417 831 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jag har suttit i en elbil, men jag vet inte om den var igång för den lätt inte som bilar brukar.@ @ndreas skrev:Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.
Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Som stolt guldmedaljör våren-97 och två silver från -05 och -19 så tackar jag för komplimangerna!SågspånPappspikEternit skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Jag förstår. Jag rekommenderar Festool sänksåg med skena.@ @ndreas skrev:Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.
Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Uppdatering: Skickade in ett blad till SKL och fick svar idag. Det visade sig att det är bältros. Det är tydligen en invasiv sorts ros och nu har kommunen beslutat att jag måste bränna hela fastigheten, inklusive byggnader. Det här kommer svida en aning ekonomiskt. Kan jag stämma SKL?Düsseldorff skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Du kan försöka, men det kan bli snårigt (pun intended). Ta det som lärpengar och köp en ny tomt istället.Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Nu har jag inte läst hela tråden.
Men om man kastar tillräckligt många sten på grannen så att det bildas ett stenröse så blir det k-märkt av EU.
Då får man inte flytta det, inte ens om det skymmer vårsolen.
Grannen får alltså inte kasta tillbaka.
Något att ha i åtanke!
Men om man kastar tillräckligt många sten på grannen så att det bildas ett stenröse så blir det k-märkt av EU.
Då får man inte flytta det, inte ens om det skymmer vårsolen.
Grannen får alltså inte kasta tillbaka.
Något att ha i åtanke!
Vart skickade du stämningen?Düsseldorff skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De flesta är ju gamla namn så då återstår kvinnolobbyn eller finska kennelklubben.
Det intressanta är denna med samma förkortning:
Skadeståndslag (1972:207)
(SkL)https://lagen.nu/1972:207
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Stämningen skickade jag naturligtvis till tingsrätten. Motparten är Statens Kriminaltekniska Laboratorium.fubar skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg