Har skrivit det några ggr men typ ja, Zigbee produkter är lite små dåligt jämfört med Plejd.R RoAd skrev:
Nej, över att enheter tappar kontakt, man måste para om dom.. Äh mycket skit finns det inom Zigbee. Det är ju inte precis lätt att köpa en gateway som bara funkar o funkar med samtliga Zigbee produkter.David Wallin skrev:
Du har rätt men det är exakt detta som gör att andra system är små kass jämfört med plejds låsta, här finns det inte en chans att köpa 3 hubbar innan man får läsa sig till vilken man ska ha för att allt ska fungera.K Karobi skrev:
Orka hålla på att behöva läsa på för att få produkterna att fungera som annonserat.
Tacka vet jag Plejd som gör exakt vad som står på lådan
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Om du lägger in båda systemen i Homekit eller Google Home så kanske det går? Jag kan inte Hue tyvärr. Annars får du skaffa en Hue smartplug att trigga med sensorn, låta smartplugen trigga någon sorts relä som i sin tur triggar en plejdpuck. Borde funka...K korthoga skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag tänker mer tvärtom: När termostaten börjar känna att det hettar till säger den till Sonos att spela Barry White varvid partnern släcker. Eller för all del tänder om man är lagd åt det hållet.kashieda skrev:
Kan man inte koppla det till vildsvinselstängslet också på något nyttigt sätt, kanske kan man få med postlådan, garageporten och tvättmaskinen också, och kanske en markis?David Wallin skrev:
Precis när jag trodde du var med på tåget. Attans.Forlowt skrev:
Om rörelsesensorn jobbar med 230v utgång så går det, men är den begränsad till någon annan spänning så kan man istället välja bland en mängd olika rörelsesensorer i vilken byggvaruhandel som helst.K korthoga skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Det kanske är det som är den nya kategorin Babak pratade om. Då, och just då så blir det en jättebra idé i ditt universum gissar jag...Nissens skrev: