C
Ni som vill diskutera fascism m.m. kanske kan göra det någon annanstans så slipper vi att denna tråd blir låst?
 
  • Gilla
BosseHansson och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eller Jimmie Åkessons flickvän som på TikTok nyligen föreslog att man skulle utvisa hela familjer om barnen kastade sten mot polisen? (dvs deltog i upplopp av typen som blitt mot den där danska knäppskallen)
Dansk knäppskalle eller inte så måste vi skydda yttrandefriheten. Bra klipp där Ivar Arpi debatterar mot den korkaste av korkade Anders Lindberg man skäms ju dela förnamn med idioten

 
  • Gilla
importensketsig och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
innebär det att partiet är rasister?
Förresten är det ett mördarparti
men det var nått parti som hade en pedofil. är det ett pedofilparti?
Drar du alltid alla över samma kam?
Eftersom det garanterat finns människor i din närhet som enligt din tolkning är fascister så är garanterat någon i din omgivning facister. Då borde även du vara det.
Om partiledarens flickvän säger något skulle jag gissa att det ligger ganska nära den officiella hållningen, ja.

Nu pratade vi om fascism, det tror jag generellt inte att SD är, men rasisterna blir nog svåra att sålla ut..
Även om vissa lämnar partiet självmant, och flyttar till Ungern med sitt järnrör ....
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dansk knäppskalle eller inte så måste vi skydda yttrandefriheten. Bra klipp där Ivar Arpi debatterar mot den korkaste av korkade Anders Lindberg man skäms ju dela förnamn med idioten

[media]
Ja, jag är helt på din sida i den frågan, men inte börjar vi utvisa folk till höger och vänster för vad deras barn gjort...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske bara inte är så vanligt i Stockholm då
Många i Södertälje har fjärrvärme i villor och radhus.
Vet flera i södra Stockholm som har det..Men det gäller ju att husen finns skapligt nära ett värmekraftverk för att det ska vara möjligt.

Sedan prisar ju värmeverken ofta ut sig mot tex bergvärme så de flesta väljer det istället.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja, jag är helt på din sida i den frågan, men inte börjar vi utvisa folk till höger och vänster för vad deras barn gjort...
Svår fråga på något sätt måste vi få dessa föräldrar ta ansvar för sina barn. Jag kan tycka fängelsestraff för föräldrar som inte tar sitt ansvar för sina omyndiga barn ska finnas på straffskalan. Det betyder ju i praktiken att utvisning kan komma på tal.
 
Redigerat:
  • Gilla
importensketsig och 3 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Många i Södertälje har fjärrvärme i villor och radhus.
Vet flera i södra Stockholm som har det..Men det gäller ju att husen finns skapligt nära ett värmekraftverk för att det ska vara möjligt.

Sedan prisar ju värmeverken ofta ut sig mot tex bergvärme så de flesta väljer det istället.
Jo det verkar inte helt problemfritt med att låsa in sig mot en fjärrvärme lev
 
Sedan är det idiotiskt att det är förbjudet använda kylvatten från kärnkraft för fjärrvärme.
 
  • Gilla
importensketsig och 5 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Rekommenderad läsning. Man blir mörkrädd.
[länk] För en normalbegåvad, läskunnig människa går deras rasism inte att bortförklara. Dessutom sade J Å offentligt att de aldrig kommer att överge sina rötter. Partiet bildat av nazister och fascister. I rest my case.
Du vet om att v, MP, s, C, osv också har minst sagt vedervärdiga uttalanden, ideer, ursprung, handlingar, osv?
 
  • Gilla
importensketsig
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det verkar inte helt problemfritt med att låsa in sig mot en fjärrvärme lev
Nej det är inte ovanligt att efter ett år ångra sig när priserna höjs.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Nej det är inte ovanligt att efter ett år ångra sig när priserna höjs.
Det borde vara enklare byta leverantör av värmen. Om alla skickade ut värme på "nätet" så skulle man kunna välja vilken man använde sig av.
 
Fadai Fadai skrev:
Rekommenderad läsning. Man blir mörkrädd.
[länk] För en normalbegåvad, läskunnig människa går deras rasism inte att bortförklara. Dessutom sade J Å offentligt att de aldrig kommer att överge sina rötter. Partiet bildat av nazister och fascister. I rest my case.
så en sida enbart tillägnad SD? Folk har verkligen för mycket fritid. Nu hittade jag inga citat på hemsidan. Så jag kan inte säga hur duktiga de är på hur man bör tolka rasism.
Men var är sidan om S?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Om partiledarens flickvän säger något skulle jag gissa att det ligger ganska nära den officiella hållningen, ja.

Nu pratade vi om fascism, det tror jag generellt inte att SD är, men rasisterna blir nog svåra att sålla ut..
Även om vissa lämnar partiet självmant, och flyttar till Ungern med sitt järnrör ....
Intressant... så om en anhörig säger något. Så är det den officiella åsikten. Gäller det även om en nära anhörig till dig säger något rasistiskt? Är det även din ståndpunkt?

Sen undrar jag vad sa flickvännen?
Eftersom det var rasistiskt?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det borde vara enklare byta leverantör av värmen. Om alla skickade ut värme på "nätet" så skulle man kunna välja vilken man använde sig av.
Det är ett problem med fjärrvärme. Det finns ingen konkurrens. Det påminner om telefonin en gång i tiden.
Men även elen har problemet att man inte kan byta nätägare.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nu var det några år sedan jag behövde tänka på kostnader för fjärrvärme. Men då så sa ryktet att Fortum som se hette som alltid varit kända för att vara dyra..... sälja fjärrvärme till södertörns fjärrvärme. Dessa kunde i sin tur sälja fjärrvärmen billigare än vad Fortum gjorde.... underbart
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.