Claes Sörmland
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Det verkar inte som att du inte vill förstå, Claes.
Jag vill förstå men du måste försöka i alla fall. Jag kan inte läsa dina tankar.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag vill förstå men du måste försöka i alla fall. Jag kan inte läsa dina tankar.
Räcker att du googlar på plastpåseskatt så står de överallt att de va ett krav från Liberalerna. Men de kvittar ju hur mycket fakta man lägger fram för du har bestämt att de va MP .

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
P
E erik_83 skrev:
Förutom att de va Liberalerna som krävde skatten så har du helt rätt
Skit samma kan man nog säga.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
E erik_83 skrev:
Räcker att du googlar på plastpåseskatt så står de överallt att de va ett krav från Liberalerna. Men de kvittar ju hur mycket fakta man lägger fram för du har bestämt att de va MP .
Du kan inte ha läst vad jag har skrivit i tråden. Men du behöver inte skrolla för att uppdatera dig. Direktlänk till mitt inlägg där jag redogör för just detta igår morse:

https://www.byggahus.se/forum/threads/plastpaseskatten-avskaffad-idag.533781/post-5966140

och idag vid 17-tiden:

https://www.byggahus.se/forum/threads/plastpaseskatten-avskaffad-idag.533781/post-5967890

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K Kasken skrev:
Och så svenska skafferier som nu är fyllda till bredden av pappkassar som använts 1 gång
Varför lägger du dina papperskassar i skafferiet?
Det verkar lite underligt...

• Haha
Intet
  • Laddar…
G Grannens Häck skrev:
Kan du definiera medelålders?

Så jag vet om jag ska ta åt mig eller inte.
För ca 20 år sedan så var medelåldern på en svensk man drygt 40 år.

M maxmsm skrev:
Varför lägger du dina papperskassar i skafferiet?
Det verkar lite underligt...
Det var det utrymme som det fanns plats i när jag handlade med pappkasse första gången... Sen har det bara byggt på....

• Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
G
M maxmsm skrev:
För ca 20 år sedan så var medelåldern på en svensk man drygt 40 år.
Ok, jag trodde i min enfald det var ett åldersspann.

G
M maxmsm skrev:
Nej, medelålder är den genomsnittliga åldern men sedan har läkarvetenskapen en lite annorlunda syn på detta men nedan får du förra årets siffror och givetvis källan.

Medelålder 2023
Män: 41,11
Kvinnor: 42,78
Totalt: 41,94

Källa:

[länk]
Medelålder eller medelålders, jag tänker att tolkningen ligger i sssssset

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
G Grannens Häck skrev:
Medelålder eller medelålders, jag tänker att tolkningen ligger i sssssset
Mja, har man uppnått medelåldern då bör man sannolikt kunna anses vara just medelålders.

G
M maxmsm skrev:
Mja, har man uppnått medelåldern då bör man sannolikt kunna anses vara just medelålders.
Den eviga medelåldern...

G Grannens Häck skrev:
Den eviga medelåldern...
Den övergår efter en tid i den övre medelåldern...

G
M maxmsm skrev:
Den övergår efter en tid i den övre medelåldern...
Jasså du menar att det är ett åldersspann? 😮

Alla diskuterar påsarna på ica men mest påtagligt är väl skillnaden i antalet reklampåsar från h&m, indiska, jula osv. Påsar som var värdelösa som soppåsar och i bästa fall användes till matlådan. Minns ni hur det såg ut i julhandeln när folk drev omkring med stora klasar av reklampåsar. Det försvann väl nästan helt

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.