det överhuvud taget inte som en "grej".
[bild]
Vid en blixtsnabb googling hittade jag denna bilden:
Redigerat:
Så man måste gå till ett supportforum (och Facebook av alla ställen man inte vill vara på) för att få veta att produkten man köpt har kända begränsningar i användandet som man inte rimligtvis kunnat förvänta sig?Nissens skrev:
Sådana kända begränsningar borde väl stå på produktsidan hos tillverkaren kan man tycka (som det står om lågenergilampor, transformatorer och lysrör).
Det är vilseledande marknadsföring att inte informera om kända brister.
Precis. Samtidigt ligger det kanske i sakens natur att den vanlige plejd-användaren inte har ett problem med att även supporten ligger i molnet, och att man är utlämnad till en leverantörs godtycke och moln. Skomakare bliv vid din lästkashieda skrev:
Man måste ingenting.D Dilato skrev:Så man måste gå till ett supportforum (och Facebook av alla ställen man inte vill vara på) för att få veta att produkten man köpt har kända begränsningar i användandet som man inte rimligtvis kunnat förvänta sig?
Sådana kända begränsningar borde väl stå på produktsidan hos tillverkaren kan man tycka (som det står om lågenergilampor, transformatorer och lysrör).
Det är vilseledande marknadsföring att inte informera om kända brister.
Verkar som att du har en dålig dag. Informationen finns, jämfört med andra hobbysystem är supporten rena drömmen. 😊
Jag har inte en dålig dag, men jag avskyr när man mörkar och undanhåller information i sitt marknadsföringsmaterial.Nissens skrev:
Jag vill påstå att informationen INTE finns allmänt tillgänglig om den bara finns på ett 3:e-part forum på internet och inte på produktens officiella hemsida.
I appen finns ju vad jag förstår valet
så det talar emot att det inte skulle vara ok?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 123 inlägg
Plejdhatare - ✔️
Hobbysystem - ✔️
Allt är precis som vanligt
Hobbysystem - ✔️
Allt är precis som vanligt
Du får väl ta upp det med Plejd eftersom du är så upprörd.D Dilato skrev:Jag har inte en dålig dag, men jag avskyr när man mörkar och undanhåller information i sitt marknadsföringsmaterial.
Jag vill påstå att informationen INTE finns allmänt tillgänglig om den bara finns på ett 3:e-part forum på internet och inte på produktens officiella hemsida.
I appen finns ju vad jag förstår valet
[bild]
så det talar emot att det inte skulle vara ok?