19 648 läst · 197 svar
20k läst
197 svar
Per Bolund: ”Det första jag gjorde var att slänga ut oljepannan och byta till pelletspanna”
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Dansk knäppskalle eller inte så måste vi skydda yttrandefriheten. Bra klipp där Ivar Arpi debatterar mot den korkaste av korkade Anders Lindberg man skäms ju dela förnamn med idiotenDan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 301 inlägg
Om partiledarens flickvän säger något skulle jag gissa att det ligger ganska nära den officiella hållningen, ja.Bananskalare skrev:innebär det att partiet är rasister?
Förresten är det ett mördarparti
men det var nått parti som hade en pedofil. är det ett pedofilparti?
Drar du alltid alla över samma kam?
Eftersom det garanterat finns människor i din närhet som enligt din tolkning är fascister så är garanterat någon i din omgivning facister. Då borde även du vara det.
Nu pratade vi om fascism, det tror jag generellt inte att SD är, men rasisterna blir nog svåra att sålla ut..
Även om vissa lämnar partiet självmant, och flyttar till Ungern med sitt järnrör ....
Allvetare
· Västra götaland
· 9 301 inlägg
Ja, jag är helt på din sida i den frågan, men inte börjar vi utvisa folk till höger och vänster för vad deras barn gjort...AndersMalmgren skrev:
Många i Södertälje har fjärrvärme i villor och radhus.AndersMalmgren skrev:
Vet flera i södra Stockholm som har det..Men det gäller ju att husen finns skapligt nära ett värmekraftverk för att det ska vara möjligt.
Sedan prisar ju värmeverken ofta ut sig mot tex bergvärme så de flesta väljer det istället.
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Svår fråga på något sätt måste vi få dessa föräldrar ta ansvar för sina barn. Jag kan tycka fängelsestraff för föräldrar som inte tar sitt ansvar för sina omyndiga barn ska finnas på straffskalan. Det betyder ju i praktiken att utvisning kan komma på tal.Dan_Johansson skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Jo det verkar inte helt problemfritt med att låsa in sig mot en fjärrvärme levHuddingebo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Sedan är det idiotiskt att det är förbjudet använda kylvatten från kärnkraft för fjärrvärme.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 874 inlägg
Du vet om att v, MP, s, C, osv också har minst sagt vedervärdiga uttalanden, ideer, ursprung, handlingar, osv?Fadai skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 013 inlägg
så en sida enbart tillägnad SD? Folk har verkligen för mycket fritid. Nu hittade jag inga citat på hemsidan. Så jag kan inte säga hur duktiga de är på hur man bör tolka rasism.Fadai skrev:
Men var är sidan om S?
Allvetare
· Tullinge
· 6 013 inlägg
Intressant... så om en anhörig säger något. Så är det den officiella åsikten. Gäller det även om en nära anhörig till dig säger något rasistiskt? Är det även din ståndpunkt?Dan_Johansson skrev:Om partiledarens flickvän säger något skulle jag gissa att det ligger ganska nära den officiella hållningen, ja.
Nu pratade vi om fascism, det tror jag generellt inte att SD är, men rasisterna blir nog svåra att sålla ut..
Även om vissa lämnar partiet självmant, och flyttar till Ungern med sitt järnrör ....
Sen undrar jag vad sa flickvännen?
Eftersom det var rasistiskt?
Allvetare
· Tullinge
· 6 013 inlägg
Det är ett problem med fjärrvärme. Det finns ingen konkurrens. Det påminner om telefonin en gång i tiden.AndersMalmgren skrev:
Men även elen har problemet att man inte kan byta nätägare.
Allvetare
· Tullinge
· 6 013 inlägg
Nu var det några år sedan jag behövde tänka på kostnader för fjärrvärme. Men då så sa ryktet att Fortum som se hette som alltid varit kända för att vara dyra..... sälja fjärrvärme till södertörns fjärrvärme. Dessa kunde i sin tur sälja fjärrvärmen billigare än vad Fortum gjorde.... underbart