Nissens
D Dilato skrev:
Så det är så dåligt skräp att det går sönder om den är inställd på att inte dimma alls?

Min urgamla väggdimmer från 70-talet har inga problem alls med att driva glödlampor, halogen och led, dimbara eller ej.

Det står absolut ingenting i manualen om detta problem...
Jag tycker att du skall behålla din gamla väggdimmer om du är så nöjd med den. 😊
 
D
Nissens Nissens skrev:
Varken central controller eller wifi?
Man behöver inte kontroller, iaf för Z-Wave, enheterna kan leva helt ensamma eller ansluta direkt till varandra och på det sättet styra varandra men jag tror det är få som använder det på det sättet, oftast vill man styra på andra källor och då stoppar det, du kan ju inte styra (bara exempel) Z-wave-enheter utan controller baserat på väderleksrapport.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag tycker att du skall behålla din gamla väggdimmer om du är så nöjd med den. 😊
Absolut, jag byter inte kvalitet mot skräp som inte tål att belastas.
Nissens Nissens skrev:
Plejd rekommenderar INTE att man ansluter en icke dimbar ljuskälla till deras dimrar.
Kan du visa på var dom avråder från det i sitt marknadsföringsmaterial eller produktdokumentation för jag hittar inget om det.

Faktum är att dom varken rekommenderar eller avråder, dom nämner det överhuvud taget inte som en "grej".

Teknisk beskrivning av en universal dimmer för belysningsstyrning, trådlös kontroll, installationsanvisningar, kompatibilitetslista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nissens
D Dilato skrev:
Absolut, jag byter inte kvalitet mot skräp som inte tål att belastas.

Kan du visa på var dom avråder från det i sitt marknadsföringsmaterial eller produktdokumentation för jag hittar inget om det.

Faktum är att dom varken rekommenderar eller avråder, dom nämner det överhuvud taget inte som en "grej".

[bild]
Du kan gå till Plejds utmärkta support på Facebook, det står där. Hittar du inte så fråga dem så de leder de dig rätt. 😊

Vid en blixtsnabb googling hittade jag denna bilden:
 
  • Skärmklipp av webbsida för dosdimmer, teknisk information, effektområde, användningsrestriktioner, modell och e-nummer visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du kan gå till Plejds utmärkta support på Facebook, det står där. Hittar du inte så fråga dem så de leder de dig rätt. 😊
Problemet med att bo i fejsbok är att det är svårt att spara svaren, så det blir inte samma hjälp för andra.
 
Nissens
kashieda kashieda skrev:
Problemet med att bo i fejsbok är att det är svårt att spara svaren, så det blir inte samma hjälp för andra.
Det fantastiska med densamma är att man kan söka, och annars fråga supporten och få svar direkt.
Har du använt FB någon gång?
 
Nissens Nissens skrev:
Du kan gå till Plejds utmärkta support på Facebook, det står där. Hittar du inte så fråga dem så de leder de dig rätt. 😊
Så man måste gå till ett supportforum (och Facebook av alla ställen man inte vill vara på) för att få veta att produkten man köpt har kända begränsningar i användandet som man inte rimligtvis kunnat förvänta sig?

Sådana kända begränsningar borde väl stå på produktsidan hos tillverkaren kan man tycka (som det står om lågenergilampor, transformatorer och lysrör).

Det är vilseledande marknadsföring att inte informera om kända brister.
 
  • Gilla
roli och 2 till
  • Laddar…
J
kashieda kashieda skrev:
Problemet med att bo i fejsbok är att det är svårt att spara svaren, så det blir inte samma hjälp för andra.
Precis. Samtidigt ligger det kanske i sakens natur att den vanlige plejd-användaren inte har ett problem med att även supporten ligger i molnet, och att man är utlämnad till en leverantörs godtycke och moln. Skomakare bliv vid din läst :)
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du kan gå till Plejds utmärkta support på Facebook, det står där. Hittar du inte så fråga dem så de leder de dig rätt. 😊

Vid en blixtsnabb googling hittade jag denna bilden:
Vad står det om ej dimbara lampor i bilden du visar?
 
Nissens
D Dilato skrev:
Så man måste gå till ett supportforum (och Facebook av alla ställen man inte vill vara på) för att få veta att produkten man köpt har kända begränsningar i användandet som man inte rimligtvis kunnat förvänta sig?

Sådana kända begränsningar borde väl stå på produktsidan hos tillverkaren kan man tycka (som det står om lågenergilampor, transformatorer och lysrör).

Det är vilseledande marknadsföring att inte informera om kända brister.
Man måste ingenting.

Verkar som att du har en dålig dag. Informationen finns, jämfört med andra hobbysystem är supporten rena drömmen. 😊
 
Nissens Nissens skrev:
Man måste ingenting.

Verkar som att du har en dålig dag. Informationen finns, jämfört med andra hobbysystem är supporten rena drömmen. 😊
Jag har inte en dålig dag, men jag avskyr när man mörkar och undanhåller information i sitt marknadsföringsmaterial.

Jag vill påstå att informationen INTE finns allmänt tillgänglig om den bara finns på ett 3:e-part forum på internet och inte på produktens officiella hemsida.

I appen finns ju vad jag förstår valet
Text varnar om icke-dimbara LED-ljuskällor, 15 W max för två ljuskällor.
så det talar emot att det inte skulle vara ok?
 
Plejdhatare - ✔️
Hobbysystem - ✔️
Allt är precis som vanligt
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
D Dilato skrev:
Jag har inte en dålig dag, men jag avskyr när man mörkar och undanhåller information i sitt marknadsföringsmaterial.

Jag vill påstå att informationen INTE finns allmänt tillgänglig om den bara finns på ett 3:e-part forum på internet och inte på produktens officiella hemsida.

I appen finns ju vad jag förstår valet
[bild]
så det talar emot att det inte skulle vara ok?
Du får väl ta upp det med Plejd eftersom du är så upprörd.
 
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Plejdhatare - ✔️
Hobbysystem - ✔️
Allt är precis som vanligt
Japp, och det är samma gäng i tråden som har en massa åsikter om Plejd, men har aldrig använt det själva. Det är verkligen ett rörande engagemang. 😊
 
Nissens Nissens skrev:
Du får väl ta upp det med Plejd eftersom du är så upprörd.
Och du tycker det är helt ok ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.