16 030 läst · 76 svar
16k läst
76 svar
Planera vårt lilla badrum!
Farsan anmärkte faktiskt på just det. Nu är det en dryg meter mellan, jag tror att det är ok. Man kan ju inte i "sittande läge" komma åt handfatet, men det är åtminstone så att man kan ta ett litet steg och sträcka sig dit, om man av någon anledning behöver.klonk skrev:
Kanske kan bli lite överdrivet när dörren är öppen iofs.Korvgubbe skrev:
(Hur kan ett 4m[SUP]2[/SUP] badrum generera >60 inlägg, så vitt skilda åsikter och förslag, och så här mycket huvudbry? Det är en ångestblandad glädje detta.)
Klok far! I mitt hushåll är det inte livsavgörande för den ena partnern, medan den andra partnern uppskattar att nå handfatet från sittande läge så ofta som var fjärde vecka.Niklas_x skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det är en fråga om proportioner.Niklas_x skrev:
Det är som när kommunalfullmäktige klubbar inköp av konst för 2 miljoner till kommunkontoret efter 2 minuters föredragning,
för att sedan diskutera ett cykelställs placering i 2 timmar
Tycker idéskisserna ser bra ut, men tipsar om att sätta toan diagonalt. Det har vi och det är inte alls dumt, ger utrymme för huvet för eventuella långa ståkissare. Hur det fungerar med vägghängd montering på sned vet jag dock inte.
Fast nu ska vi inte glömma att det är snedtak under det där hörnet, så jag undrar om det inte blir sämre utrymme på höjden.Anna_H skrev:
Nej, det blir ju bättre utrymme om man sätter den diagonalt. Fötterna på den som nyttjar faciliteten kommer ju att hamna längre från snedtaket. Att huvudet är närmare snedtaket när man sitter är inget problem. Bara att ställa en pall i nuvarande duschen och testa
(väggen bakom vår diagonalt monterade toa är ca 140 cm hög, taklutningen ca 45 grader, min make är 189 cm lång och slår inte i taket, har aldrig hört nån annan göra det heller)
(väggen bakom vår diagonalt monterade toa är ca 140 cm hög, taklutningen ca 45 grader, min make är 189 cm lång och slår inte i taket, har aldrig hört nån annan göra det heller)
Jag testade denna idén lite lätt här hemma. Även om jag tycker det verkar smart (och i smyg tänker se hur det blir på en ritning) så har jag "fått intrycket" att detta inte under några som helst omständigheter kommer ske.Anna_H skrev:Nej, det blir ju bättre utrymme om man sätter den diagonalt. Fötterna på den som nyttjar faciliteten kommer ju att hamna längre från snedtaket. Att huvudet är närmare snedtaket när man sitter är inget problem. Bara att ställa en pall i nuvarande duschen och testa
Här kommer några bilder på vårt badrum som är väldigt likt ert samt skissen vi hade för planering. Den som är sugen får gärna komma hit och montera kvarvarande badrumslampor
Blandaren är inte standardplacerad, utan på långsidan så att man ska kunna svänga undan duschväggen helt.
Blandaren är inte standardplacerad, utan på långsidan så att man ska kunna svänga undan duschväggen helt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ni driver mig till vansinne.pelpet skrev:Här kommer några bilder på vårt badrum som är väldigt likt ert samt skissen vi hade för planering. Den som är sugen får gärna komma hit och montera kvarvarande badrumslampor
[bild]
[bild]
[bild]
Men vad är det längst ner i bild? Ett stort skåp?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg