Det är dock en skillnad mellan lampa och armatur. Överkurs?Roga1337 skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Ja vi har väl redan konstaterat att det är "vanligt folk" som idag vill ha Plejd. Min poäng var mest att det i videon är mycket tydligt att Plejds ambitioner inte sträcker sig längre än så. VDn säger rakt ut att INGEN plejdkund har efterfrågat något mer (men det stämmer inte helt eftersom jag har gjort det). ...och det blir tydligt att Plejd därför är ett ytterst osäkert kort om man själv någon gång i framtiden kan tänkas ha högre ambitioner än "vanligt folk-standard". Alltså ungefär det vi tjatat om sen plejdtrådarnas barndom.Forlowt skrev:
Snacka för dig själv, du är inga ”vi”.David Wallin skrev:Ja vi har väl redan konstaterat att det är "vanligt folk" som idag vill ha Plejd. Min poäng var mest att det i videon är mycket tydligt att Plejds ambitioner inte sträcker sig längre än så. VDn säger rakt ut att INGEN plejdkund har efterfrågat något mer (men det stämmer inte helt eftersom jag har gjort det). ...och det blir tydligt att Plejd därför är ett ytterst osäkert kort om man själv någon gång i framtiden kan tänkas ha högre ambitioner än "vanligt folk-standard". Alltså ungefär det vi tjatat om sen plejdtrådarnas barndom.
Alltså har du fortfarande inte förstått vilken fantastiskt liten minoritet av plejds kunder du tillhör. Om du överhuvudtaget är en kund.
Trist att se att du inte har koll. Plejd säger ju att både Homey och Matter är i planen, men att det inte är moget ännu eftersom Schneider och de andra drakarna fortfarande satsar mer på sina egna lösningar.David Wallin skrev:Jag vet inte riktigt vad du specifikt syftar på. Men det är ju väldigt tydligt att Plejd satsar på folk som antingen inte bryr sig om funktioner och/eller har mycket pengar. Vill man har mer automation än astrour är man utlämnad till Homey till en kostnad av typ en miljard kronor. Någon egen drivkraft att utveckla stödet har de ju inte, utan allt sker pga tvång från kunderna.
Du får läsa på bättre.
Det du haft 100% fel i är att Plejd inte planerar att integreras med Homey och Matter. Tvärtom har du hittat på fantasiscenarion som blir allt mer verklighetsfrånvända. Enligt Plejd var Homekit det stora jobbet, att anpassa systemet till Homey och Matter är betydligt enklare. Men Plejd har ju sedan länge varit officiell medlem i Matter kommittén, så det är ingen överraskning för oss som har koll på det.R RoAd skrev:Så någon som ställt frågan "Min elektriker har rekommenderat Plejd, vad finns det för för- och nackdelar" bryr sig inte? För det är när dessa frågor ställts, och personer svarat med Plejds begräsningar som trådarna vaknat till liv och du kommer in och talar om att "ingen bryr sig".
Vad exakt har jag haft fel i? Här vore det klädsamt om du gav i.a.f. ett exempel. Vad Plejds VD säger i en video skiter jag faktiskt i. Han känns rätt partisk.
Nej jag har inte sett videon. Är det något speciellt du vill att jag ska bemöta så får du referera vad han säger.
Du tar dig själv på alldeles för stort allvar, vilket jag sagt sedan länge…
Att du inte vill se videon från plejd visar bara vilken avskärmad värld du lever i. Öppna ögonen…
Schneider och andra stora spelare satsar inte mycket på Matter, trots att du tror något annat. Du är ute och cyklar helt enkelt.
Redigerat:
Det har jag verkligen inte påstått. Vilken patetisk argumentation du för när du konstant måste fabricera vad dina meningsmotståndare har skrivit.Nissens skrev:
Det är förstås för att du inte kan argumentera mot det vi faktiskt skriver.
Haha. Visst Mr: "är zigbee mesh?"Nissens skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Det är oklart vilket av mina två "vi" du syftar på, och inget av dessa "vi" har något som helst samband med det du nu skriver. Du får gärna förklara dig.Nissens skrev:
Men jag tolkar dig som att det INTE är vanligt folk som är målgruppen? Det har du ju tjatat om hela tiden? Att du ännu inte har förstått att jag för länge sedan har förstått att jag inte är plejds normalkund är obegripligt. Att sen insinuera att jag skulle ljuga om att vara plejdanvändare är ju bara barnsligt.
Jaha, så du har aldrig påstått att Plejd är ett slutet system som snart går i graven???R RoAd skrev:
Det går ju inte att tro på något du skriver i så fall…
Vilken kappvändare du är…
Vad du har att göra i Plejdtrådar ör en stor gåta..
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
...och var har jag skrivit att Homey och Matter inte är på väg? Nu är du slarvig med läsförståelsen igen.Nissens skrev: