Sittställning
Roga1337 Roga1337 skrev:
Hahaha…jag definierar bordslampa som en armatur med fot och som ej står på golvet:D
…vänta måste vara autodimmring…för nu några sekunder senare så lyser den starkare utan att jag öppnat varken app eller widget;)
Skål, nu ska här ätas grillat(y):D
[bild]
Det är dock en skillnad mellan lampa och armatur. Överkurs?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Jag tror man kan säga "vanligt folk" också. För alla andra är högutbildade och vill ha "äkta" hem automation....
Ja vi har väl redan konstaterat att det är "vanligt folk" som idag vill ha Plejd. Min poäng var mest att det i videon är mycket tydligt att Plejds ambitioner inte sträcker sig längre än så. VDn säger rakt ut att INGEN plejdkund har efterfrågat något mer (men det stämmer inte helt eftersom jag har gjort det). :D ...och det blir tydligt att Plejd därför är ett ytterst osäkert kort om man själv någon gång i framtiden kan tänkas ha högre ambitioner än "vanligt folk-standard". Alltså ungefär det vi tjatat om sen plejdtrådarnas barndom. :rofl:

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Det är dock en skillnad mellan lampa och armatur. Överkurs?
Den här urspårade Plejd-tråden fortsätter med missförstådd sematik utan att tillföra något till Trådskaparens kontext…med armatur menade jag varken lysrör..eller vattenkranar..:crysmile:
Skärmdump av ordboksförklaring till ordet "armatur" på svenska, med relaterade termer och definitioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Ja vi har väl redan konstaterat att det är "vanligt folk" som idag vill ha Plejd. Min poäng var mest att det i videon är mycket tydligt att Plejds ambitioner inte sträcker sig längre än så. VDn säger rakt ut att INGEN plejdkund har efterfrågat något mer (men det stämmer inte helt eftersom jag har gjort det). :D ...och det blir tydligt att Plejd därför är ett ytterst osäkert kort om man själv någon gång i framtiden kan tänkas ha högre ambitioner än "vanligt folk-standard". Alltså ungefär det vi tjatat om sen plejdtrådarnas barndom. :rofl:
Snacka för dig själv, du är inga ”vi”.
Alltså har du fortfarande inte förstått vilken fantastiskt liten minoritet av plejds kunder du tillhör. Om du överhuvudtaget är en kund.

• Älska
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ute vid grillen på altan och min smartplugg tände precis nu bordslampan mha Astrouret, trevligt tycker jag(y) …känner inget jättestort behov av att dimmra denna ute vid webern…
[bild]
Astrour är skit.

Nissens
Smaken är som baken... Jag har dimbara lampor i nästan alla mina bords- och fönsterlampor och tycker att det är näst intill en nödvändighet.
Get a life.

• Wow
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
Jag vet inte riktigt vad du specifikt syftar på. Men det är ju väldigt tydligt att Plejd satsar på folk som antingen inte bryr sig om funktioner och/eller har mycket pengar. Vill man har mer automation än astrour är man utlämnad till Homey till en kostnad av typ en miljard kronor. Någon egen drivkraft att utveckla stödet har de ju inte, utan allt sker pga tvång från kunderna.
Trist att se att du inte har koll. Plejd säger ju att både Homey och Matter är i planen, men att det inte är moget ännu eftersom Schneider och de andra drakarna fortfarande satsar mer på sina egna lösningar.
Du får läsa på bättre.

• Haha
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Så någon som ställt frågan "Min elektriker har rekommenderat Plejd, vad finns det för för- och nackdelar" bryr sig inte? För det är när dessa frågor ställts, och personer svarat med Plejds begräsningar som trådarna vaknat till liv och du kommer in och talar om att "ingen bryr sig".

Vad exakt har jag haft fel i? Här vore det klädsamt om du gav i.a.f. ett exempel. Vad Plejds VD säger i en video skiter jag faktiskt i. Han känns rätt partisk.

Nej jag har inte sett videon. Är det något speciellt du vill att jag ska bemöta så får du referera vad han säger.
Det du haft 100% fel i är att Plejd inte planerar att integreras med Homey och Matter. Tvärtom har du hittat på fantasiscenarion som blir allt mer verklighetsfrånvända. Enligt Plejd var Homekit det stora jobbet, att anpassa systemet till Homey och Matter är betydligt enklare. Men Plejd har ju sedan länge varit officiell medlem i Matter kommittén, så det är ingen överraskning för oss som har koll på det.

Du tar dig själv på alldeles för stort allvar, vilket jag sagt sedan länge…

Att du inte vill se videon från plejd visar bara vilken avskärmad värld du lever i. Öppna ögonen…

Schneider och andra stora spelare satsar inte mycket på Matter, trots att du tror något annat. Du är ute och cyklar helt enkelt.

Redigerat:
  • Haha
  • Wow
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Det du haft 100% fel i är att Plejd inte planerar att integreras med Homey och Matter.
Det har jag verkligen inte påstått. Vilken patetisk argumentation du för när du konstant måste fabricera vad dina meningsmotståndare har skrivit.

Det är förstås för att du inte kan argumentera mot det vi faktiskt skriver.

Nissens Nissens skrev:
för oss som har koll på det
Haha. Visst Mr: "är zigbee mesh?" :crysmile:

• Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Snacka för dig själv, du är inga ”vi”.
Alltså har du fortfarande inte förstått vilken fantastiskt liten minoritet av plejds kunder du tillhör. Om du överhuvudtaget är en kund.
Det är oklart vilket av mina två "vi" du syftar på, och inget av dessa "vi" har något som helst samband med det du nu skriver. Du får gärna förklara dig.

Men jag tolkar dig som att det INTE är vanligt folk som är målgruppen? Det har du ju tjatat om hela tiden? Att du ännu inte har förstått att jag för länge sedan har förstått att jag inte är plejds normalkund är obegripligt. Att sen insinuera att jag skulle ljuga om att vara plejdanvändare är ju bara barnsligt.

Nissens
R RoAd skrev:
Det har jag verkligen inte påstått. Vilken patetisk argumentation du för när du konstant måste fabricera vad dina meningsmotståndare har skrivit.

Det är förstås för att du inte kan argumentera mot det vi faktiskt skriver.

Haha. Visst Mr: "är zigbee mesh?" :crysmile:
Jaha, så du har aldrig påstått att Plejd är ett slutet system som snart går i graven???

Det går ju inte att tro på något du skriver i så fall…
Vilken kappvändare du är…

Vad du har att göra i Plejdtrådar ör en stor gåta..

• Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Get a life.
Återigen är du barnslig som underkänner min högst personliga åsikt.

R
Nissens Nissens skrev:
Jaha, så du har aldrig påstått att Plejd är ett slutet system som snart går i graven???
Nej.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
Återigen är du barnslig som underkänner min högst personliga åsikt.
Det är väl det du själv ägnar dig åt hela tiden istället för att skriva om det TS anger…

• Haha
David Wallin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Trist att se att du inte har koll. Plejd säger ju att både Homey och Matter är i planen, men att det inte är moget ännu eftersom Schneider och de andra drakarna fortfarande satsar mer på sina egna lösningar.
Du får läsa på bättre.
...och var har jag skrivit att Homey och Matter inte är på väg? Nu är du slarvig med läsförståelsen igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.