Sittställning
R RoAd skrev:
Zigbee är urstabilt. Troligen stabilare än Plejds kommunikation. Du blandar inte ihop Zigbee med någon app, hub, eller liknande?

Jag har knappt 30 Zigbee-enheter i mitt system från olika tillverkare och ingen av dem har någonsin strulat.
Har skrivit det några ggr men typ ja, Zigbee produkter är lite små dåligt jämfört med Plejd.
David Wallin David Wallin skrev:
Vad baserar du det på? Att IKEAs app startar långsamt? :thinking:
Nej, över att enheter tappar kontakt, man måste para om dom.. Äh mycket skit finns det inom Zigbee. Det är ju inte precis lätt att köpa en gateway som bara funkar o funkar med samtliga Zigbee produkter.

K Karobi skrev:
Man ska inte förväxla zigbee som protokoll med att man använder en billig hub. Även wifi kan vara varierande kvalité på baserat på vilken accesspunkt man använder..
Du har rätt men det är exakt detta som gör att andra system är små kass jämfört med plejds låsta, här finns det inte en chans att köpa 3 hubbar innan man får läsa sig till vilken man ska ha för att allt ska fungera.

Orka hålla på att behöva läsa på för att få produkterna att fungera som annonserat.

Tacka vet jag Plejd som gör exakt vad som står på lådan :heart:
 
Storsockret
Sittställning Forlowt skrev:
Tacka vet jag Plejd som gör exakt vad som står på lådan :heart:
Javisst, och skönt att inte behöva kånka hem en så stor förpackning också ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Sittställning Forlowt skrev:
Tacka vet jag Plejd som gör exakt vad som står på lådan :heart:
Ja, det tillsammans med att systemet vkänns i stort sett buggfritt. Det bara fungerar. :ok:
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Ja, så är det! Trodde att du syftade specifikt på Plejd.
Ja, det stämmer stt Plejd inte är med i Zigbee familjen, men det är mycket prylar som inte är det. Alltså är det många som ser en anledning att inte skaffa Zigbee prylar.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Har i garderoben en ledlist från Philips Hue som tänds med deras rörelsesensor. Kan jag få den rörelsesensorn att tända spotlightsen i taket som är kopplade med Plejd?
 
Nissens Nissens skrev:
Ja, tänk att människor är så korkade att de köper något annat än Zigbee, de köper allt mer som inte är det dessutom! :rofl:

Dumma, dumma dom! :rolleyes:
Eller: Dumma, dumma oss kanske är mer rätt. :crysmile:
Bra att du börjar fatta.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
K korthoga skrev:
Har i garderoben en ledlist från Philips Hue som tänds med deras rörelsesensor. Kan jag få den rörelsesensorn att tända spotlightsen i taket som är kopplade med Plejd?
Om du lägger in båda systemen i Homekit eller Google Home så kanske det går? Jag kan inte Hue tyvärr. Annars får du skaffa en Hue smartplug att trigga med sensorn, låta smartplugen trigga någon sorts relä som i sin tur triggar en plejdpuck. Borde funka... ;):p
 
Verkar lite enkelt.

Borde inte Plejd-golvvärmetermostaten styra Sonosspelaren att spela upp ett meddelande till partnern som tänder i taket?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Borde inte Plejd-golvvärmetermostaten styra Sonosspelaren att spela upp ett meddelande till partnern som tänder i taket?
Jag tänker mer tvärtom: När termostaten börjar känna att det hettar till säger den till Sonos att spela Barry White varvid partnern släcker. Eller för all del tänder om man är lagd åt det hållet.
 
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Jag tänker mer tvärtom: När termostaten börjar känna att det hettar till säger den till Sonos att spela Barry White varvid partnern släcker. Eller för all del tänder om man är lagd åt det hållet.
Kan man inte koppla det till vildsvinselstängslet också på något nyttigt sätt, kanske kan man få med postlådan, garageporten och tvättmaskinen också, och kanske en markis?
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
J
Sittställning Forlowt skrev:
Zigbee är inte stabilt som Plejd, hellre låst och stabilt är skit och samlat.

Jag belyste att dom kommer vilja sälja nya prylar som ersätter dom du har idag, inget system kommer någonsin bli "klart". Jag skrev inte att jag tyckte det va bra eller ej.
Precis när jag trodde du var med på tåget. Attans.
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Nissens
K korthoga skrev:
Har i garderoben en ledlist från Philips Hue som tänds med deras rörelsesensor. Kan jag få den rörelsesensorn att tända spotlightsen i taket som är kopplade med Plejd?
Om rörelsesensorn jobbar med 230v utgång så går det, men är den begränsad till någon annan spänning så kan man istället välja bland en mängd olika rörelsesensorer i vilken byggvaruhandel som helst. :)
 
Nissens Nissens skrev:
Kan man inte koppla det till vildsvinselstängslet också på något nyttigt sätt, kanske kan man få med postlådan, garageporten och tvättmaskinen också, och kanske en markis?
Givetvis. Om man är lagd åt det hållet. :rofl:
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Precis när jag trodde du var med på tåget. Attans.
I några väldigt få och väldigt korta stunder har jag trott det om dig också. Men det var ett tag sedan nu. :)
 
J
Nissens Nissens skrev:
Kan man inte koppla det till vildsvinselstängslet också på något nyttigt sätt, kanske kan man få med postlådan, garageporten och tvättmaskinen också, och kanske en markis?
Det kanske är det som är den nya kategorin Babak pratade om. Då, och just då så blir det en jättebra idé i ditt universum gissar jag...
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.