Plejds kunder är ju grossisterna och elektrikerna så det är säkert sant, slutanvändarkunden är ju ointressant.Nissens skrev:
Närmare 80% av våra installationer installeras av befintliga kunder vilket är elektriker som använder våra produkter regelbundet som en del av deras vardag. Detta ger oss många fördelar som ofta förknippas med affärsmodeller som bygger på återkommande intäkter. Vi får bra visibilitet och stabilitet i våra intäkter, begränsad mängd nykundsbearbetning när väl basen är etablerad och kan istället fokusera på djupet med dom kunder vi har.
https://news.cision.com/se/plejd/r/narmare-80--av-installationer-fran-aterkommande-kunder,c3195162
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Nissens skrev:Det du haft 100% fel i är att Plejd inte planerar att integreras med Homey och Matter. Tvärtom har du hittat på fantasiscenarion som blir allt mer verklighetsfrånvända. Enligt Plejd var Homekit det stora jobbet, att anpassa systemet till Homey och Matter är betydligt enklare. Men Plejd har ju sedan länge varit officiell medlem i Matter kommittén, så det är ingen överraskning för oss som har koll på det.
Du tar dig själv på alldeles för stort allvar, vilket jag sagt sedan länge…
Att du inte vill se videon från plejd visar bara vilken avskärmad värld du lever i. Öppna ögonen…
Schneider och andra stora spelare satsar inte mycket på Matter, trots att du tror något annat. Du är ute och cyklar helt enkelt.
https://www.se.com/se/sv/about-us/n...odukterna-för-hemmet-63bd6a47edf2807d59078bb0
Nja, han säger ju att Plejd kommer att integreras med Homey och Matter, att de avvaktar beror på att de stora spelarna fortfarande håller fast vid sina egna lösningar.David Wallin skrev:Nej, budskapet är inte alls tvärtemot min tolkning - och inte heller tvärtemot din. För en gångs kan jag säga att vi skulle kunna vara eniga.
- Du hävdar att plejds kunder får exakt det de vill ha och att så kommer att vara fallet i framtiden. Ja, där är vi helt eniga att VDs uttalande tyder på det.
- Jag hävdade och hävdar fortfarande att "...och det blir tydligt att Plejd därför är ett ytterst osäkert kort om man själv någon gång i framtiden kan tänkas ha högre ambitioner än "vanligt folk-standard"." Plejds VD signalerar tydligt att de kommer att ge det kunderna vill ha och inget mer. Det finns med andra ord en klar risk att de även fortsättningsvis kommer att ligga i bakkant och vänta in vartåt marknaden går. Man lär även i framtiden vara hänvisad till standardlösningar som tex Homekit och Google Home. Dessa kommer naturligtvis att utvecklas, men då dessa är utformade för sk vanligt folk kommer funktionaliteten sannolikt alltid vara begränsad.
Så, när någon ställer frågan om de ska satsa på Plejd eller inte så är vårt tjat om att plejd kan bli en tråkig inlåsning fortfarande synnerligen relevant.
Detta måste ju vara för att möta ett framtida behov av utökad automatisering även om de idag möter kundernas behov.
På vägen dit utökar man med en ny produktfamilj som du tror är styrning av värmesystem, men Plejd säger är något annat, som inte presenterats ännu.
Redigerat:
Det spelar säkert roll, men kanske inte i trådar som skall handla om Plejd…Storsockret skrev:
Vafalls...framtida behov..?Nissens skrev:
Finns det verkligen? Jag trodde allt är bra som det är och att alla behov för 99,5% av bostadsägarna redan uppfylls.
...eller är det en anstormning av hobbyautomatiserare som vi har att vänta?
Vad månde drabba världens alla tama kanariefåglar - hemska tanke!
Japp, men elektrikerna strävar självklart efter att göra sina kunder nöjda.D Dilato skrev:Plejds kunder är ju grossisterna och elektrikerna så det är säkert sant, slutanvändarkunden är ju ointressant.
Närmare 80% av våra installationer installeras av befintliga kunder vilket är elektriker som använder våra produkter regelbundet som en del av deras vardag. Detta ger oss många fördelar som ofta förknippas med affärsmodeller som bygger på återkommande intäkter. Vi får bra visibilitet och stabilitet i våra intäkter, begränsad mängd nykundsbearbetning när väl basen är etablerad och kan istället fokusera på djupet med dom kunder vi har.
[länk]
Grossister och elektriker är primära kunder, men slutkunden är självklart viktig…
Får väl se om de (elektrikerna) tänker så angående Easee också då...Nissens skrev:
Och ja, Easee går styra via automation.
"Buuuhuuuuu tråden får bara handla om mina positiva avhandlingar om Plejd "